Сучасний урок - урок демократичний.Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Людина на уроуі залишається найвищою цінністю.
Урок -- основна форма організації шкільного навчання «Майстерність — це фах з печаткою досконалості. Майстрів не так багато. Але існує багато сильних фахівців. Звичайно вони мають свої професійні хитрощі, прийоми. Сильних педагогічних прийомів не так вже й багато — найчастіше гарний фахівець активно користується лише двома-трьома «секретами»- пише в своїй книзі «Прийоми педагогічної техніки…» А.Гін.
Вміння керувати своєю поведінкою: Техніка володіння своїм організмом (мімікою, пантомімікою); Керування емоціями, настроєм; Вміння знімати психологічне напруження в учнів; Вміння пробуджувати творчі самопочуття під час уроку; Опанування умінням соціальної перцепції (техніка керування увагою,уявою); Опанування техніки мовлення (керування диханням, дикцією, темпом мовлення). Вміння вплинути на особистість і колектив: Техніка організації контакту; Управління педагогічним спілкуванням; Оволодіння технікою навіювання.
Сучасний урок… Яким йому бути? Сучасний якісний урок — це урок добре підготовлений, ретельно розрахований відповідно до поставленої мети й наявних можливостей. Кожен вчитель знає, що такі уроки краще запам’ятовуються учнями, викликають зацікавленість і бажання взяти участь в уроці. З чого почати?
Конструктор уроку У сучасній педагогіці є така цікава нова педагогічна ідея "Конструктор уроку", що використовується як ефективний засіб для "складання уроків". Будь-який з етапів уроку може бути реалізований різними прийомами або їх комбінаціями, тобто прийоми, по суті, і є елементи конструктора уроку. Кожен етап уроку має своє позначення, а методичний прийом, який використовує учитель - свій номер.
Конструктор уроку Аукціон Етапи уроку Методичні прийоми 1 2 3 4 5 6 7 8 9 А Організаційний момент Створення сприятливої, позитивної психологічної атмосфери в класі Б Перевірка домашнього завдання «Злови помилку» «Незакін- чені речення» «Комента-тор» Взаємопе-ревірка Дитячі проекти Інтелек-туальна розминка Дивуй! Так чи ні В Актуалізація опорних знань «Злови помилку» «Незакін-чені речення» Вірю-не вірю Тестуван-ня Епіграф Світло-фор Матема-тична мозаїка Логічний ланцю-жок Г Мотивація навчальної діяльності «Мозковий штурм» Відстро-чена відгадка Інтер- активні вправи Кросворди, ребуси Само-оцінка Постав запитан-ня Свої приклади Знайди помилку Д Повідомлення теми, мети та завдань уроку Створення сприятливої, позитивної психологічної атмосфери в класі Е Вивчення нового матеріалу Шпар-галка Мозковий штурм Цікава мета Встано-віть відповід-ність Тесту-вання Дивуй Фантас-тична добавка Практич-ність теорії Є Сприйняття та осмислення набутих знань Практич- на робота (самостій-на) Практич-на робота (робота в групах) Дитячі проекти Встанови відповід-ність Інструк- тивні картки Знайди помилку Мозкова атака Логічний ланцю-жок К Застосування знань і способів діяльності Дитячі проекти «Шерлок Холмс» Електрон-ні презен-тації Впізнай мене Доміно Аукціон Прес-конфе-ренція Фронта-льне опи-тування Й Контроль знань і вмінь учнів Світлофор Опитува-ння полан цюжку Тихе опитува ння Програмо-ване опи-тування Ідеальне опитуван-ня Факто-логічний диктант Контро-льний тест Бліц - контроль Л Диференційова-не домашнє завдання Три рівня Обов‘яз-ковий мінімум Тренуваль-ні завдання Незвичай-на звичай-ність Особливе завдання Ідеальне завдан-ння Твор-чість майбут-нього Дитячі проекти
Використана література: 1.Гин А.А. Приемы педагогической техники: Свобода выбора. Открытость. Деятельность. Обратная связь. Идеальность: Пособиедля учителя. М.: Вита-Пресс, 1999. 88 с. 2. Михайловський А.В. Традиційні і нові технології у навчальному процесі.// https://www.management.com.ua/be/be022.html 3.Онищук В.А. Урок в современной школе:Пособие для учителя. 2-е изд., перераб. М.:Просвещение, 1986. 160с. 4.Підласий І.П. Як підготувати ефективний урок: Кн. для вчителя. К.: Рад. шк.,1989. 204 с. 5.Педагогiчна майстернiсть: Пiдручник/I.А.Зязун, Л.В.Крамущенко, I.Ф.Кривонос та iн.;За ред. I.А.Зязуна. . 2-ге вид., допов. i переробл.К.:Вища школа, 2004.-422с. 6.Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посіб./ О.І.Помету, Л.В.Пироженко. За ред. О.І.Помету. К.:Видавництво А.С.К., 2004. 192с. 7. Інтернет ресурс.