Мета уроку: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; дати відомості про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення, формувати вміння шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: хмаринка слів, опорна схема «Ступені порівняння прикметників»
І. Організаційний момент Любі діти, на уроці ми дізнаємося, чому небо сьогодні не може бути «блакитнішим», ніж учора. Чому готовішими до уроку ми вже не будемо . Тому прошу всіх активно та разом дати відповіді на запитання.1) Міні-інтерв'ю. Після привітання даю чітку інструкцію: "Інтерв'ю за 1 хвилину. Відповідаємо прикметниками.- Яким був попередній урок? (важким, цікавим…)-- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності1. Перевірка домашнього завдання. Запишіть прикметники у три колонки: якісні, відносні та присвійні. Рожевий, кислий, радісний, вишневий, заячий, людський, ведмежий, суворий, дубовий, справжній, веселий, щасливий, смачний, чарівний, стрункий, блідий, Наталчин, буйний, особовий, носовий, степовий, воронячий, бадьорий.
V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів. Утворіть, якщо можливо, форми ступенів порівняння від наведених прикметників. Веселий, , радісний, поганий, обґрунтований, гожий,білуватий, дерев’яний, респектабельний, широченний, прекрасний,чудовий, сучасний, нездійсненний, міцний, дужий, салатовий, синій,легковажний, сіро-синій, буланий
1. Від яких якісних прикметників не можна утворити ступені порівняння? А) вологий, милий, розумний;В) охайний, веселий, працьовитий;Г) білявий, готовий, тонесенький.2. Укажіть характеристику, яка не стосується найвищого ступеня порівняння прикметників: А) указує, що певний предмет переважає всі інші за якою-небудь ознакою;Б) має дві форми – просту і складену;В) проста форма утворюється від звичайного прикметника за допомогою суфікса –ш (-іш-), а складена – поєднанням слів більш або менш і прикметника.
3. Укажіть ступінь порівняння та форму прикметників найбільш стиглий, найменш гарячий: А) вищий ступінь, складена форма. В) найвищий ступінь, проста форма;Г) найвищий ступінь, складена форма.4. Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні однієї з форм ступенів порівняння прикметників: А) талановитіший, більш вразливий, найскладніший, яскравіший;Б) гірший, біліший, менш щедрий, якнайглибший;Г) бадьоріший, самий відомий, салатовіший, пречудовіший.