Презентація допоможе познайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Павла Григоровича Тичини. Матеріал навчить аналізувати художній твір "Не бував ти у наших краях"
Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне. П. Тичина. Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі. Ліна Костенко
Номер слайду 3
Гра «Продовж речення»Коли я буваю в лісі, полі, на луках…Картини природи викликають у мене…У нашому краї ростуть такі дерева… Я знаю такі дикорослі квіти…
Номер слайду 4
Гра «Мозковий штурм»Згадайте художні твори, вивчені нещодавно, у яких змальовується краса рідного краю. До якого тематичного блоку у підручнику вони належать? Діти, а чи можете ви згадати, хто автор віршів «А я у гай ходила», «Хор лісових дзвіночків», «Пробіг зайчик», які ви вивчали у початкових класах?Що, на вашу думку, об’єднує ці твори?
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Прийом «Словничок» Повторення. Метафора – це слово або словосполучення, яке переносить ознаки одного предмета або явища на інші на основі подібності чи протиставлення. Епітет – це художнє означення, яке надає зображенню предмета чи явища більшої виразності, поетичності, яскравості.
Номер слайду 7
Виразне читання поезії «Не бував ти у наших краях» (прослуховування аудіозапису)https://www.youtube.com/watch?v=o. Sos4w. QCLEQ
Номер слайду 8
Робота з текстом- Опишіть ліричного героя поезії. Ліричний герой – образ оповідача, який у ліричному творі висловлює свої душевні переживання: піднесення, смуток, щастя, хвилювання, любов. Ліричний герой – це ніби той, хто нам, читачам, про ці переживання повідомляє.- За допомогою яких художніх засобів поет передає красу рідного краю? Наведіть приклади. Хто є головним героєм ліричних творів? Скажіть, що є предметом авторського опису у творі? Отже, до якого жанру належить ліричний твір?- Яку лірику ми називаємо пейзажною?Як ви думаєте, яку функцію виконують пейзажі у даній поезії? - Як змальовує поет свій рідний край?- З якими почуттями автор говорить про людей, що «зросли в степах»? Чи можна назвати його патріотом рідної землі?- Яким настроєм пройнятий вірш?
Номер слайду 9
Номер слайду 10
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Блакитні простори, веснянії ночіМетафора. Там степи, там могили, як гори. Окличне речення. Не бував ти у наших краях!Риторичне питання. Серце б’ється. Епітет. Чув про степ, що ген-ген простягнувся?Порівняння. Смієшся – ридаєш. Антонім
Номер слайду 11
Гра «Мікрофон» - Які ви знаєте прислів’я та приказки про рідний край?Давайте пригадаємо їх за допомогою вправи «Конструювання»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Кожному милажиття віддай. За рідний крайтут і рай. Добре томусвоя сторона. Вдомахто в своєму доміКожен крайі стіни гріють. Рідна землямає свій звичай. Де рідний крайі в жмені мила
Номер слайду 12
Прийом «Асоціація». Складіть асоціативний кущ до словосполучення «рідний край»
Номер слайду 13
Прийом «Так чи ні». Ми познайомилися з творчістю Павла Семеновича Тичини Поет народився у Пісках на Чернігівщині. Мав талант до музики, малювання, поезії. У своїх віршах описує тяжке дитинство. Його називали Орфеєм. Народився в багатодітній родині. Співав у хорі Чернігівського монастиря. Навчання у духовному хорі для хлопчика пройшло марно. Перша збірка творів називалась «Сонячні кларнети». У поезії «Не бував ти у наших краях» мова йде про красу рідного краю.
Номер слайду 14
Домашнє завдання. 1. Виразно читати вірші П. Тичини.2. Скласти паспорт твору «Не бував ти у наших краях»