Презентація "Шляхи реалізації та впровадження елементів STEM в освітнє середовище"

Про матеріал
Презентація "Шляхи реалізації та впровадження елементів STEM в освітнє середовище" План лекції. 1. Особливості STEM як освітнього напряму .2. Модель STEM-компетентності .3. Інтеграція формальної та неформальної освіти.4. Особливості навчання обдарованих дітей .5. Шляхи впровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної та неформальної освіти обдарованих учнів .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Шляхи реалізації та впровадження елементів STEM в освітнє середовище.»Підготувала: аспірантка 2 курсу Спеціальності 014 Середня освіта. Фізика. Одновалова Н. В.

Номер слайду 2

План лекції. 1. Особливості STEM як освітнього напряму .2. Модель STEM-компетентності .3. Інтеграція формальної та неформальної освіти.4. Особливості навчання обдарованих дітей .5. Шляхи впровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної та неформальної освіти обдарованих учнів .

Номер слайду 3

Пріоритетними технологічними завданнями в XXI столітті вважають:– розв’язання екологічних проблем;– оволодіння технологією термоядерного синтезу та розбудову альтернативної енергетики;– поліпшення інфраструктури міст;– використання нових інформаційних технологій у медицині;– розвиток технології віртуальної реальності тощо. Виникнення суперечності міжвисхідним попитом на фахівців зниженням рівня цікавості учнів високотехнологічних галузей, та до дисциплін природничо-математичного циклу. які здатні до комплексної науково-інженерної діяльності

Номер слайду 4

Що таке STEM?STEM (від англ. Science – природничі науки; Technology – технології;Engineering – інжиніринг, проєктування, дизайн; Mathematics – математика) – термін, який означає сучасну освітню парадигму в розв’язанні питаньосвітньої політики та формування навчальних програм на основі інтеграціїприродничоматематичних дисциплін і технологій, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій. Чим відрізняється STEM-освіта? – це педагогічна технологія формування та розвитку розумово-пізнавальних ітворчих якостей здобувачів освіти, рівень яких визначаєконкурентну спроможність особистості на сучасному ринку праці- це вивчення наук та технологій шляхом застосування технічної творчості та інженірингу, в основі яких лежать математичні розрахунки, моделювання, конструювання та іетегроване використання різноманітних інструментів та засобів інших наук

Номер слайду 5

Ключові аспекти STEM-підходу в навчанні:– інтеграція в єдину парадигму змісту та методології природничих наук,сучасних технологій, зокрема інформаційних, інженерного дизайну та математичного інструментарію;– конструювання навчальних планів і програм на міждисциплінарних засадах;– інтегроване навчання відповідно до певних тем, а не окремих дисциплін;– застосування когнітивних і соціальних технологій, а також трансферузнань;– навчання на реальних техніко-технологічних, економічних і соціальнозначущих проблемах;– акцент на комплексному формуванні наукового та інженерного мислення. STEАM-підхід до організації навчального процесу дає змогу охопити сферу творчого потенціалу, об’єднуючи творчість, дослідницьку та інноваційну діяльність і створюючи горизонтальні зв’язки між галузями знань, суспільством і навколишнім світом.

Номер слайду 6

Відповідно до структури загальної середньоїосвіти можна виокремити три етапи реалізації в ній. STEM-підходу:– на рівні початкової школи відбувається стимулювання допитливості, підтримка інтересу до навчання та пошуку знань, мотивація до самостійних досліджень, створення простих приладів, конструкцій тощо;– на рівні середньої школи вирішується завдання формування в учнів стійкої цікавості до природничоматематичних наук, оволодіння системою практичних навичок, необхідних для подальшого життя людини в техносфері, ґрунтовного розуміння екології та природи загалом; на цьому етапі особливо важливим є залучення учнів до дослідницької діяльності та винахідництва, що дасть змогу збільшити відсоток тих, хто стане талановитим ученим, інженером, новатором;– старша школа сприяє свідомому вибору подальшої освіти STEMпрофілю, поглибленій підготовці зі STEM-дисциплін (профільне навчання), освоєнню наукової методології, усвідомленню фізичної, техніко-технологічної та наукової картин світу в контексті розуміння сутності, функціонування і розвитку світових економічних систем.

Номер слайду 7

STEM-педагог – це, насамперед, активний розробник міждисциплінарних навчальних програм. На основі системи наукових знань і практичних навичок він має визначати зміст, обсяг і послідовність навчання, характер і ступінь інтеграції знань із різних гностичних полів, добирати методи, методики та стратегії, які забезпечать найбільш очікуваний педагогічний результат, а також постійно підвищувати рівень і розширювати зміст власної фахової підготовки. Вочевидь така діяльність не обмежується викладанням власного предмета.

Номер слайду 8

Важливими компонентами середовища STEM-освіти є:– інтегровані навчальні програми, курси за вибором, що зорієнтовані наформування компетентностей (до створення креативного контенту мають долучатися освітяни та фахівці з певних галузей знань, представники промисловості та бізнесу);– міждисциплінарні засади навчання, які спрямовані на вирішення реальних практичних завдань в умовах дефіциту академічних знань, а такожпрактико-орієнтоване навчання в межах STEM-дисциплін і поза ними;– акцент на проєктній, командній та груповій роботі учнів; домінантнимиорганізаційними формами є проєкти, інтегровані уроки, квести, кейси, екскурсії, тематичні дні, конкурси, наукові виставки, фестивалі інженерних проєктів,хакатони тощо;– зони активності у класі: зони дослідництва та творчості, розвитку тавзаємодії, презентаційна зона тощо; – сучасні засоби навчання, серед яких навчальні роботи-конструктори(LEGO, LEGO Mindstorms, Cubelets, Little. Bits, Make. Block тощо), які даютьзмогу в ігровій формі ознайомитися з основами робототехніки, електроніки,механіки, програмування, висувати власні ідеї, створювати складні конструкціїз різноманітними датчиками для навігації та взаємодії з навколишнім середовищем і реалізовувати їх на практиці, цифрові вимірювальні комплекси, мікропроцесори та програмування, мережеві та дистанційні інструменти співпраці та ведення проєктів, які забезпечують принцип рівного доступу до якісноїосвіти для учнів різних вікових груп і особливих потреб;– залучення ресурсів і співпраця між шкільними колективами та зовнішнімиучасниками: закладами вищої освіти (ЗВО), академічними науковими установами, науково-дослідними лабораторіями, музеями, природничими центрами,підприємствами, бізнес-структурами, громадськими та іншими організаціями.

Номер слайду 9

Модель STEM-компетентності STEM-компетентність визначають як динамічну систему знань, умінь, навичок і способу мислення, цінностей й особистісних якостей, які визначають здатність до інноваційної діяльності. Компоненти : - когнітивна, як характеристика особистості в контексті пізнавальної татворчої активності;– рефлексивно-аналітична, яка відображає готовність до аналізу власноїдіяльності й оцінювання досягнених результатів, здатність здійснювати добірнайбільш ефективних технологій, оцінювати ступінь ризиків тощо;– операційно-діяльнісна, як здатність до добору засобів, способів і технологій конструювання, моделювання та проєктування розв’язання практичнихзавдань відповідно до специфіки цілей і змісту певної професійної діяльності;– ціннісно-мотиваційна, як здатність до стійкої внутрішньої мотивації, цілеспрямованої активності, ставлення до майбутньої професійної діяльності,творчого саморозвитку тощо

Номер слайду 10

STEM-освіта в Україні набуває популярності головним чином в неформальній освіті, яка набагато легше сприймає оновлення, на відміну від формальної, більш адаптована до індивідуального розвитку здібностей і проявуобдарувань дітей, має більше можливостей для забезпечення їх самореалізаціїв самостійно обраному напрямі діяльності

Номер слайду 11

STEM-напрям стимулює інтеграційні процеси формальної та неформальної освіти, які мають посилити можливості освіти загалом, сприяти цілісності та завершеності процесу навчання в закладах освіти. Така інтеграція може забезпечити формування якісно нової індивідуалізованої освітньої системи, яка поєднаєнайбільш затребувані властивості формальної та неформальної освіти

Номер слайду 12

Компетентність як прояв інтелектуальної обдарованості – це специфічний стан індивідуальних ментальних ресурсів, які забезпечують прийняття продуктивних рішень та ініціацію ефективних дій у певній предметнійгалузі, або сфері діяльності. Ключовий аспект інтелектуальної обдарованості – здатність породжувати певний об’єктивно новий зміст і представлятийого в адекватних концептуальних (знакових, матеріалізованих) формах.

Номер слайду 13

Організація навчального процесу на основі запиту, коли дитина займає позицію дослідника, а вчитель – позицію дорослого партнера, консультанта, помічника, передбачає наступні етапи

Номер слайду 14

Шляхи впровадження STEM-освіти в умовах інтеграціїформальної та неформальної освіти обдарованих учнів – нормативно-правове забезпечення освітнього напряму STEМ;– вивчення наявного вітчизняного та світового практичного досвіду розбудови освіти обдарованих і реалізації освітнього напряму STEМ;– створення нових моделей інтеграції формальної та неформальної освітина рівні змісту, освітнього середовища, відповідних освітніх процесів та їх результатів;– розробка нових інтегрованих освітніх програм, технології створення індивідуальних освітніх траекторій;– створення навчально-методичних комплексів: засобів STEM-навчання,електронних навчальних посібників, STEM-проєктів, STEM-кейсів тощо, якізабезпечують особистісно-розвивальний зміст навчання, використовують окрім традиційних, ресурси глобальних і локальних комп’ютерних мереж, мультимедійні засоби, мережеві навчальні системи тощо;– об’єднання ресурсів формальної та неформальної освіти, залучення фахівців і ресурсів освітніх, наукових, промислових установ, бізнесу та ін.;– належна підготовка вчителів до роботи в нових інтегрованих умовах, їхоб’єднання у творчі професійні мережеві спільноти, партнерство як на внутрішньому, так і на міжнародному рівні.

Номер слайду 15

Дворівнева модель збагачення змісту навчання одарованих дітей

Номер слайду 16

Співробітництво між постачальниками освітніх послуг формальної та неформальної систем освіти– залучення учнів до розв’язання реальних проблем і ситуацій у навчальному середовищі, на робочому місці та в інших умовах;– створення громадських мереж зацікавлених сторін для безпосередньогозаохочення учнів до навчання та побудови кар’єри в STEM-сфері;– втілення мобільних ініціатив стосовно участі вчителів і учнів сфери. STEM у діяльності підприємств або наукових установ;– підтримка ініціатив, які мають на меті адаптацію, інноваційне впровадження та інтеграцію принципів CSR (Колективна соціальна відповідальність)та RRI (Відповідальність у дослідницькій та інноваційній діяльності) у сферу. STEM-освіти;– проведення заходів з обговорення проблем для обдарованих учнів із метою розв’язання глобальних і соціальних проблем;– волонтерську діяльність представників науки, бізнесу та виробництва взакладах освіти;– розроблення курсів, модулів і навчальних матеріалів для освітньогонапряму STEM;– участь представників зовнішніх зацікавлених сторін, лабораторій, підприємств і організацій третього сектору;– співпраця освітніх закладів з науковими музеями, науковими центрами,зоологічними, ботанічними парками, планетаріями, обсерваторіями тощо;– літні або позакласні програми STEM-спрямування в університетах інауково-дослідних центрах за цілеспрямованої підтримки залучення дівчат;– наставництво (менторство) з боку підприємців, представників малого тасереднього бізнесу й інших зацікавлених сторін.

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Фізика, Презентації
Додано
2 травня 2023
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку