Презентація. "Тарас Шевченко. "За сонцем хмаронька встає""

Про матеріал
Ця презентація допоможе якісніше провести урок, розроблено для дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе». урок з української літературидля 5 класувчитель: Биканова Інна Володимирівна. КЗ «Лиманська ЗОШ І-ІІІ ст.»

Номер слайду 2

Ключові компетентності:1. Читацька – виразне читання ліричних творів.2. Пізнавальна – розвивати ерудицію учнів, прищеплювати митецький смак.3. Ціннісна – виховувати любов та повагу до вітчизняних митців та їхніх творів.4. Формувальна – формувати вміння художнього аналізу поетичних творів.

Номер слайду 3

Тема: Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т. Шевченка − художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем хмаронька пливе». Коли читаєш вірші Тараса Шевченка або чуєш, як їх декламують інші, одразу оживає в уяві все, що в них змальовується. Немов бачиш світ очима поета... Зуміти художнім словом так передати власні враження, що читач і через століття бачить те, що побачив автор — справжній талант письменника.

Номер слайду 4

Тарас Шевченко як художник займає одне з найпочесніших місць в українському образотворчому мистецтві. Він прекрасно володів всіма відомими на той час засобами графічного зображення. Давайте розглянемо декілька його картин!

Номер слайду 5

Відомо понад 1000 його творів образотворчого мистецтва. Художній талант виявився в портретному, жанровому, пейзажному та релігійному малярстві

Номер слайду 6

Сьогодні на уроці ви познайомитесь із поезією «За сонцем хмаронька пливе».

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Персоніфікація — зображення предметів чи явищ природи як живих істот. А зараз виразно прочитайте вірш у підручнику на сторінці 195. Ліричний - віршований твір, у якому реальність відображається через передачу почуттів, думок, переживань людини, з особливою виразністю виявляється емоційне ставлення автора або ліричного героя до зображуваного.

Номер слайду 9

Які художні засоби використано у вірші?1 Епітети: червоні поли, синє море, рожевою пеленою, малую годину, хмароньку рожевую, туман сивий, тьмою німою.2 Порівняння: «покриває рожевою пеленою, мов мати дитину», «ніби серце одпочине», «ждеш його, того світу, мов матері діти», «туман, неначе ворог».3 Метафора: «за сонцем хмаронька пливе», «червоні поли розстилає», «тьмою німою оповиє тобі душу». 4 Персоніфікація: «сонце спатоньки зове», «серце одпочине, з Богом заговорить».

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал у підручнику, ст.195-196.2. Вірш Т. Г. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе» вивчити напам’ять (можете записати відел та надіслати мені на пошту або розповісти вірш у понеділок на 5 уроці)

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайленко Ірина Михайлівна
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
pptx
Додано
25 березня 2022
Переглядів
2893
Оцінка розробки
3.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку