Презентація "Степінь з цілим від’ємним показником"

Про матеріал
Презентація до уроку за темою "Степінь з цілим від’ємним показником" Метою уроку є формування компетентностей: предметної: засвоїти поняття степеня з цілим від'ємним показником та формувати вміння застосовувати його при розв'язуванні вправ; ключові – інформаційно-цифрової; соціальної і громадянської; спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя. Тип уроку: засвоєння нових знань
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Степінь із цілим від'ємним показником

Номер слайду 2

Мета. Формування компетентностей: математичної: засвоїти поняття степеня з цілим від'ємним показником та формувати вміння застосовувати його при розв'язуванні вправ; ключових – інформаційно-цифрової; соціальної і громадянської; спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Номер слайду 3

Епіграф"Нехай хто-небудь спробує викреслити з математики степені, і він побачить, що без них далеко не поїдеш". М. В. Ломоносов

Номер слайду 4

№1. Продовжити речення. Степенем числа а з натуральним показником n, більшим за 1, називається …Число а, яке підносимо до степеня, називають …Число n, яке показує до якого степеня підноситься основа називають … добуток n множників, кожен з яких рівний а: 𝑎𝑛=𝑎·...·𝑎 основою показником 

Номер слайду 5

Продовжити речення4) При піднесенні до степеня додатного числа отримуємо …5) При піднесенні до степеня від’ємного числа з парним показником отримуємо …6) При піднесенні до степеня від’ємного числа з непарним показником отримуємо… додатне число додатне число від’ємне число

Номер слайду 6

№2 Знайди пару1) amаn 2) am: аn 3) а1 4) (am)n 5) (а b c)n 6) 𝒂𝒃𝒏А) am n. Б) аnbncn. В) а. Г) am+ n Д) am - n Е) 𝒂𝒏𝒃𝒏Є) 𝒃𝒏𝒂𝒏Відповідь:1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 - 1 – Г2 – Д3 – В4 – А5 – Б6 - Е

Номер слайду 7

1) 23 = 2) (-0,5) 2 = 3) (- 𝟑𝟓) 2 = 4) (- 𝟏𝟐 ) 3 = №3 Обчислити 1) 23 = 8 2) (-0,5) 2 = 0,25 3) (- 𝟑𝟓) 2 = 𝟗𝟐𝟓 4) (- 𝟏𝟐 ) 3 = - 𝟏𝟖 

Номер слайду 8

Джон Валліс Ісаак Ньютон

Номер слайду 9

Усно Продовжити числові ряди1000; 100; 10; 1; 𝟏𝟏𝟎; 𝟏𝟏𝟎𝟎; 𝟏𝟏𝟎𝟎𝟎; ...103; 102; 101; Отже, 100 =1; 10-1 = 𝟏𝟏𝟎 10-2 = 𝟏𝟏𝟎𝟎=𝟏𝟏𝟎2 10-3 = 𝟏𝟏𝟎𝟎𝟎 = 𝟏𝟏𝟎3 100; 10-1;10-3;…10-2;

Номер слайду 10

Степінь з цілим від’ємним показником. Для будь-якого а≠𝟎; b≠𝟎 і натурального числа n1) 𝒂−𝒏=𝟏𝒂𝒏 , 1) 3−3=133=127; 2) (−4)−2 =1(−4)2=116; 2) 𝒂 0 = 1 , 1) (-2,6)0=1; 2) (23)0=13) 0 0, 0 –п не мають змісту 0 –3 ; 0 –124) (𝒂𝒃)−𝐧=(𝒃𝒂)𝐧 1)(23)−2=(32)2=94=214      2) 0,5-1 =(12)−1=(21)1=2 

Номер слайду 11

3) 3-1·15+ 6-2·8 – 4,30 = = 131⋅15+162⋅8−1= = 5+836−1= 4+29 = 429  

Номер слайду 12

Виконайте вправу і ви дізнаєтесь в якому році до н.е. виникло поняття степеня. Обчисліть:1) (-5)⁰= 2) (17)⁻¹=3) -8·2⁻³+3⁰ =4) (13)⁻² - (19)⁻¹ =   1 7 -8·123+1= -8·18 +1=0 3² − 9¹ = 0  

Номер слайду 13

Поняття степеня виникло біля 1700 років до н.е. у ВавілоніДосі збереглися глиняні плитки стародавніх вавилонян які містять записи таблиць квадратів і кубів. Вираз «квадрат числа» виник унаслідок обчислення площі квадрата,а «куб числа» – унаслідокзнаходження об'єму куба.

Номер слайду 14

Робота з підручником

Номер слайду 15

Степінь з цілим від’ємним показником. Для будь-якого а≠𝟎; b≠𝟎 і натурального числа n1) 𝒂−𝒏=𝟏𝒂𝒏 , 1) 3−3=133=127; 2) (−4)−2 =1(−4)2=116; 2) 𝒂 0 = 1 , 1) (-2,6)0=1; 2) (23)0=13) 0 0, 0 –п не мають змісту 0 –3 ; 0 –124) (𝒂𝒃)−𝐧=(𝒃𝒂)𝐧 1)(23)−2=(32)2=94=214      2) 0,5-1 =(12)−1=(21)1=2 

Номер слайду 16

Тестові завдання1. Тотожно рівним виразу 7-3 є вираз: а) - 7-3; б) 𝟏𝟕𝟑 в) 𝟏𝟕·𝟑 г) 𝟏𝟕−𝟑 .2. Тотожно рівним дробу 𝟏𝟖 є вираз: а) 23 ; б) 24; в) 4-2; г) 2-33. Значення виразу 2-3 + 2-2 дорівнює: а) -10; б) 𝟑𝟖 ; в) 𝟓𝟏𝟐 г) 12. 4. Тотожним до степеня (𝟑𝟒 )−2 є вираз: а) (𝟒𝟑 )−2 ; б) (𝟒𝟑 )∙2 в) (𝟒𝟑 )2 г) 𝟑𝟒  ∙(-2) БГБВ

Номер слайду 17

Степінь числа використовують, коли мають справу з дуже великими, числами. Тисяча 10 3 Секстіліон 10 21 Міріада 104 Септіліон 10 24 Міліон 10 6 Октіліон 10 27 Міліард 10 9 Ноніліон 10 30 Тріліон 10 12 Гугол 10 100 Квадріліон 10 15 Асанкхейя 10 140 Квінтіліон 10 18 Гуголплекс. Степінь навколо нас

Номер слайду 18

Степінь числа використовують для дуже маленьких чисел , які записують за допомогою частин. Деци - 10−1 Нано - 10−9 Санти - 10−2 Піко - 10−12 Мілі - 10−3 Фемто - 10−15 Мікро - 10−6 Атто - 10−18

Номер слайду 19

Степінь у географіїПлоща території України становить 6,04 ·10 5км2;Площа території Європи 1,05 ·107км2;Площа Вінницької області дорівнює 2,65 ·10 4км2

Номер слайду 20

Степінь числа у біологіїМаса пташки колібрі дорівнює 1,7 ·10 -3кг Найбільший звір фауни України зубр, його маса 1,2 ·10 3кг

Номер слайду 21

Степінь числа у астрономії Відстань від планети Земля до найближчої після Сонця зорі L Центавра дорівнює 4,1 ·10 13км Планета Земля існує 4,2 ·10 9 років

Номер слайду 22

Степінь числа у фізиціШвидкість світла 3 ·10 5км/с. Швидкість звука 3 ·10 -2км/с

Номер слайду 23

Степінь числа у хіміїДіаметр молекули води дорівнює 2,8 ·10 -7 мм. Маса електрона становить 9,1 ·10 -31 кг

Номер слайду 24

Степінь числа у економіціНа Землі проживає 7 ·10 9 чоловік , а 100 років назад проживало 2 ·10 9 чоловік

Номер слайду 25

У наш час жодна з галузей науки не зможе обійтися без поняття степеня.

Номер слайду 26

Домашнє завдання. За підручником А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір для 8 класу: Алгебра для загальноосвітніх навчальних закладів:– Х.: Гімназія, 2016 П. 8 опрацювати, конспект № 233, 235, 240, 243 Відшукати історичні відомості про степінь з цілим від’ємним показником

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 17
Оцінки та відгуки
  1. Stasyuk Galina
    Щиро вдячна за Вашу роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шматко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кушина Антоніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вольська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. САБУРОВА ВАЛЕНТИНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Решетняк Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Большак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Задорожна Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Лебедева Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Матвій Галина
    дякую зацікаве подання і фактаж презентації)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Кладинога Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Гороховець Ніна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Шама Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Скутельник Ганна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Попель Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 14 відгуків
pptx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
28942
Оцінка розробки
5.0 (17 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку