Презентація та конспект узагальнюючого уроку в 9 класі "У фізичній кав’ярні Ома"

Про матеріал

В даній розробці пропонується конспект узагальнюючого інтерактивного уроку в 9 класі «У фізичній кав'ярні Ома» з презентацією та навчальним відео. Як у справжньому кафе учням подається меню уроку, де на закуску пропонується "Фізичний салат під соусом з розділів фізики", на гарнір - "вівсянка з «приправою» з електростатики та манка із «сюрпризом». На десерт учні куштуватимуть

«Морозиво вершкове» з начинкою із закону Ома та родзинками. Адже епіграфом уроку є слова Анатоль Франса "Добре засвоюються лише ті знання, які споживаються з апетитом". Смачної фізики!

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фізична кав’ярня«у ома»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Віртуальна лабораторія«Ні нам ,ні вам»

Номер слайду 4

- чому страва одержала назву «Ні нам, ні вам»? - чому кулька рухалась так активно? Проблемне запитання

Номер слайду 5

Вівсянка з приправою з електростатики

Номер слайду 6

- чому вівсяні пластівці притягуються до кульки?де це може бути небезпечно?Проблемне запитання

Номер слайду 7

Демонстрація. Завдання Попелюшки. Манка з сюрпризом

Номер слайду 8

За допомогою якого предмета вам вдалось виконати роботу Попелюшки?Проблемне запитання. Життєво необхідна інформація

Номер слайду 9

Надзвичайна яєчня. Віртуальна лабораторія

Номер слайду 10

- чому в одному випадку ми отримали готову яєчню, а в іншому – лише гоголь-моголь? - який практичний висновок можна зробити? Проблемне запитання

Номер слайду 11

Яка кількість теплоти виділиться при роботі електричної плитки потужністю 1000 Вт протягом 30 хвилин?

Номер слайду 12

Десерт «Морозиво вершкове», начинка якого — закон Ома.

Номер слайду 13

ампер4=Нелектрон+Рядро

Номер слайду 14

Заборонена страва!

Номер слайду 15

АЕС України

Номер слайду 16

Місцезнаходження. Україна. Запорізька область. Початок будівництва1 квітня 1981 Початок експлуатації9 листопада 1984 Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків6 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації5 (4й енергоблок на плановому ремонті)Генеруюча потужність6000 МВт. Місцезнаходження. Україна. Запорізька область. Початок будівництва1 квітня 1981 Початок експлуатації9 листопада 1984 Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків6 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації5 (4й енергоблок на плановому ремонті)Генеруюча потужність6000 МВт. Запорізька АЕСМісцезнаходження. Україна. Запорізька область. Початок будівництва1 квітня 1981 Початок експлуатації9 листопада 1984 Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків6 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації5 (4й енергоблок на плановому ремонті)Генеруюча потужність6000 МВт

Номер слайду 17

Рівненська АЕСМісцезнаходження Україна. Рівненська область. Координати: 51°19′30″ пн. ш. 25°53′48″ сх. д. Початок будівництва22 червня 1973 Початок експлуатації1980–1981 (1ий та 2ий)1986 (3-ій)2004 (4-ий)Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків4 Тип реакторів2 — ВВЕР-440,2 — ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації4 Генеруюча потужність2835 МВт

Номер слайду 18

Місцезнаходження Україна. Хмельницька область. Нетішин. Початок будівництва22 січня 1981 Початок експлуатації22 грудня 1987 Кінець експлуатації2032 (блок I), 2050 (блок II)[1]Організація. ДП НАЕК "Енергоатом"Технічні параметри. Кількість енергоблоків2 Будується енергоблоків2 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації2 Генеруюча потужність2000 Мвт. Хмельницька АЕСМісцезнаходження Україна. Хмельницька область. Нетішин. Початок будівництва22 січня 1981 Початок експлуатації22 грудня 1987 Кінець експлуатації2032 (блок I), 2050 (блок II)[1]Організація. ДП НАЕК "Енергоатом"Технічні параметри. Кількість енергоблоків2 Будується енергоблоків2 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації2 Генеруюча потужність2000 Мвт

Номер слайду 19

Місцезнаходження Україна. Миколаївська область. Початок будівництва1975 Початок експлуатації1982 Кінець експлуатації2027 (блок I) — 2034 (блок III)[1]Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків3 Будується енергоблоків0 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації3 Генеруюча потужність3000 МВт. Південно-українська АЕСМісцезнаходження Україна. Миколаївська область. Початок будівництва1975 Початок експлуатації1982 Кінець експлуатації2027 (блок I) — 2034 (блок III)[1]Організація. ДП НАЕК «Енергоатом»Технічні параметри. Кількість енергоблоків3 Будується енергоблоків0 Тип реакторів. ВВЕР-1000 Реакторів в експлуатації3 Генеруюча потужність3000 МВт

Номер слайду 20

«Від нашого столу — вашому столу»Комплімент від закладу

Перегляд файлу

Хід уроку

І. Організаційний етап. Емоційна хвилинка.

Добре засвоюються лише ті знання,

Які споживаються з апетитом.

Анатоль Франс

ІІ. Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.

 Учитель. Діти, сьогодні ви відвідаєте незвичайний для вас урок, оскільки протягом наступних 45 хвилин у приміщенні даного класу відбудеться відкриття нової фізичної кав'ярні під назвою «У Ома».

Я в особі шеф-кухаря буду пропонувати вам різноманітні страви, основними інгредієнтами яких будуть демонстрації (наочні і віртуальні), до речі, безкоштовно, за рахунок закладу. Ви, як відвідувачі цієї кав'ярні, повинні продегустувати подані страви. А по тому, як ви впораєтеся із  завданнями, я дізнаюсь, чи сподобались вам мої «наїдки».

http://mixstuff.ru/wp-content/uploads/2014/12/%D1%81%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%82.jpg(Учні 9 класу розділені на дві групи, сидять за столиками. Столики відповідно оформлений: скатертина, квіти, серветки, табличка «Столик замовлений»)

Ну а поки основні страви ще в процесі приготування, я пропоную вам продегустувати «фізичний салат під соусом з розділів фізики»(під соусами різних розділів фізики)

 

III. Актуалізація опорних знань.

(Учитель на 2 тарілках подає на кожен стіл фізичний «салат», де на картках показує початок твердження, учні, прочитавши, продовжують його.)

Учитель: Відвідувачі за кожним столиком куштуватимуть салат наступним чином: читаємо початок твердження, продовжуємо його, дізнаємось складову фізичного салату.

Вправа «Незакінчене речення»

  1.               Амперметр використовують для...
  2.               Амперметр підключають у коло...
  3.               Вольтметр використовують для...
  4.               Вольтметр підключають у коло...
  5.               Реостати застосовують для...
  6.               Електричний струм у металах зумовлений...
  7.               Закон Ома для ділянки кола читається так...
  8.               Позитивні частинки, які входять до складу атомного ядра називаються…
  9.               Електричне поле – це…
  10.          Дві позитивно заряджених частинки при взаємодії…
  11.          Атом складається з…
  12.          Ядро складається з…
  13.          На Україні є чотири атомні електростанції, а саме:…
  14.          Радіаційний фон –це…

 

IV. Узагальнення та систематизація знань.

Учитель. Мені здається, що страви для дегустації вже готові. Прошу офіціанта роздати на столики «Фізичне меню».  Перша страва, яку ми будемо куштувати «Ні нам, ні вам». Запрошую до віртуальної лабораторії.

Віртуальна лабораторія. Електричне поле (демонстрація відео досліду)

Проблемне запитання: чому страва одержала назву «Ні нам, ні вам» і чому кулька рухалась так активно?

Учитель. Пропоную скуштувати вівсяну кашу з приправою  з електростатики.

(на кожен дається миска з сухою вівсянкою, надута повітряна кулька і шерстяна тканина)

Учитель. Натріть поверхню кульки до шерстяної тканин і піднесіть до вівсянки. Що ви спостерігаєте? (Проведення досліду самостійно учнями)

 

Шарик, хлопья и статическое электричество

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне запитання: чому вівсяні пластівці притягуються до кульки?

(кулька, потерта шерстяною тканиною зряджається негативно. Пластівці під дією кульки перерозподіляють заряд, стаючи поляризовані. Позитивний заряд розміщується ближче до кульки. І тому пластівці притягуються.)

Проблемне запитання: у даному досліді це цікаво для нас, але де це може бути небезпечно?

 

Учитель. Це ми спостерігали, як тіла взаємодіють завдяки електричному поля. Запрошую вас скуштувати ще один гарнір, але перед цим поспостерігайте за дією магнітного поля.

Демонстрація. Дослід Фарадея.

Учитель. А тепер відчуйте себе у ролі Попелюшки та спробуйте очистити манку від сторонніх предметів, обравши правильний предмет собі на допомогу. (Проведення досліду самостійно учнями)

Проблемне запитання: за допомогою якого предмета вам це вдалось та чому?

Учитель. Дія магнітного поля широко використовується при роботі електростанцій. Де може використовуватись магніт у нашому кафе, зокрема на кухні? (демонстрація магнітного тримача для ножів)

Учитель. Чи можна використовувати магніт дітям? Скуштуйте «морепродукти», попередньо спіймавши їх. (учні ловлять на магнітні вудочки дерев’яні малюнки морепродуктів з металевими наконечниками)

(Проведення досліду самостійно учнями)

Учитель. Можемо зробити висновок, що застосовувати силу магнітного поля в ігровій діяльності дітям МОЖНА, але УВАГА! Життєво важлива інформація! (небезпечно проковтнути магніт.)

 

Учитель. Шановні відвідувачі, сьогодні кожному із вас пропоную скуштувати неперевершену яєчню приготовлену надзвичайним способом.

 

Віртуальна лабораторія. Електричний струм

 (смаження яєчні за допомогою лампочками)

 

Проблемне запитання: 1)чому в одному випадку ми отримали готову яєчню, а в іншому – лише гоголь-моголь?

 2)Який практичний висновок можна зробити? (змінити лампочки на енергозберігаючі)

 

 Учитель. дегустуючи подану страву, розв’яжемо задачу:

Яка кількість теплоти виділиться при роботі електричної плитки потужністю 1000 Вт протягом 5 хвили?

Дано:

Р=1000Вт                               Q=Pt                                               

t= 5хв.= 300с.                       {Q}=Вт*с=Дж

Q-?                                         Q=1000*300=300000=300 (кДж)=3*10^5Дж

Учитель. На десерт наш заклад пропонує «Морозиво вершкове», начинка якого — закон Ома.

 

      Резистори опорами 3 і 6 Ом з’єднані паралельно й приєднані до джерела струму, напруга на затискачах якого становить 12В. Якою є сила струму у колі?

     Резистори опорами 3 і 6 Ом з’єднані послідовно. Якою є напруга на обох резисторах, якщо напруга на першому резисторі дорівнює 1,2В?

 

Учитель. Якщо ви правильно розв'яжете задачу, то зможете вибрати картку із отриманою відповіддю, зі зворотного боку якої зображено морозиво.

Учитель. А родзинкою нашого десерту є ребуси.

 

 

Учитель. Є страви, Ця страва – це та, яку нікому не раджу споживати.

Віртуальна лабораторія. Ядерний вибух.

Світ замислився про безпеку атома

 

Учитель Це – ядерний гриб.

 

Але можна ці самі інгредієнти використати так, щоб вони стали корисними, принесли задоволення, дали можливість смакувати їжею.

 

Можна використовувати енергію атома в мирних і корисних і навіть смачних цілях, перетворивши в атомних електростанціях в електричну енергію.  

Найбільша в Україні та одна з найбільших в Європі є Запорізька АЕС. Потужність 5 млн.кВт.  Хмельницька АЕС за потужністю така як і Південноукраїнська. По 2 млн.кВт. Рівненська АЕС – перша в Україні з водяним реактором             

Учитель: За  допомогою електричної енергії ми з легкістю готуємо улюблені страви і напої, а у нашій кав’ярні сьогодні буде чай.

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Учитель. Пропоную фірмову страву «Від нашого столу — вашому столу».

(Одна група пропонує іншій запитання з теми і оцінює відповідь. Кожна група готує завдання заздалегідь)

 

Учитель. Настав час занести ваші враження до Книги скарг та пропозицій.

VI. Вправа «Резюме»

(Учні письмово відповідають на запитання)

  1. Що сподобалось під час заняття?
  2. Що не сподобалось?
  3. Що запам'яталось?
  4. Які запитання залишились після заняття?

VIІ. Завдання додому

ДОДАТОК 1

 

1. Що означає грецькою мовою «янтар»?
(Електрон.)
А. Протон. Б. Електрон. В. Нейтрон. Г. Інша відповідь.

2. Яка з цих частинок має позитивний заряд?
(Протон.)
А. Атом. Б. Електрон. В. Нейтрон. Г. Протон.

3. Скільки протонів у ядрі Гідрогена?
(Один.)
А. Один. Б. Два. В. Три. Г. Чотири.

4. Що з наведених прикладів не є джерелом електроенергії?
(Електрична лампочка.)
А. Гальванічний елемент. Б. Акумулятор.
В. Електрична лампочка. Г. Термоелемент.

5. Назвіть одиницю вимірювання сили струму.
(Ампер.)
А. Джоуль. Б. Кулон. В. Ампер. Г. Вольт.

6. Скільком амперам дорівнює один міліампер?
(0,001 А.)
А. 1000 А. Б. 100 А. В. 0,01 А. Г. 0,001 А.

8. Як взаємодіють між собою різнойменні полюси магніту?
(Притягуються.)
А. Притягуються. Б. Відштовхуються. В. Не взаємодіють.

9. Які дії електричного струму спостерігаються при пропущенні струму через металевий провідник?
(нагрівання і магнітна дія)
А. Тільки нагрівання. Б. Нагрівання і хімічна дія. 
В. хімічна і магнітна дія. Г. Нагрівання і магнітна дія.

10. Найменша частинка простої речовини:
(атом)
А. Атом. Б. протон В. електрон. Г. нейтрон.

11. Чим вимірюють силу струму в колі?
(Амперметром)
А. Амперметром; Б. вольтметром; В. ватметром Г. омметром.

12. Як називається котушка зі струмом із залізним сердечником?
(Електромагніт)
А. Електромагніт; Б. генератор; В. трансформатор; Г. конденсатор.

13. Назвіть одиницю електричного опору: 
(ом) 
А. ампер; Б. ом; В. ом/метр; Г. ват.

14. У яких одиницях вимірюють роботу електричного струму?
(джоуль)
А. джоуль; Б. ньютон; В. ленц; Г. ом.

15. Одиниця напруги:
(вольт)
А. вольт; Б. ом; В. кулон; Г. ват.

16. Як вмикають вольтметр в електричне коло?
(паралельно)
А. Паралельно; Б. послідовно; В. через опір; Г. через конденсатор.

17. Навколо чого існує магнітне поле?
(навколо провідника зі струмом)
А. Навколо нерухомого заряду; Б. навколо будь-якого провідника;
В. навколо провідника зі струмом; Г. навколо електрона.

18. Скільки існує полюсів магніту?
(два)
А. Один. Б. Два. В. Три. Г. Жодного.

 

ДОДАТОК 2

 

І такі задачі:

 


Задача 1. Під час зарядження акумуляторної батареї протягом 2 год було витрачено 0,24 кВт∙год енергії. Визначити силу струму, якщо зарядження проходило під напругою 24 В. (відповідь 5 А)

Задача 2. У класній кімнаті ввімкнено паралельно 6 електролампочок з опором спіралі 240 Ом кожна. Скільки теплоти вони виділяють протягом 45 хв горіння, якщо напруга в мережі 220 В. (відповідь 3267 кДж)

Задача 3. Визначте коефіцієнт корисної дії нагрівача електрочайника , якщо за 5 хв він нагріває 1,5 л води від 20 0С до 100 0С, споживаючи силу струму 10 А при напрузі 220 В. Питома теплоємність води 4200 Дж/(кг∙ К). (відповідь 76 %)

Перегляд файлу

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i.piccy.info/i4/19/8d/f883e1380dc2fd49dc39a6794641.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕНЮ

 

Закуска

«Фізичний салат під соусом з розділів фізики»

 

Основна страва

«Ні нам, ні вам».

 

Гарніри

Вівсянка з «приправою» з електростатики.

Манка з «сюрпризом»

 

Основна страва

«Яєчня надзвичайна»

 

Десерт

«Морозиво вершкове» з  начинкою із закону Ома та родзинками

 

Заборонена страва

Смертоносний гриб

 

Фірмова страва

«Від нашого столу — вашому столу».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Рябуха Валентина Михайлівна
    Цікава ідея. Треба й собі спробувати.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
29 січня 2018
Переглядів
1376
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку