Презентація "Тарас Шевченко "Тополя""

Про матеріал
Презентація до уроку вівчення творчості Т.Шевченка в 7 класі, а саме балади "Тополя".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Шевченко “Тополя”. Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності

Номер слайду 2

Балада. Характерні ознаки. Балада — невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного чи героїчного змісту з драматично напруженим сюжетом. Ознаки:  одна подія з життя героя; нетривалий час дії  одна-дві дійові особи; віршова форма; поєднання реального з фантастичним; складні і глибокі почуття героя;  напружений драматичний сюжет;  висока емоційність.

Номер слайду 3

Доведіть, що “Тополя” за жанром є баладою. На мою думку…Я вважаю…Тому що…Отже…

Номер слайду 4

Словникова робота. Чабан – пастух. Билина – травина. Білим світом нудить – сумує, не знає, де себе подіти. Нищечком – таємно. Старий жде зі старостами - прийшов свататися. Чини - роби. Зіллячко – трава, ліки, отрута. Каламар – чорнильниця.

Номер слайду 5

Виразне читання уривків балади за ілюстраціями. Кадроплан

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Яких страждань зазнала дівчина, коли козак залишив її?Чому мати була схвильована за долю дочки?Чому вирішила одружити її з багатим одиноким старцем?Як до цього поставилася дівчина?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Завдання: відтворити послідовність подій у творі1) - Минув і рік, минув і другий - козака немає.2) -Ось на тобі сього дива3) -Рости гнучка і висока до самої хмари.4) -Постривайте, все розкажу.5) -Не хочу я панувати, не піду я, мамо!6) -Полубила чорнобрива козака дівчина.7) -Зроби, моя пташко, щоб додому не вернула

Номер слайду 12

Метод конкретних ситуацій“Постривайте, все розкажу…”Яку таємницю повідав нам автор?2. “Якби знала…” - Про що жалкує-сумує дівчина?3. “не піду я панувати…” - Чому дівчина відмовляється вийти заміж?4.”Зілля диво наробило…” - Що сталося? Як подіяло ворожіння?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”І група – визначити тему ,ідею, елементи композиції балади “Тополя”ІІ група - визначити художні особливості творуІІІ група – охарактеризувати образи балади. IV група – дослідити народнопоетичну символіку балади

Номер слайду 15

Елементи композиціїЕкспозиція: вступна частина до твору, де поет описує із сумом тополю. Зав'язка: Полюбила чорноброва Козака дівчина. Розвиток дії: зустрічі дівчини з козаком, які завдали молодій чимало страждань після її розлучення з хлопцем. Кульмінація: дівчина вирішує скористатися зіллям ворожки для швидкого повернення козака. Розв'язка: дівчина за допомогою зілля ворожки стала тополею.

Номер слайду 16

Художні особливості твору. Метафори«вітер виє, гуляє..», «море синіє», «серце ниє», «лихо...зострінеться»,«серце знає», «личко червоніє», «брови полиняють», «серденько мліло», «чуло серце недоленьку», «серденько б’ється», «чорнобрива сохла», «стань місяць серед неба», «зілля дива наробило». Порівняння«поле, як те море», «одна, як сирота», «воркує, як голубка без голуба», «сонце світить — як ворог сміється», «сохне..., як квіточка», «пішла стара, мов каламар», «полетіла, мов на крилах».

Номер слайду 17

Художні особливості твору. Епітети«стан високий», «лист широкий», «біле личко», «карі оченята», «щира правда», «синьому морі», «тонка, тонка та висока», «білим світом». Повтори«одна, одна...», «...пала, пала, стала...», «плавай, плавай, лебедонько. Звертання«Бабусенько, голубонько, серце моє, ненько», «Зроби, моя пташко!». «Добре, доню...», «Спасибі, бабусю», «Плавай, плавай, лебедонько!», «Скажи, моє серце!», «Мамо моя!.. доле моя!», «Боже милий, боже!», «Подивися, тополенько!»,

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Народнопоетична символіка балади «Тополя»ВЕРБАКАЛИНАТОПОЛЯСОЛОВЕЙСТЕП

Номер слайду 22

Підсумок уроку. Метод “Незакінчене речення” - Мої сподівання справдилися/не спраавдилися Сьогоднішній урок для мене був… Цікавим для мене було… Я дізнався, дізналася…

Номер слайду 23

Домашнє завдання Написати міні-твір на тему «Ідея незнищенного кохання в баладі Т. Шевченка «Тополя». Скласти 12 тестових завдань за змістом балади

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Юрова Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жушман Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мазурик Лариса Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тхорова Тетяна Михайлівна
    Щиро дякую Вам за чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
9849
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку