Оповідання з читанок для 2-4 класів умовно поділяються на дві групи: Оповіданняоповідання, в яких діють люди оповідання про природу й діяльність у ній людей Однією з умов глибокого опрацювання художнього оповідання є аналіз особливостей твору, робота над його композицією. Художній задум письменника розкривається всією системою образотворчих засобів.
Підготовча робота до читання - у короткій вступній бесіді чи розповіді вчитель може стисло ввести учнів у коло тих обставин, за яких відбувається описана у творі подія, створити певний настрій, викликати почуття для відповідного сприймання твору, пояснити необхідні для розуміння змісту слова. Читання оповідання - глибоко емоційні оповідання, насичені драматичними подіями, діалогами, перший раз читає вчитель. Під час підготовки до читання доцільно визначити структуру тексту - поділити його на смислові частини, у читанні відокремлювати їх, роблячи паузи; визначати логічні наголоси тощо. Текст про знайомі дітям факти читають самі учні. Заслуговує на увагу почергове читання тексту вчителем та учнів, вголос чи мовчки, прослуховування грамзапису тощо.12
Перевірка сприймання навчального тексту може здійснюватися у короткій бесіді за прочитаним: Коли ви раділи, сумували? Яке місце у творі вас особливо вразило? Тощо. Робота над текстом оповідання. Повторне читання і цілеспрямована робота над всебічним усвідомленням тексту:логічна сторона;образна сторона;емоційна сторона; зміст твору;ідея твору;композиція твору;образи;мова.34
Під час опрацювання тексту оповідання доцільним є:складання логічної партитури читання; лінгвістичний та літературознавчий аналізи тексту; різноманітні види читання (вибіркове, творче, коментоване тощо); підготовка до виразного читання та виразне читання за опрацьованою партитурою;складання плану; переказ; літературно-творча діяльність учнів у зв’язку з прочитаним; узагальнююча бесіда.