Вступ. У процесі навчання учнів можна використовувати активні форми навчання, спрямовані не так на повідомлення учням готових знань, їх запам'ятовування та відтворення……а на організацію їх діяльності та самостійних умінь освоєння знань в процесі активної пізнавальної діяльності, спрямованої на вирішення освітніх завдань.
Різновиди скрайбінга. Відеоролики - створення і використання готового відеоролика в скрайбінзі. Скрайбінг на заходах, таких як конференції, семінари, презентації, навчання. Скрайб виробляє візуалізацію основного сенсу прямо в процесі заходу.3 D-скрайбінг - використання 3 D-ручок для створення образів в обсязі. У підсумку виходить красива історія, яку можна помацати і залишити на пам'ять.
Наприклад, на уроці з української літератури у 5 класі можна зобразити Недоладька з твору Г. Малик «Аля в країні Недоладії». За сюжетом жителі міста Недоладії розгнівалися на нього і відправили в наш час. Повернути переляканого «туриста» назад міг кожен із учнів. Головне - накопичити достатньо «магічної сили», правильно відповівши на ряд питань, пов’язаних зі змістом твору. «Манною» можуть служили кружечки з синього картону. Намагаючись їх заробити, учні включатимуться у роботу.
КОУЧИНГ – новий напрямок діяльності, що збагачує навчально-виховний процес та підвищує його ефективність. Реалії нашого часу • Високий темп. • Стреси. • Відсутність довіри. • Конфлікт цінностей. • Розвиток системи Лідерства. • Боротьба за таланти. • Тренд “Навчання впродовж життя” (life – long – learning) • Учні навчаються краще коли хочуть, а не коли повинні. КОУЧИНГ – це розкриття потенціалу людини з метою максимального підвищення його ефективності. КОУЧИНГ не вчить, а допомагає вчитись (Тімоті Голві)
Встановлення партнерських взаємостосунків між вчителем і учнями. Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети. Дослідження поточної ситуації чи проблеми. Визначення внутрішніх і зовнішніх перешкод на шляху до результату. Вироблення і аналіз можливостей для подолання труднощів у вирішенні проблеми. Вибір конкретного варіанту дій і складання плану дій. Домовленість про те, що конкретно повинно бути зроблено і у які терміни, тобто кожне наступне коучинг-заняття завжди починається з огляду: – що зроблено, – що вдалося, – що можна було зробити краще.7 кроків коучингу
Вправа «Коло знань»Хід вправи: Роздати учням маленькі аркуші 3-х кольорів, після чого керівник групи просить учнів об‘єднатися у групи за кольорами. Кожна група отримує картку з інформаційним повідомленням, в якому описано певну модель поведінки. Протягом 5 хвилин учні повинні вивчити цю інформацію. Запитання для обговорення: З якими видами поведінки ви ознайомилися?Які прояви має пасивна поведінка, які її слабкі сторони, а які сильні?Які прояви має активна поведінка…………..?Які прояви має асертивна поведінка……….?Чи є люди, які дотримуються в своєму житті тільки одного виду поведінки?Від чого залежить поведінка людини?Висновок: в житі ми поводимось по-різному, використовуємо різні моделі поведінки. Важливо знати сильні і слабкі сторони кожної поведінки, враховуючи до чого призводить дана поведінка і використовують різні моделі поведінки залежно від ситуації!Коучинг в дії
Ментальні карти. Це техніка візуалізації мислення. Застосування ментальних карт дуже різноманітні - наприклад, їх можна використовувати для того, щоб зафіксувати, зрозуміти і запам'ятати зміст книги або тексту, згенерувати і записати ідеї, розібратися в новій для себе теми, підготуватися до прийняття рішення.
КОРПОРАТИВНИЙ БЛОГКорпоративний блог – це Веб-сайт журнального типу, який дозволяє обмеженому колу користувачів розміщувати там свої дописи і надає читачам можливість коментувати кожен допис. Такі блоги надають можливість розміщувати різноманітні навчальні матеріали, обговорювати власні погляди, презентувати їх.
«Знання у власному розумінні слова повідомити неможливо. Можна їх людині запропонувати, підказати, але оволодіти ними він повинен шляхом власної діяльності. Можна наповнити чимось тіло, але розум наповнити не можна. Він повинен самостійно все охопити, засвоїти, переробити ». Фрідріх Дістервег