Давайте умовно висипимо із коробки деталі конструктора та відкладимо кілька з них убік. Уявімо що ми їх перемішали та розклали їх за кольорами,або згрупували цеглинки й шестерні. Потім склали з деталей конструк-цію, в якої всі деталі взаємопов'язані. Спробуйте тепер відкласти кілька деталей убік або відокремити цеглинки від шестерень. Що буде з конструкцією? Поміркуйте, у якому з двох випадків ішлося про систему, а в якому — про сукупність.
Номер слайду 3
Поглянте на фото пазлів. Вони складають не зрозуміле зображення. Як ми з вами уже з’ясували – це сукупність. Давайте перейдемо за посиланням нижче та з сукупності не зрозумілих пазлів складемо систему. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1d7d2376deda
Номер слайду 4
Ось яка Сонячна система у нас з вами вийшла. Тобто ціле зображення утворює цілу систему. Кожна деталь цього зображення утворює систему.
Номер слайду 5
Перед вами різні злбраження. На яких ілюстраціях зображено системи? Доведіть, що це справді системи, а не сукупності.
Номер слайду 6
Сукупність — це загальна кількість чогось, певний набір. Речі, які є складниками сукупності, не залежать одна від одної. Немає взаємозв’язків між деталями цього авто, які поклали поряд. Їх об’єднує те, що вони перебувають у тому самому місці. Якщо відкласти кілька деталей убік або відсортувати за кольорами, то це суттєво не вплине на сукупність, вона існуватиме й далі.
Номер слайду 7
А система — це порядок або структура, частини якого/якої взаємопов’язані. Наприклад, конструкція що перед вами складена з деталей і утворює повноцінний автомобіль. Якщо зламається хоча б одна деталь, то порушиться вся система, вона не зможе функціонувати.
Номер слайду 8
Ліс, поле, сад, степ – це теж все системи. ЕКОСИСТЕМИ
Номер слайду 9
Усе різноманіття систем умовно можна поділити на природні й штучні, тобто створені людиною. Розгляньте зображення, укажи, які із систем природні, а які штучні. Чи можна ці системи поділити за іншим принципом? Спробуй це зробити за такими ознаками: водне середовище, наземно-повітряне середовище, техніка, іграшка, організм.
Номер слайду 10
Наш дім це теж система де є опалення, водопостачання і відведення стоків. Розробники й розробниці зараз активно працюють над удосконаленням «розумного будинку», у якому пристрої регулюють температуру, вологість, можуть умикати пилосмок за необхідності.
Номер слайду 11
Наша планета — теж система, у якій взаємодіють як природні, так і штучні явища й об’єкти. До того ж сама Земля є частиною іншої системи — Сонячної.
Номер слайду 12
Людина живе в соціумі, тобто поряд з іншими людьми. Тож її поведінка регульована системою моралі і права. Про ці системи ви дізнаватиметесь в курсі історії та правознавства.
Номер слайду 13
Людина ХХ століття створила мережу «Інтернет» — велетенську інформаційну систему, функціонування якої ви вивчатимете на уроках інформатики.