Презентація " Стиль романтизм. Архітектура, скульптура "

Про матеріал
Мета презентації:ознайомити учнів з історією виникнення та розвитку стилю романтизм; проявами стилю в архітектурі та скульптурі;сформувати в учнів розуміння специфіки даного стилю; розвивати мистецькі компетенції учнів під час висловлювання оціночних суджень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецтво 8 клас. Стиль романтизм. Архітектура, скульптура Вчителька мистецтва Руссу Є. Г.

Номер слайду 2

Наприкінці XVІІІ століття в Німеччині, Великій Британії та Франції виник новий ідейний рух у літературі і мистецтві - романтизм. Згодом він поширівся в Російський імперії, Польщі і Австрії, а з середини ХІХ ст. охопив інші країни Європи, Північної та Південної Америки.

Номер слайду 3

Романтизм(фр. romantisme)напрям у європейській літературі і мистецтві, який виник наприкінці XVIII - XIX століття. Його представники боролися против канонів класицизму, висували на перший план інтереси особи та її почуття і використовували у своїй творчості історичні та народно-поетичні теми.

Номер слайду 4

Етапи розвитку стилю романтизм

Номер слайду 5

Тяжіння до символіки, демонстративної умовності форми. Захоплення фольклором та історизмом

Номер слайду 6

Архітектура. В архітектурі романтизм не виробив єдиного стилю, а представляв собою сукупність “романтичних” рис і появу нових напрямів архітектури: в Британії – це неоготика, в інших країнах – романтичний історизм, неогрецький, неовізантійський та інші напрями.Історизм - архітектурний напрям, заснований на змішуванні елементів раніше домінуючих архітектурних стилів, що виник, наприкінці ХІХ століття.І. Штейндль. Будинок Парламенту Угорщини

Номер слайду 7

Архітектура. Неоготика або псевдоготика - архітектурний напрям, що характеризується поєднанням елементів готики із строгими композиціями класичного будівельного мистецтва. Виник на етапі розвитку архітектури кінця ХVІІІ - середини ХІХ століття і є складовою частиною так званих історичних стилів. Т. Фуллер, Ч. Джонс. Комплекс будівель Парламенту в Оттаві. Канада. К. Кліфельд. Бібліотека Академії наук. Гданськ,Польща.

Номер слайду 8

А. Лангер. Маріацький костел ( церква Непорочного Зачаття Пресвятої Діви Марії), 1861-1870 рр. Катовице, Польща

Номер слайду 9

Й. Д. Магінніс. Бостонський коледж. Поч. ХХ століття, США

Номер слайду 10

Новітні споруди. Неовізантійський напрям - архітектурний напрям, для якого була характерна орієнтація на візантійське мистецтво VI-VIII ст. Найчастише використовувався для зведення культових і громадських будівель. Зародився у 1840-х роках у Західній Європі та досяг свого піку в останній чверті ХІХ ст. В Російській імперії. О. Померанцев. Храм-пам’ятник Св. Олександра Невського. Софія. Болгарія

Номер слайду 11

О. Померанцев. Храм-пам’ятник Св. Олександра Невського, 1882-1912 рр. Софія, Болгарія

Номер слайду 12

Номер слайду 13

В. Косяков. Морський Нікольський собор.1903-1913 рр. Кронштадт, Росія

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Новітні споруди. Поява нових будівельних матеріалів та винайдення ефективних способів з’єднання металевих конструкцій сприяли виникненню складних архітектурних форм, силуетів та композицій, основою яких стала готика. Довжина першого чавунного моста, зведеного в Англії 1779 р. через річку Севери, становила лише 30 м, а вже наприкінці століття з’явилися мости завдовжки понад 70 м. Чавун почали використовувати і під час будівництва каркасів для споруд, а у 80-х роках XVIII ст. досить поширеними стали чавунні конструкції соборів. Т. Ф. Прітчард. Залізний або чавунний міст. Великобританія

Номер слайду 17

Т. Ф. Прітчард. Залізний або Чавунний міст.1775-1779 рр. Великобританія

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Скульптура. Для скульптури доби романтизму характерними є пошуки нових засобів виразності , емоційна напруженість композицій. Найбільш сприятливі умови для розвитку пластичного мистецтва склалися у Франції. Характерні риси:емоційна напруженістьпатетичністьгромадянська спрямованістьреалістичність зображень у поєднанні з глибоким символізмом. Різновиди скульптури:бюстстатуя (пам’ятники)рельєфи (барильєф, горильєф, контррельєф)скульптурне оздоблення будівель

Номер слайду 20

Скульптура. Поштовхом для цього стала кампанія з будівніцтва тріумфальних і суспільно значущих громадських споруд, практика всесвітніх виставок , на які зважилась буржуазія, переконана у власній могутності. Скульптор Ежен Гійом у 1867 р. виконав замовлення на 7 погрудь Наполеона Бонапарта в різні періоди його життя.

Номер слайду 21

Скульптура. Особливою популярністю користувався скульптор портрета Жан-Антуан Гудон, який працював на замовлення вищих сановників, деяких діячів революції та нової військової аристократії Наполеона І.

Номер слайду 22

Скульптура. На початку ХІХ століття у скульптурі утвердився наполеонівський ампір - пафосний, офіційний і доволі символічний стиль, у якому митці оздоблювали тріумфальні арки, виготовляли бюсти військових і державних діячів та численних офіційних портретів диктатора Наполеона. А. Д. Шоде "Наполеон-законодавець"А. Д. Шоде "Гомер"Ж. Шинар "Карабінер"Ф. Рюд "Жанна Д'арк"

Номер слайду 23

Скульптура. Франсуа Рюдо. Скульптурна група“Марсельєза”Головний твір французького скульптора, визначний зразок французької монументальної пластики ХІХ ст. Автор зобразив драматичну сцену героїчного пориву всього народу Франції, що піднявся на захист своєї країни і здобутків революції.

Номер слайду 24

Скульптура. Д. Д’андже. Скульптурна група для фронтону. Пантеону. Фронтон знаменитого Пантеону в Парижі прикрашений скульптурною групою в центрі якої - алегорія Батьківщини. Вона увінчує видатних людей лавровими вінцями. Напис на фронтоні гласить: “Славетним людям - вдячна Батьківщина”

Номер слайду 25

Скульптура У другій половині XVІІІ – першій половині ХІХ ст. зародилася академічна школа російської скульптури, представлена плеядою видатних майстрів. Патріотичний пафос, велич і класична ясність образів – ось характерні риси творчості Ф. Шубіна, І. Мартоса, С. Піменова, П. Клодта)

Номер слайду 26

Скульптура. П. Клодт став відомим завдяки своїм композиціям із зображенням коней.

Номер слайду 27

П. Клодт . Приборкувачі коней. Санкт-Петербург, Росія

Номер слайду 28

П. Клодт . Нарвські тріумфальні ворота. Санкт-Петербург, Росія

Номер слайду 29

Підсумок. В зошитах відповідаємо на запитання: Охарактеризуйте особливості художнього стилю романтиків. Дайте визначення поняттю “романтизм”. Назвіть характерні риси скульптури романтизму. Який митець романтизму привернув вашу увагу найбільше? Чому?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Жиліна Юлія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоришин Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
16427
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку