Презентація " Стан викладання української мови. Формування комунікативної компетентності учнів".

Про матеріал
Презентація підійде для виступу на педагогічній раді школи. Тема виступу :" Стан викладання української мови. Формування комунікативної компетентності учнів".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стан викладання української мови. Формування комунікативну компетентність учнів гімназіїУчитель : Кричуняк Ірина Сергіїівна

Номер слайду 2

Зміст навчання української мови структурується за чотирма наскрізними змістовими лініями:мовленнєвоюмовноюсоціокультурноюдіяльнісною

Номер слайду 3

Мовленнєва змістова лінія визначає зміст роботи над формуванням комунікативної компетентності учнів, що передбачає гармонійний розвиток умінь в основних видах мовленнєвої діяльності (аудіюванні, читанні, говорінні, письмі). Це вміння сприймати й розуміти мовлення, самостійно створювати усні і письмові, діалогічні й монологічні висловлювання різних типів, стилів, жанрів мовлення в різних сферах життя, користуватися різновидами слухання й читання, вести діалог у ситуаціях спілкування з додержанням вимог мовленнєвого етикету, правильно й комунікативно доцільно висловлювати свої думки, аналізувати тексти, оцінювати і вдосконалювати власну мовленнєву діяльність, оволодівати риторичними навичками тощо.

Номер слайду 4

Мовна змістова лінія містить основні мовні одиниці, поняття, факти, закономірності, що забезпечує обсяг знань, оптимальний для формування мовленнєвих умінь і навичок учнів. Ці знання є основою для правильного уявлення про мовну картину світу, структуру мови й оволодіння літературним мовленням. Важлива роль відводиться роботі над нормами літературної мови і культурою мовлення.

Номер слайду 5

Соціокультурна змістова лінія. Реалізація цієї лінії сприяє розвиткові загальної культури учнів, особливості мовленнєвого етикету, здатності будувати взаємини між людьми на основі взаємоповаги, толерантності, пошуку компромісу та ін. Діяльнісна (стратегічна) змістова лінія.має суто процесуальний характер, спрямована на забезпечення систематичного розвитку мисленнєвих здібностей учнів у процесі навчання мови, на оволодіння базовими мисленнєвими прийомами і методами – порівнянням, узагальненням, моделюванням, а також на усвідомлення учнями структури своєї пізнавальної діяльності від постановки мети до одержання результатів, здатності самостійно здобувати знання

Номер слайду 6

Усі змістові лінії органічно поєднуються і взаємопроникають, залишаючись водночас відносно автономними складовими змісту мовної освіти.

Номер слайду 7

У час стрімкого поширення спілкування через електронні носії відбувається, на жаль, знецінення безпосереднього живого слова. Тому, особливу увагу я приділяю формуванню комунікативної компетентності.

Номер слайду 8

Формуючи комунікативну компетентність учнів, керуюся такими принципами:головним є не предмет, якому навчаю, а особистість, яку формую;кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її планів;кожна думка, висловлена учнем, має право на існування й варта уваги.

Номер слайду 9

Для формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури використовую можливості продуктивного навчання,зокрема : - обговорюю тему уроку, необхідність вивчення матеріалу;- формую в учнів власну точку зору;- розвиваю культуру мовлення; - виховую в учнів адекватне ставлення до критики- навчаю мовної грамотнсті;

Номер слайду 10

Для вдалої організації процесу навчання та реалізації компонентів продуктивного навчання на кожному етапі використовую прийоми роботи , які допомагають легко занурити дітей в мовне середовище : а також форми роботи, які є найдоречнішими у період дистанційного навчання.

Номер слайду 11

На початковому етапі доречними є такі форми роботи, які сприяють актуалізації опорних знань і налаштовують на роботу:« Мій настрій»асоціювання; припущення на основі малюнків;теоретична розминка;лексична хвилинка;малюнкові диктанти; диктанти « Тут сховалась орфограма»;орфоепічні диктанти;фразеологічні диктанти;розгадування мовних з. Агадок;антисуржик.

Номер слайду 12

«Мій настрій»

Номер слайду 13

Фразеологічний диктант. Мовні загадки

Номер слайду 14

«Антисуржик»Орфоепічний диктант»

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Малюнкові диктанти. Паралельно проводиться робота над збагаченням словникового запасу дітей, розширенням їх кругозору.

Номер слайду 17

Якщо на початку уроку за допомогою вищевказаних форм роботи я актуалізую знання, а, ставлячи проблемні питання, визначаємо з дітьми тему уроку та його цілі , то на основному етапі застосовую такі прийоми в роботі, які дозволили б із мінімуму витраченого часу отримати максимум результатів (відповідей, навичок), це :- робота з деформованим текстом;- редагування тексту;- завдання на встановлення відповідності;- метод дослідження та інші.

Номер слайду 18

«Знайди помилку»

Номер слайду 19

Завдання на встановлення відповідностіФонетичні диктанти

Номер слайду 20

«Пунктуаційни практикум»

Номер слайду 21

Розподільні диктанти

Номер слайду 22

Вправи з ключем

Номер слайду 23

Інтерактивні вправи

Номер слайду 24

Творче конструювання

Номер слайду 25

На завершальному етапі уроку учні мають можливість обмінятися думками, висловити власні враження, оцінити роботу. На цьому етапі використовую такі прийоми:«незакінчене речення»;міні-тест.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Використання освітніх ресурсів та платформ під час уроків української мови. Конструктор Learning. Apps призначений для розробки та зберігання дидактичних мультимедійних інтерактивних завдань з української мови та літератури.

Номер слайду 28

Використання освітніх ресурсів та платформ під час уроків української мови. Не лише використовую готовий матеріал, але і створюю власний. Конструктор Learning. Apps призначений для розробки та зберігання дидактичних мультимедійних інтерактивних завдань з української мови та літератури

Номер слайду 29

moza. Book

Номер слайду 30

Тренажер з правопису української мови. Дуже зручний сервіс, призначений для підготовки до ЗНО з української мови, контролю знань, удосконалення мовної грамотності. Особливістю є те, що виконані завдання одразу можна перевірити, є підказки – правила на задану орфограму, які одразу можна повторити. Підходить як для викладачів і здобувачів освіти, які хочуть підвищити свій рівень знання мови, так і для будь-якої людини, яка вивчає українську.

Номер слайду 31

Wordwall

Номер слайду 32

Позакласна робота з української мови – це обовʹязкова складова частина навчально-виховного процесу школи. Вона проводиться паралельно з класною й служить засобом поглиблення й вдосконалення знань, здобутих учнями на заняттях, активізації пізнавальної діяльності школярів. Така робота передбачає спеціально практиковані в позаурочний час заходи, які мають свій зміст, не завжди передбачені навчальною програмою, специфічні форми, методи та прийоми проведення й дотримання таких принципів: -  принципу науковості;  - принципу доступності; - принципу усвідомлення знань та активізації пізнавальної діяльності учнів; -  принципу наступності й перспективності; - принципу добровільності. Позакласна робота з української мови

Номер слайду 33

Позакласна робота з української мови

Номер слайду 34

Позакласна робота з української мови

Номер слайду 35

Позакласна робота з української мови

Номер слайду 36

Позакласна робота з української мови

Номер слайду 37

Диктант гідності

pptx
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку