Презентація "Ефективна комунікація"

Про матеріал
Однією з важливих складових сфери спілкування є комунікація. Учні повинні сформувати знання і розуміння основних принципів діалогу між соціальними групами в полікультурному суспільстві; принцип соціальної рівності та справедливості, соціального партнерства. Спілкування відіграє важливу роль в житті людини і суспільства. Важливим аспектом очікуваних результатів є формування переконання в тому, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо завдяки зусиллям людини, держави, міжнародної спільноти. Презентація має схеми, таблиці, ілюстрації, які спрямовані на опанування нового навчального матеріалу учнями, як самостійно під час дистанційного навчання он-лайн, так і під час навчання оф-лайн.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЕФЕКТИВНА КОМУНІКАЦІЯгромадянська освіта, 10 клас. Пекар Т. В. вчителька історії Одеської загальноосвітньої школи №45 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Що таке спілкування. СПІЛКУВАННЯ – форма діяльності, яка здійснюється між людьми як рівними партнерами. Це процес обміну думками, почуттями, враженнями, загалом повідомленнями. Психічний контакт забезпечує взаємний обмін емоціями. Спілкування – це двостороння діяльність між людьми.

Номер слайду 4

а) субєкт - ініціатор спілкування; б) субєкт - партнер, якому адресована ініціатива; в) норми – визначають як організується спілкування; г) цілі, - те, що планують участники спілкування; д) ситуація – де здійснюється взаємодія. Спілкування. Кожен акт спілкування являє собою алгоритм взаємоповязаних комінікативних дій.

Номер слайду 5

Сутність спілкування: функція і види спілкування. Пряме (БЕЗПОСЕРЕДНЄ) спілкування;Опосередковане спілкування;Формальне спілкування;Неформальне спілкування;ДІАЛОГІЧНЕ;ГРУПОВЕ;МАСОВЕ.

Номер слайду 6

Масове спілкування - це вид спілкування, яке спрямоване не на конкретну людину, а на масу людей. Опосередковане спілкування - передбачає повний психологічний контакт - по теле-фону, через Інтернет, у письмовій формі і т.д. Безпосереднє (пряме) - спілкування "обличчям до обличчя", при контакті візуально-му. Формальне спілкування - ділове, рольове, функціональне. Це спілкування завжди передбачає виконання певної соціальної ролі, наприклад, спілкування за типом "експерт - атестується"Неформальне спілкування - довірче, товариське, інтимне. Діалогічне спілкування - спілкування між двома людьми. Групове - спілкування в групі людей. ВИДИ СПІЛКУВАННЯДілове (офіційне) спілкування - регламентується усталеними нормами та має стереотипний характер. Сторони спілкування виконують, як правило, певні суспільні ролі: керівник – підлеглий; банкір – підприємець; вчитель – учень.

Номер слайду 7

ТИПИ СПІЛКУВАННЯ1) Ділове – спілкування, метою якого є досягнення будь-якої чіткої угоди або домовленості (керівник – підлеглий).2) Виховне або менторське – цілеспрямований вплив одного із учасників на іншого з досить чітким уявленням бажаного результату. Підкорення одного співрозмовника іншому (вчитель – учень; батьки - діти).3) Діагностичне – спілкування, метою якого є формулювання певного уявлення про співрозмовника або отримання від нього будь-якої інформації (спілкування лікаря і пацієнта).4) Інтимно-особистісне – спілкування можливе за умови зацікавленості партнерів у встановленні та підтримці довірливого й глибокого контакту (спілкування між близькими людьми).

Номер слайду 8

Вербальна комунікація - здійснюється за допомогою слів. Процес двостороннього мовного обміну інформацією. Мова – це сукупність слів і систем для їх використання, загальних для людей одного і того самого мовного співавторства. Невербальна комунікація - засобом передачі інформації є несловесні знаки (пози, жести, міміка обличчя, інтонації, погляди, рухи, просторове розташування, а також парамова – невербальне звучання повідомлень, манера передачі інформації). Обмін невербальними сигналами, які супроводжують мовні повідомлення. Зазвичай невербальні сигнали (засоби) однаково інтерпретуються в певній культурі або мовному співтоваристві. ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ

Номер слайду 9

потиск руки;поплескування по плечу; поцілунок.невербальні засоби Спілкування:

Номер слайду 10

ВИДИ МІМІКИ Спілкування: гнів;радість; страх;страждання;подив:презирство.

Номер слайду 11

Пози спілкування: ЗАКРИТА ВІДКРИТА

Номер слайду 12

ФУНКЦІЇ СПІЛКУВАННЯЗадоволення потреби в спілкуванніУточнення уявлення про себе. Демонстра-ція поваги до іншого. Розбудова стосунків. Обмінінформа-цією. Впливна інших. Усі люди – соціальні істоти. Ми маємо потребу в інших людях, в людському спілкуванні. За допомогою комунікації ми дізнаємося, якими ми є та як люди реагують на нашу поведінку. Ми показуємо, що вирізняємо людину серед інших, коли при зустрічі говоримо «Привіт!», «Як справи?». Не говорячи нічого, ми можемо заслужити ре-путацію нетак-товної людини. Через спілку-вання ми знайо-мимося з іншими людьми, встановлюємо нові стосунки, які можуть або розвиватися або псуватися і заморожуватися. Частину інформації ми отримуємо шляхом спосте-режегня, читан-ня, перегляду ТВ, а частину – через пряме спілкування з людьми – обмін повідомлення-ми, отримання порад тощо. Навряд чи ми не намагаємося впливати на чиюсь поведін-ку – переконати друзів в чомусь, змусити близьку людину кинути палити або умовити вчителя поставити нам кращу оцінку.

Номер слайду 13

ФУНКЦІЇ СПІЛКУВАННЯ1) Інформаційна комунікація: процес формування, передачі і прийняття інформації.2)Регулятивна комунікація – пов'язана з поведінкою.3) Афективна комунікація – пов'язана з емоціями.

Номер слайду 14

ТЕХНІКИ СПІЛКУВАННЯЕФЕКТИВНІНЕЕФЕКТИВНІЯ-спілкування;Техніка трьох «да»;Перефразирування;Активне та пасивне слухання.накази, команди;погрози;моральні настанови;догани, звинувачення;глузування, висміювання;здогадки, інтерпретації;здогадки;випитування;віджартовування.

Номер слайду 15

ПРАВИЛА ЕФЕКТИВНОГО СПІЛКУВАННЯГоворити так, щоб вас почули. Слухайте так, щоб зрозуміти про що йдеться. Створюйте умови, щоб ситуація навколо спілкування сприяла комунікації

Номер слайду 16

СПІЛКУВАННЯ, СПІВРОБІТНИЦТВО,ПОВАГА – ключ до успіху

Номер слайду 17

Використані ресурси. Гісем О. О., Мартинюк О. О. Громадянська освіта. Інтегрований курс, рівень стандарту : підручн. Для 10 кл. закладів загальної середньої освіти. – Харків, 2018. С.52-55 Валентій Л.І. Громадянська освіта. Інтегрований курс, рівень стандарту : підручн. Для 10 кл. закладів загальної середньої освіти. – Харків: ВГ «Основа», 2019. С.69-70.вікіпедія

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олеся Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Boiko Vadim
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Мельник Надія Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. КОЛЕСНИК Оксана Іванівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
18763
Оцінка розробки
4.8 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку