Соціалізаціяце безпосереднє входження індивіда в соціальне середовище, «що передбачає: соціальне пізнання, соціальне спілкування, оволодіння навичками практичної діяльності, включаючи як предметний світ речей, так і всю сукупність соціальних функцій, ролей, норм, прав, обов’язків тощо»
Наразі стрімко розвиваються системи засобів масової інформації та комунікації, що порушує нагальну потребу у цілеспрямованій підготовці людини до вмілого, адекватного і безпечного користування ними. Споживаючи недоброякісну медіапродукцію, сучасне покоління спотворює своє уявлення про світ, норми і моральні засади взаємодії людей, розвиває різні форми медіазалежності.
Гурток журналістики. Ефективною формою роботи щодо успішної соціалізації молоді під час формування медіаграмотності та медіакомпетентності є залучення їх до роботи над шкільними ЗМІ. Це сприяє створенню демократичної атмосфери, залученню учнів до обговорення проблемних питань та способів їх вирішення.
Назва газети «Шкільний світ» учні підібрали, дотримуючись гасла («Долучайтеся, якщо бажаєте створювати, змінюватися та розвиватися. Шкільний світ дуже різноманітний – знайди власний шлях у медійному інформаційному просторі!»). Було також визначено цільову аудиторію (учні, вихователі, вчителі, батьки), мету і завдання шкільної газети.
Мета створення газети. Основна мета видання – забезпечити право на можливість висловлювати власні думки всім учасникам цього процесу. Члени редколегії та інші співучасники під час роботи над новим випуском удосконалюють навички самостійно знаходити необхідну інформацію, аналізувати та інтерпретувати факти, створювати та оформлювати медіатекст, працювати в команді.
Взагалі робота з газетою – дуже цікавий і корисний вид діяльності, який ураховує цільову аудиторію, кількість і теми рубрик, склад редакції. Працювати над матеріалами газети зручно в спільному доступі на Google-сервісах. Ця діяльність дозволяє створити умови для багатовекторного занурення в текст, пошуку додаткової інформації, створення текстів публіцистичних жанрів у тісному зв’язку з контекстом твору, груповій та самостійній діяльності, забезпечити зв’язок проблематики класичного тексту з особистим досвідом учнів.
Найоптимальнішими видами об’єднання медіаосвіти, мови та літератури є– матеріал підручника;– дидактичні матеріали;– віртуальні музеї;– тексти художньої літератури;– довідники та енциклопедії;– освітні сайти та блоги;– періодика;– телепередачі, аудіо- та відеозаписи;– електронні підручники та посібники тощо.