ВАРТО ЗАМИСЛИТИСЯ Якщо ми будемо сьогодні навчати так, як навчали вчора, ми вкрадемо внаших дітей завтра. Джон Дьюї,американський філософ(1859-1952 Учителі — вже не найрозумніші люди в тому, що стосується знання програми й навчального матеріалу, якщо під час заняття в класі є доступ до Інтернету. Уілл Річардсон,колишній учитель, нині відомий у США реформатор освіти
С – самовираження, самостійність, самоосвіта;У – успішність, урізноманітнення, удосконалення, упровадження, універсальність. Ч – чіткість, чесність, чуйність;А – актуальність, активність, аналітичність;С – самоконтроль, саморегуляція, системність;Н – навички, науковість, наполегливість; – ИЙУ – уміння, упевненість, універсальність, успіх, унікальність. Р – раціональність, результативність, різноманіття, розвиток, радість, робота, реалізація, ризики. О – оптимальність, організація, об’єктивність, оптимізм, обдарованість, очікування; орієнтація на особистість. К – комфорт, корекція, контроль, компетентність, креативність, комунікація.
СУЧАСНИЙ УРОК Урок (традиційно) – це форма організації діяльності постійного складу вчителя та учнів у конкретний період часу, що систематично використовується для вирішення задач навчання, виховання та розвитку учнів. Сьогодні урок – це форма навчання, діяльність учня, а також – основа професійного зростання вчителя. Л. Швалюк
Сучасний урок. Три постулати закладені в основі нової технології уроку. Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини». Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».
«Діти мережевого розуму»«кліпове мислення»(сприймання інформації малими порціямигіперактивнішвидше розпізнають значення контентумало спілкуютьсямультирухливі(швидко переключаються з одного завдання на інше)«візуали»синдром дефіциту увагилегше справляються з кількома завданнями
ЗАВДАННЯ СУЧАСНОГО УРОКУ{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Підвищення рівня мотивації учнів. Використання суб’єктивного досвіду набутого учнями. Ефективне та творче застосування набутих знань та досвіду на практиці. Формування в учнів навичок отримувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел. Здійснення організаційної чіткості та оптимізації кожного уроку. Підвищення рівня самоосвітньої та творчої активності учнів. Створення умов для інтенсифікації навчально-виховного процесу. Наявність контролю, самоконтролю та взаємоконтролю за процесом навчання. Формування моральних цінностей особистості. Розвиток соціальних та комунікативних здібностей учнів,створення ситуації успіху . Л. Швалюк
ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ УРОКУЧітко визначені цілі та завдання уроку. Визначення типу уроку, органічний зв'язок всіх частин уроку. Зв'язок уроку з попереднім уроком і закладені перспективи на наступний урок. Вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу. Оптимальність домашнього завдання
Сучасний урок – «педагогіка партнерства»Основні принципи цього підходу:повага до особистості;доброзичливість і позитивне ставлення;довіра у відносинах, стосунках;діалог – взаємодія – взаємоповага;розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
Сучасний урок. Сучасний урок має бути синкретичним: по-перше, компетентнісно зорієнтованим на формування ключових і предметних компететентностей, по-друге, інноваційним із огляду на використання технічних засобів і цифрових технологій, по-третє, спрямованим на формування цінностей – свободи, демократії та права. Усі три умови підпорядковані загальній концепції – дитиноцентризму, коли епіцентром уроку є сама дитина. Дотримання цих трьох умов є запорукою ефективного уроку та формування патріотів України, майбутніх відповідальних громадян Європи і світу
1. Головна засада сучасного уроку: кожен учень має бути успішним! У чому проявляється успішність? У діяльності! 2. Потрібно вчити не мови, а мовою, не літератури, а літературою! 3. Дітям потрібно дати знання. використовуючи їх досвід, і вивести на рівень методології – концепції, висновків, поглядів! 4. Школа наказує за помилки, а потрібно винагороджувати за успіхи. Ситуація успіху!
ВИСНОВОКСучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом із ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою. Особливістю сучасного уроку є компетентнісна спрямованість, що стає особливо актуальною в умовах модернізації освіти й сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей, діяльнісний та особистісно-орієнтований підходи. Л. Швалюк