Презентація "Тарас Шевченко "За сонцем хмаронька пливе..."

Про матеріал
Презентація "Тарас Шевченко "За сонцем хмаронька пливе..." допоможе познайомитись із творчістю видатного митця.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе…»

Номер слайду 2

Літературний диктант1)   Рік народження Т. Шевченка. 2)   Де народився майбутній великий поет? 3)   У якій сім’ї народився Шевченко? 4)   Хто в ранньому дитинстві доглядав хлопця? 5)   Чим відзначався Тарасів дід Іван? 6)   Хто був першим учителем Тараса? 7)   Якими талантами славилася батьківщина Т. Шевченка? 8)   Про що найбільше мріяв хлопець? 9)   Яке велике горе спіткало Тараса в дитинстві? 10)  Як ставився до Шевченка дяк? 11)  Що сказав Тарасові панський управитель? 12)  Чому хлопець не кинувся в ополонку з великого відчаю?

Номер слайду 3

Теорія літератури. Віршована мова - ритмічно організована мова з метою посилення її виразності й емоційності. Рима - співзвуччя закінчень у суміжних та близько розташованих словах. Строфа - поєднання рядків у вірші, що мають певний віршовий розмір, ритм, і мають інтонаційно-синтаксичну будову. Віршований ритм - це повторення сумірних мовних одиниць, що ними є самі віршовані рядки, які промовляються поспіль один за один.

Номер слайду 4

Художні засоби мови{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Троп. Визначення. Приклади. Епітет. Від гр. «epitheton» — додаток. Художнє означення найбільш суттєвої риси явища або пред­мета, які зображуються. Епітет може виражатися різними час­тинами мови.«Береза плакуча», «сві­те вольний, несповитий», «грім залізний», «синь про­зора»Метафора. Від гр. «metaphora» — перене­сення. Вид тропа, що побудо­ваний за принципом подібнос­ті, ґрунтується на зображенні предметів за різними ознаками. Стояла я і слухала весну. Весна мені багато говорила (Леся Українка). Спив я горя повний келих (П. Грабовський)Порівняння. Пояснює малознайомий пред­мет через зіставлення його з іншим, більш знайомим, предметом або явищем. Зашипіли, мов гядюки (Т. Шевченко). Привітаю вас, як діток (Т. Шевченко)

Номер слайду 5

Виразне читання вірша «За сонцем хмаронька пливе…»

Номер слайду 6

Словникова робота. Поли – крайні передні частини верхнього одягу;Пелена – передня частина спідниці; тканина;Оповиє – обволікає, оповиває;Того світу – світла

Номер слайду 7

Обмін враженнями щодо прочитаного. Бесіда.- Чи сподобався вам вірш, чим саме?До якого виду описів ви б віднесли цю поезію? Як зображується явище природи — хмаронька? - Хто з вас бачив, як сідає сонечко в морі?- Чи співпадають ваші враження з почутим?- Скажіть, будь ласка, чи міняється картина, зображена у вірші?- Які ілюстрації намалювали б до цієї поезії? Який колір переважав би?- А настрій поета змінюється, коли він спостерігає за природою? Доведіть свою думку. Опишіть словесно, яким ви уявляєте поета, коли він пише цей вірш. Коли людина перебуває далеко від рідного краю, яким словом можна назвати тугу за ним? - Прочитайте, якими словами автор передає повернення до реальності?

Номер слайду 8

«Шевченко – художник» «Місячна ніч на Кос – Аралі» «Острів Чекан – Арал»

Номер слайду 9

«Низький берег острова Ніколая» «На березі Аральського моря»

Номер слайду 10

Робота зі словничком літературознавчих термінів. Персоніфікація — художній засіб, що утворюється перенесенням ознак особи на предмети, речі, явища, тваринний та рослинний світ: В золотій смушевій шапці циган-вечір сходив з гір, Ніс він ніченьці-циганці з срібла кований набір. (О. Олесь)

Номер слайду 11

Завдання пошуково-дослідницького характеру.— З’ясуйте, який вид опису переважає у вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…», якими художніми засобами він створюється. Відповідь оформіть у вигляді таблиці.

Номер слайду 12

{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}Художні засоби. Приклади. Зменшено-пестливі слова. Хмаронька, спатоньки, годиночку. Персоніфікація. Хмаронька пливе, червоні поли розстилає; сонце спатоньки зове; серце з Богом заговорить. Порівняння. Прикриває, мов мати дитину; туман, неначе ворог; ждеш… того світу, мов матері діти. Художні означення (епітети)Червоні, рожевою, сивий, німою. Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе…»

Номер слайду 13

Написання літературного диктанту із взаємоперевіркою. Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 балом. Хто ворог моря? Хто закохався у сонце? Кому вода служить ліжком? Хто, не маючи ні зубів, ні язика, говорить? Хто любить червоний колір? Кого завжди чекають з нетерпінням?

Номер слайду 14

Гра « Так чи ні?»1. Т. Г. Шевченко народився у 1914 році 9 березня.2. У своїх творах Т. Г. Шевченко іноді захищав свій народ. 3. Саме через це у своєму житті він зазнав багато страждань.4. Дух Т. Г. Шевченка підірвало десятирічне заслання . 5. Вірш «За сонцем хмаронька пливе» відноситься до громадянської лірики. 6. У поезії автор хотів показати душевний стан, викликаний розлукою з рідним краєм. 7. Допомагають зрозуміти ідейний задум автора такі художні засоби, як епітети, порівняння, персоніфікації .

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Вірш Т. Г. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе» вивчити напам’ять. Підготувати повідомлення «Історія написання вірша «Садок вишневий коло хати»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бермес Ольга Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 березня 2022
Переглядів
5549
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку