Презентація "Сприйняття: складові та види"

Про матеріал
Матеріали презентації висвітлюють характеристику процесу сприйняття особистості. Відчуття і сприйняття - ланки єдиного процесу, чуттєвого пізнання. Вони взаємопов'язані, але кожна має свої відмінності. У тексті наведено види сприйняття, а також вказано типологію людей відповідно їх сприйняття
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сприйняття: складові та види

Номер слайду 2

Знання про навколишній світ при безпосередньому контакті з ним ми отримуємо не тільки через відчуття, але і через сприйняття. Відчуття і сприйняття - ланки єдиного процесу, чуттєвого пізнання. Вони взаємопов'язані, але кожна має свої відмінності.

Номер слайду 3

Відчуття відображають лише окремі якості предметів і явищ. Сприйняття дають людині образ всього предмета, всього явища в цілому, в різноманітті його властивостей і якостей.

Номер слайду 4

ВІДЧУТТЯСПРИЙНЯТТЯ1. Відображає окремі властивості предметів і явищ.1. Відображає сукупність властивостей (предмет в цілому). 2. Проста форма відображення.2. Більш висока форма відображення. фізіологічна основа3. Робота одного аналізатора (подразник один).3. Межаналізаторниі, внутріаналізаторні зв'язки (складні системи нервових зв'язків).процес утворення4. Працюють первинні коркові поля - дають відчуття.4. Підключаються вторинні коркові поля - об'єднують в єдиний цілісний образ, відбувається осмислення. Свідомість - головна відмінність.

Номер слайду 5

Складова частина сприйняття є рух (очей, голови) і вказування предметів і явищ (словесне позначення). У реальній дійсності всі властивості матерії існують тільки в предметах і невіддільні від них. Тому кожне наше відчуття ми співвідносимо з предметом, що його викликав.

Номер слайду 6

Минулий досвід – апперцепція – знання про даний предмет, відношення до нього. Повнота і точність сприйняття, протікання самого процесу чуттєвого пізнання залежать від стану особистості, від особливостей характеру, уваги і мислення. Образ предмета, що виникає у свідомості людини при сприйнятті, включає в себе, крім відображення окремих його властивостей, минулий досвід людини.

Номер слайду 7

Слід зупинитися на тому, що ми називаємо упередженим думкою. З точки зору психології, це зумовленість сприйняття людини. Часто ми маємо вже певне ставлення до сприймається, що склалося на підставі думки інших людей, і це визначає наше сприйняття. Два види сприйняття – як реакція схоплювання як реакція детального бачення, по суті, не види сприйняття, а початок і подальший розвиток процесу сприйняття.

Номер слайду 8

Відображення предмета, що не розчленоване на початку сприйняття шляхом аналізу, виділення окремих частин в цілому, встановлення зв'язків між ними, стає в подальшому ході сприйняття повним і точним відображенням цілого. Розвиток сприйняття тісно пов'язаний з розвитком мислення. Виборчий характер сприйняття обумовлений властивостями самого об'єкта (забарвленням, чіткістю контуру), умовами, в яких відбувається сприйняття, особистістю людини – її спрямованістю, інтересами, досвідом, завданням, що є на момент сприйняття. Мислення в процесі сприйняття надає йому осмислений характер. Осмисленість і узагальненість є властивостями сприйняття людини. Сприйняття часу і простору треба розглядати у зв'язку з загальними закономірностями цього процесу. Сприйняття простору здійснюється в першу чергу в русі і пересуванні в просторі.

Номер слайду 9

Життєва практика є першорядною умовою для розвитку часу. Часові відрізки, заповнені цікавою, емоційно насиченою діяльністю, недооцінюються, а час, пов'язаний з нудьгою або очікуванням –переоцінюється. Час «вибудовує» особистість. Зникає час - розпадається зв'язок часу - розпадається особистість. «Я» -це завжди синтез: «Я» вчорашній, «Я» сьогоднішній, «Я» завтрашній.

Номер слайду 10

Сприйняття завжди пов'язане з діяльністю людини і включено в неї, воно стає цілеспрямованою діяльністю - спостереженням. Спостережливість є основа такого морального якості, як чуйність. Питання про спостереження і спостережливості має велике виховне значення. Уміння спостерігати, спостережливість - необхідна якість особистості. Спостерігати - означає не просто дивитися, а розглядати, не просто слухати, а вслухатися, прислухатися, не просто нюхати, а принюхуватися.

Номер слайду 11

1. За особливостями сприйманого об'єкта: сприйняття предметів, сприйняття мови або музики, сприйняття людини людиною.2. За переважністю ролі аналізатора: зорове, слухове, смакове сприйняття.3. За ступенем цілеспрямованості: навмисне (довільне) і ненавмисне (мимовільне) сприйняття.4. За формами існування матерії:а) сприйняття часу - тривалість протікання, швидкість протікання і послідовності протікання явищ дійсності;б) сприйняття руху - зміна положення об'єкта в просторі і в часі (тобто напрямок і швидкість);в) сприйняття простору - форма предмета, його глибина, величина (протяжність) і віддаленість від суб'єкта), напрямок, в якому знаходиться об'єкт. Види сприйняття:

Номер слайду 12

1. Синтетичний тип - узагальнене відображення, визначення основного сенсу: не надають значення деталям і не люблять вдаватися в них. Навчання повинно здійснюватися від загального до конкретного, правило - приклад.2. Аналітичний тип - прагнення виділити і проаналізувати деталі: скрупульозно вникають в усі обставини, подробиці. Нерідко важко зрозуміти основний зміст. Навчання має бути від часткового до загального, приклади - правило.3. Аналітично-синтетичний тип - в рівній мірі розуміють і основне, і деталі. Співвідносять аналіз окремих частин з висновками, встановлення фактів - з їх поясненням.4. Емоційний тип - характеризується прагненням не стільки виділити сутності явища і його подробиць, скільки висловити свої переживання, викликані цим явищем. Сприйняття таких людей плутані, неорганізовані. У них можна знайти підвищена емоційна реакція на найрізноманітніші подразники. Предметне відображення навколишньої дійсності вони підміняють зайвою увагою до своїх переживань. У повсякденній діяльності варто враховувати індивідуальні особливості сприйняття особистості. У процесі навчання і виховання постає надзвичайно важливе завдання - формувати уміння найбільш об'єктивно відображати навколишній світ. Типи людей за сприйняттям:

pptx
Додано
17 червня 2019
Переглядів
4174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку