1. Соціальна структура1 українського суспільства/80%населення/ ПохожіШляхта. Магнати. Духівництво. ПривілейованіНе привілейованіМіщани. Селяни. Середня шляхтакінні слуги, княжі слугишляхта, що служила особисто. Дрібна шляхта. Князі/Рюриковичі, Гедеміновичі /Заможна шляхта з давнього боярського роду, земля перебуває в спадковій власностіЗем'янишляхта, що отримала землю за військову службу з власним загоном. Пани Не похожіНе мали права переходу /фактично- кріпаки/Мали право переходити від землевласника до землевласника. Напів привілейованіШ Л Я Х Т А /з1528 «Попис шляхетський»/
Номер слайду 3
2. Панівні верстви населення, їхнє повсякденне життя. Князь Костянтин Острозьки. ЙРтриковичі та. Гедиміновичі - мали величезні земельні маєткизбирали податки, самостійно судили своїх підданихмали право запечатувати листи червоним воскому походах виступали на чолі власних військових загонів із своїми корогвамикнязіКнязем міг стати тільки син князя. Найвідоміші князівські родини –Острозькі, Чорторийські, Сангушки, Вишневецькі, Корецькі.
Номер слайду 4
Костянтин Острозький (1460-1530). Острозькі вели свій рід від волинської гілки Мономаховичів.Їм належача третина земельних володінь Волині, міста Острог, Ізяслав, Корець та ін. 1. Був брацлавським і вінницьким намісником, луцьким старостою, Великим гетьманом литовським 2. Провів понад 60 переможних боїв з кримськими татарами. Найбільш відомі та переможні битви відбулися під Вишнівцем на Волині (1512) і на річці Ольшаниці на Київщині (1527). завдав нищівної поразки московському війську в битві під Оршею (1514). Будучи православним, Костянтин Острозький надавав чималу матеріальну й політичну підтримку розвиткові церковно-культурного життя. Він боровся за відновлення духовної величі Києво-Печерської лаври. Як визначну людину свого часу його з великими почестями поховали в цьому святому місці.
Номер слайду 5
Висвятив Київського митрополита Григорія Болгарина3. Церковне життя на українських землях. З XIV ст. Литовська та Московська держави змагалися за право називатися центром «збирання руських земель». Для цього вони використовували православну церкву, яка була символом історичної пам’яті народу. У цій боротьбі важливим питанням було місцезнаходження митрополії. Період монгольської навали. Київ. Місце передування православних митрополитів. Володимир –на-КлязьміМосква. ХІІІ ст.1325р. Правління Галицько-Волинського князя Юрія ІГалич/Галицька митрополія/1303р. Київ/Київська митрополія/Литовсько-Руська держава. XIVст.обрали, не питаючи згоди Константинополя, митрополитом рязанського єпископа Іону1458р. Константинопольськийпатріарх. Згодом ліквідована. Григорія Болгарина не визнала Москва 1448 р. Київський патріархат. Московський патріархат