Презентація "Спілкування під час війни з дітьми з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Яким має бути освітній процес для дітей з ООП у воєнний час, чому важливо відновити звичні рутини та на що звернути увагу педагогам.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спілкування в умовах війни з дітьми з ООППідготувала асистент вчителя Білостоцької гімназії-філії ОЗЗСО Торчинський ліцей Максимчук Світлана Антонівна

Номер слайду 2

ІНКЛЮЗІЯ ПІД ЧАС ВІЙНИЗвук повітряної тривоги чи вибухів, незнайомий простір, нові обставини викликають страх і тривогу в усіх дітей, у тому числі в дітей з особливими освітніми потребами. Яким має бути освітній процес для таких дітей у воєнний час, чому важливо відновити звичні рутини та на що звернути увагу педагогам?

Номер слайду 3

ПОРАДИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ

Номер слайду 4

СТАРІ РИТУАЛИ Відновлюю звичні для дитини елементи освітнього процесу. Це може бути вітання з учителем уранці, ранкове коло, руханка між уроками, повернення «довоєнного» розкладу тижня – будь-що, добре знайоме учениці. Такий ритуал додає стабільності та створює опору під час навчання для всіх школярів, не лише для дітей з особливими освітніми потребами.

Номер слайду 5

ЗАРЯДКАПеред тим, як переходити до нового уроку чи заняття, дуже корисно приділяти увагу тілу. Для цього підійдуть: дихальні вправи (5 глибоких вдихів / видихів або дихання «по квадрату»: «малюючи» поглядом квадрат, на його вертикальних уявних гранях робимо вдих / видих, а на горизонтальних – паузи; виходить: вдих – пауза – видих – пауз; розтягування або легка фізична активність (тягнемося вгору стоячи, як дерево, і з видихом нахиляємося вниз; стоячи, плескаємо праву руку лівою і навпаки; тупочемо двома ногами тощо). Такі вправи повертають увагу до тіла, відволікають від тривожних думок, неспокою та роздратування. 

Номер слайду 6

НОВІ РИТУАЛИНовим ритуалом може є вітання на початку дня чи прощання після завершення занять. Якщо уроки відбуваються офлайн, найкраще підійде фізичний контакт – давати «п’ять» учителю або сусіду по парті, обійнятися тощо

Номер слайду 7

ЕМОЦІЇДозволяю дитині розповісти про свій страх, занепокоєння, але водночас не змушую її це робити. Усі ми зараз відчуваємо багато розпачу, безсилля, люті, печалі, тож дуже важливо не забороняти дітям висловлювати такі емоції, плакати чи дратуватися.  Запитую на початку дня: «Як минув вечір? А ніч? Чи гарно спали?». Можна запропонувати дітям соціально прийнятний спосіб виразити свої емоції: кусатися не можна, а от чимдуж відгамселити подушку, дрібно порвати папірці абощо – так! Окремо потрібно наголосити на тому, що це – нормальні емоції, їх відчуваємо ми всі. 

Номер слайду 8

ВІЙНА ТА БЕЗПЕКАПропоную прості ілюстрації з короткими підписами про те, що нині війна, навчання в школі змінилося, як поводитися, коли лунає сирена, й чому це так важливо. Така історія пояснює дитині, що відбувається, і запропонує послідовний, зрозумілий алгоритм дій у певній ситуації (повітряна тривога тощо).

Номер слайду 9

ОСВІТА НАША - СУПЕРСИЛА

Номер слайду 10

Адаптація та інтеграція учнів в освітній процес Комплексні заходи ( залучаю до шкільних та позашкільних заходів, ігри у куточку відпочинку, зустрічі з батьками)Підтримка команди ( класний керівник, асистент вчителя, практичний психолог, вчитель-логопед, вчителі-предметники)Години психолога, логопеда, дефектолога ( у розклад)Супровід дітей з ООППсихологічні хвилинки Телефони довіри (інформаційні куточки)

Номер слайду 11

РОБОТА В ГРУПІ ТА ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА

Номер слайду 12

Співпраця з батьками. Стійкість. ТИ зі мною. Я поруч. Я подбаю про тебе. Я дбаю про твою безпеку. Багато людей навколо дбають про твою безпеку. Активність участь у проєктах. Мова любовіСлова підтримки, заохочення, подяки. Проведений разом час. Допомога. Подарунки

Номер слайду 13

Наше головне завдання – створити на своїх уроках довірливу і невимушену атмосферу поваги й взаємної підтримки, де учні не бояться ділитися своїми думками та емоціями. Підтримка учнів

Номер слайду 14

ПІДТРИМКА ПІД ЧАС ВІЙНИЧуйність + вимогливість

Номер слайду 15

НА УРОЦІПравила поведінки і реагування. Лімітований час (10хв) на « а поговорити»Розмова вчителя про єдність і різність умов. Прохання бути з увімкненими віконечками. Емоційне налаштування учнів Регулярні вправи на емоційну саморегуляції

Номер слайду 16

ЗАБОРОНЕНОЗнецінювати. Фраза «скоро війна закінчиться» Фрази: «Не бійся», «Нічого страшного не сталося», «Все добре» Коментарі « я ж тобі казала, а ти не зробила…»Припини плакати

Номер слайду 17

ІНКЛЮЗІЯ ПІД ЧАС ВІЙНИНавчання у такий складний час – це новий виклик для педагогів, але знайте, що ваша безумовна любов до дітей, підтримка допоможе їм стабілізувати психологічний стан. Пам’ятайте, педагог – не психолог, тому якщо ви побачили, що ваш учень надто тривожний або агресивний, одразу зверніться до психолога закладу для подальшої психологічної підтримки.

Номер слайду 18

ЗНЯТТЯ М`ЯЗОВОЇ НАПРУГИ

Номер слайду 19

ЗНЯТТЯ М`ЯЗОВОЇ НАПРУГИ

Номер слайду 20

ЗАКІНЧЕННЯ КОЖНОГО УРОКУДякую кожному з вас за участь, роботу, світло

Номер слайду 21

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
16 грудня 2022
Переглядів
2145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку