ТЕМА: УРОК – КАЗКА ЗА РОЗДІЛОМ «РЕЧЕННЯ» .
МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ І СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ПРО РЕЧЕННЯ, ГОЛОВНІ Й ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ПРОДОВЖУВАТИ ФОРМУВАТИ ВМІННЯ ІНТОНУВАТИ, ПОШИРЮВАТИ РЕЧЕННЯ. РОЗВИВАТИ МОВЛЕННЯ УЧНІВ. ВИХОВУВАТИ ПОЧУТТЯ ДРУЖБИ, ВЗАЄМОДОПОМОГИ, ПРАГНЕННЯ ДО ЗНАНЬ.
ОБЛАДНАННЯ: СИЛУЕТНІ МАЛЮНКИ ГЕРОЇВ КАЗКИ «КОЛОБОК», СХЕМИ РЕЧЕНЬ, СИГНАЛЬНІ КАРТКИ ДЛЯ ІНТОНУВАННЯ.
ТИП УРОКУ: УЗАГАЛЮНЮЮЧИЙ УРОК.
ХІД УРОКУ
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні на урок до нас завітала казка. Відгадайте її назву.
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік
Я від діда втік.
Разом з героєм казки «Колобок» ми пригадаємо все, що вивчили про речення.
Покотився Колобок
З двору стежкою в лісок.
І кого в лісу стрічав,
Всім завдання роздавав.
Ось під кущиком Зайченя –
Довгі вушка, сірі лапки.
Й Колобок хотіло з’їсти:
«Він такий смачний, із тіста!»
Колобок сказав Зайчаті:
«Досить, друже, пустувати.
Треба про хвилинку каліграфії згадати»
КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Стоять тополі
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВОВКА
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок
І зустрівся ненароком
На узліссі з сірим Вовком:
«Вовче, не їж мене, будь ласка.
Виконай завдання краще!»
Уже в саду осінньому гуляє.
Уже в саду осінньому гуляє листопад.
Холоднішає.
У листопад зима з осінь боротися.
У листопаді зима з осінню бореться.
Списати речення.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Покотився Колобок.
В лісі перебрів струмок,
Раптом чує: хтось тупцює,
То Ведмідь – набрід танцює.
Мовить Колобочок нишком:
«Ти ходи, Мишко, як мишка,
Пострибай неначе Зайчик
Та легенько, наче м’ячик.
Вправо-вліво повернися,
Кругом себе обернися.
І забудеш, що незграбний,
Завжди будеш дуже гарний!»
ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОЛОБКА (ГРУПОВА РОБОТА)
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок.
І побачив між квітками
Колобочка із голками.
Доторкнувся і злякався,
У травиці заховався.
Їжачок йому на те:
«Колобочку, не лякайся,
Краще в гру з нами пограйся».
ГРА «ТАК- НІ»
На дошці написано речення, яке діти не бачать
Діти прибрали шкільне подвір’я.
(Учні намагаються знайти відповідь, ставлячи запитання вчителеві, котрий може відповідати лише «так» або «ні»)
*Які речення за метою висловлювання ви знаєте?
* А тепер перша група перебудує це розповідне речення в питальне, а друге – в спонукальне.
ГРА «ДОПОМОЖИ РЕЧЕННЮ»
Перша група читає три речення за метою висловлювання, а друга показує сигнальними картками, який знак потрібно поставити в кінці речення. Потім навпаки. Розповідні речення записують на дошці.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ЛИСИЧКИ
Так загрався, що не бачить, йде Лисичка
І несе і несе смачні кислички.
Щоб продовжити цю казку:
«Ти не їж мене будь ласка,
Краще позбирай в травиці
Схеми для майбутніх речень
Підкресліть головні слова у реченнях, які ми з вами записали на дошці.
(учні виконують завдання самостійно)
Складіть речення за схемами:
1. ________ ____________
____________ .
2. ________ ____________
____________ … .
(Кращі речення записують на дошці).
Колобок запрошує вийти героїв казки і ще раз нагадати, що потрібно знати про речення.
ГРА «ЗАКІНЧЕННЯ РЕЧЕННЯ»
Колобок: - Речення виражає…
Зайчик:- Речення складається зі …
Вовк: - Слова в реченні пишуться …
Ведмідь: - Перше слово в реченні треба писати…
Їжак:- За метою висловлювання речення бувають…
Лисичка: - У кінці речення можуть ставитися…
А тепер усім спасибі.
Всі живіть у дружбі й мирі!