І. Вправа “Мудре слово допоможе”“Нікого нічому не можна навчити. Можна лише допомогти людині щось відкрити”Галілео Галілей
Номер слайду 3
ІІ. Технологія «Колективна діяльність» Вправа «Вірю – не вірю», якщо вірите, показуєте “смайлик” , якщо ні – “мінус”. 1. Вода належить до неорганічних сполук, які входять до складу клітин.2. Солодкий присмак плодам рослин надають вуглеводи.3. Рослини під час дихання поглинають вуглекислий газ.4. Білки забезпечують зберігання спадкової інформації та її передачу нащадкам. 5. Основні речовини, з яких клітина себе будує, – це білки, жири та вуглеводи.6. Білки – сполуки, що входять до складу різноманітних структур клітини.7. Клітини рослин не мають ядра.8. Віруси відносять до клітинних форм життя.9. Пальним для мітохондрій слугує глюкоза.10. Амінокислоти на рибосомах з’єднуються у довгі ланцюжки й утворюють жири. 11. У ядрі клітини знаходиться молекула ДНК.12. Клітинний сік у рослин – це розчин неорганічних речовин13. Мікроскоп – збільшувальний прилад.14. Клітина – основна структурна одиниця організмів.
Номер слайду 4
Вправа “Пригадай ”{56 E04 E08-AF49-4 EEA-BE23-A43 CED157 A67}Знайко Незнайко 1. Клітинна стінка1. Клітинна стінка2. Ендоплазматична сітка2. Цитоплазма3. Ядро 3. Ядро4. Хлоропласт 4. Хлоропласт5. Вакуоля 5. Вакуоля6. Цитоплазма 6. Ендоплазматична сітка7. Комплекс Гольджі7. Мітохондрія8. Мітохондрія 8. Хромопласт Знайко і Незнайко розглянули малюнок клітини і підписали органели, позначені цифрами. Хто з них правильно назвав органели клітини? Чому?Яка це клітина?
Номер слайду 5
Вправа “Хто перший”Знайко і Незнайко розглянули фотографії клітин під мікроскопом (А,Б,В) і не можуть визначити, на якому з них зображено мікропрепарат шкірки цибулі. Допоможіть їм. Чому ви так вважаєте?А Б В
YІ. Тема уроку: Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана. Очікувані результати: учень називає, впізнає та відтворює на схемі основні компоненти клітини, оперує термінами, пояснює роль мембрани у життєдіяльності клітини, взаємозв’язок клітини з навколишнім середовищем, характеризує обмін хімічних речовин через клітинну мембрану, робить висновки про взаємозв’язок будови мембрани з її функціями та властивостями, розуміє важливість дотримання здорового способу життя для зміцнення та збереження здоров’я.
Номер слайду 9
Y. Формуємо поняття клітина. Робота з підручником для 9 класу Шаламова. Обговорення розуміння схеми на рисунку 9.1 Генетичний апарат. Апарат синтезу білка. Метаболічний апарат. Плазматична мембрана. Рис. 9.1 Функціональні частини клітини
Номер слайду 10
2. Будова клітини еукаріот. Працюємо самостійно! “Відтворити модель клітини за допомогою тексту підручника та виконати завдання в зошиті”
Номер слайду 11
3 Будова плазматичної мембрани, її властивості та функції Міні-лекція з елементами пошуку. Попрацюймо разом, щоб краще розібратися (посилання на презентацію в моєму віртуальному просторі
Номер слайду 12
YІ. Робота в паріВаріант 1 Варіант 2http://Learning. Apps.org/2842159http://Learning. Apps.org/1116621
Номер слайду 13
YІІ. Вправа “Продовж речення”На уроці я читав …. і розумів…. Переглядаючи віде, я був дуже уважним щоб…Розв’язуючи завдання я …. Вивчивши будову клітиної мембрани, я можу пояснити…. За рисунками, таблицями і схемами я характеризую…. Тепер я розумію яке зачення ….
Номер слайду 14
Домашня робота1. Виконати випереджувальне завдання за допомогою ПК2. Прочитати параграф 9 підручника Шаламова та розв’язати завдання після цього параграфа. Домашнє завдання