Зміна змісту й характеру праці, соціальної структури суспільства. Покращення рівня життя. Створення високотехнологічних штучних матеріалів. Зайнятість більшості людей в торгівлі, сфері послуг.Інформаційна революція та розвиток мікроелектроніки. Зростання частки висококваліфікованої та творчої праці. Збільшення витрат на навчання,.
Кінець XX — початок XXI ст. — це своєрідний рубіж в історії освіти. Зміни, пов'язані з інформаційним суспільством, передбачають нову освіту, яка враховувала б досвід попередніх епох, а також реалії сьогодення й була спрямована в майбутнє. Основною метою навчання у XXI ст. стає розвиток людини освіченої — homo educatus. Основна ідея сучасності — освіта впродовж життя. Постіндустріальне суспільство потребує фахівців, які зможуть гуртувати навколо себе однодумців, зацікавлених у загальному добробуті країни, людей, які вмітимуть творити відкрите суспільство, будуть здатними до рівноправного діалогу й співпраці.