Презентація до уроку Мистецтва " Музичне, театральне мистецтво та мода рококо", яка включає практичне завдання - це аналіз музичного твору Ж.Ф. Рамо, підсумок уроку та домашнє завдання.
Композитори У “ Чистому вигляді ” музичний стиль рококо проявився у творчості французьких клавесиністів Ф. Куперена і Ж. Ф. Рамо. Абсолютно в тій же манері працювали їх менш відомі сьогодні сучасники: Луї Клод дакен, Антуан Форкре, Андре Кампра, Жозеф Боден де Буамортье, Луї Ніколя Клерамбо, Марін Маре та багато інших. Своїм предтечею в один голос вони оголосили великого Жана Батіста Люллі. Ж. Б. ЛюлліЖ. Ф. Рамо. Франсуа Куперен. Луї Клод Дакен. Антуан Форкре. Андре Кампра. Жозеф Боден де Буамортье. Луї Ніколя Клерамбо. Марін Маре
Номер слайду 3
Ознаки музики рококо. Для стилю рококо в музиці характерні ті ж самі риси, що й живопису та архітектурі. Музичні твори того часу насичені дрібними звуковими прикрасами і завитками, так званими “ мелізмами ”. Переважали маленькі (ювелірно оброблені) і камерні форми, відсутність яскравих протиставлень і драматичних ефектів, панування тих же, знайомих ефектів, панування тих же, знайомих за картинами Буше , тем і образів:грайливих, кокетливих і галантних. Клавесин
Номер слайду 4
Великі форми музичних творів Ці риси яскраво проявляли себе і в великих формах музичних творів (операх, балетах і кантатах). Опер Рамо і Кампра також побудовані з невеликих номерів, пов’язаних між собою за сюїтним принципом, а іноді і зовсім представляють собою феєричну сюїту , практично не пов’язану за сюжетом. Найбільш відомі твори цього типу : “ Галантна Індія ”, Рамо, “ Венеціанські святкування ” та “ Галантна Європа ” Кампра. Віола
Номер слайду 5
Інструментальна музика. В інструментальній музиці панувала така ж галантна жанрова, портретно - пейзажна, пасторальна або танцювальна мініатюра (для клавесина, віоли, іноді з додаванням флейти, скрипок і гобоя). Гобой
Номер слайду 6
Камерна музика. Музикували, як правило в сюїтній формі. Оскільки музика звучала на світських прийомах і під час вживання їжі, особливо цінувалися різні вигадки, карнавальні імітації та дотепні розважальні прийоми для розваги аристократичних слухачів. Незмінною популярністю користувалися яскраві звукозображувальні п’єси, наприклад “ Курка ” Рамо ( для клавесина) або “ Маленькі вітряки ” Куперена. У салонах найчастіше виконувалися важкі або грайливі любовні пісні, а також популярні арії з опер Рамо, Кампра і Люллі, перекладені для клавесина або маленького камерного ансамблю.
Номер слайду 7
Практичне завданя. Перегляньте відео Жан Філіп Рамо “ Менуєт ” та проаналізуйте за планом: Емоційно- естетичне враження від сприйняття прослуханого твору. Засоби виразності прослуханого твору (характер, мелодія, ритм, гармонія, динаміка, темп, тембр)Музичні інструменти, задіяні у виконанні твору та їх роль в емоційному забарвленні.
Номер слайду 8
Презентація творчих проектів учнів.
Номер слайду 9
Підсумок уроку. Зробіть власний висновок , узагальнивши матеріал уроку та запиши до відповідної рубрики в зошиті.
Номер слайду 10
Домашнє завдання. Підготувати КТП “ Бароко та рококо в українському мистецтві ”:1 – архітектура2- скульптура3- живопис4 - музика