Презентація "Театр абсурду"

Про матеріал
Презентація розширить знання учнів про незвичайні вистави "театра абсурду", його виникнення, основні положення, характер героїв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація зі світової літератури. Учня 11 класу Полякова Іллі «Театр абсурду»

Номер слайду 2

На початку 50-х років XX століття у театрах Франції почали з'являтися незвичайні вистави, виконання яких було позбавлене елементарної логіки, репліки суперечили одна одній, а зміст, який відтворювався на сцені, був незрозумілий глядачам. Ці незвичні вистави мали і дивну назву - театр "абсурду", або мистецтво "абсурду". Символи театру абсурду

Номер слайду 3

Мартін Ешлін

Номер слайду 4

Хоча театр "абсурду" зародився і виник у Франції, проте мистецтво "абсурду" не належало до явищ французького національного мистецтва. Ініціаторами цього напрямку були письменники - румун Ежен Іонеско (Йонеско) та ірландець Семюел Беккет, які проживали і працювали на той час у Франції. У різні періоди до них приєдналися ще деякі драматурги - вірменин А. Адамов, а також англійський письменник Г. Пінтер, Н. Сімпсон та інші, які проживали у Парижі. Ежен Іонеско Семюел Беккет. Артур Адамов

Номер слайду 5

Вистави театру "абсурду" носили скандальний характер: глядачі обурювались, деякі не сприймали, деякі сміялись, а частина глядачів захоплювалась. У п'єсах драматургів-абсурдистів не було позитивних героїв. їх персонажі позбавлені людської гідності, затуркані внутрішньо і зовнішньо, покалічені морально.

Номер слайду 6

Автори при цьому не виражали ні співчуття, ні обурення, вони не показували і не пояснювали причин деградації цих людей, не розкривали конкретних умов, які доводили людину до втрати людської гідності. Абсурдисти намагалися ствердити думку, що людина сама винна у своїх нещастях, що вона не варта кращої участі, коли не в змозі і не в силах змінити життя на краще.

Номер слайду 7

Автори театру "абсурду" протиставляли своїх героїв суспільству, але не конкретному, яке пригноблювало людину, а суспільству взагалі. Такий метод протиставлення особистості суспільству драматурги запозичили з філософії екзистенціалізму, яка була основою мистецтва "абсурду".

Номер слайду 8

Винахідливо користуючись засобами мистецтва, діячі театру "абсурду" відобразили в своїх творах основні положення, запозичені ними у філософів-екзистенціалістів:ізольованість людини від зовнішнього світу;-індивідуалізм і замкнутість;-неможливість спілкування одного з одним;недосяжність для людини поставленої перед собою мети.-непереможність зла;

Номер слайду 9

У своїх п’єсах автори Драми абсурду намагаютьсяпоказати безпорадність логічного, раціонального мислення сучасної людини, повну нездатністьзрозуміти навколишній світ, інтегральнуневпорядкованість у житті, умовність,двозначність людського спілкування та, врешті-решт, загальну неможливість адекватного розуміннялюдини людиною за допомогою мови (“Марення удвох» Йонеско). Мотиви розпаду, вбивства,смерті, які присутні майже в кожній п’єсі Драми абсурду,символізують фатальну приреченість людини в цьому світі.

Номер слайду 10

Драматургійні засобита сценічна техніка п’єси Драми абсурду вражають глядача. Це, перш за все, цілковите ігнорування єдностей: місця, часу та дії. Місце дії переважно невизначене або універсальне (так в п’єсі Беккета «Очікуючи Годо” дія розгортається на дорозі, якою персонажі йдуть та водночас залишаються на місці). Час, буває, йде в зворотньому напрямку (“Лиса співачка” Йонеско). Дія як така часто взагалі відсутня, або ж вонаілюзорна (“Стільці» Йонеско). Йонеско взагалістверджував: “На сцені нічого не повинновідбуватися”. Драматурги всіляко підкреслюють невпорядкованість людини в світі.

Номер слайду 11

Поняття “характер» взагалі відсутнє, персонажі радше нагадують маріонеток. Інакше кажучи, весь антураж п’єсинацілений на відтворення відчуття абсурду. Все це не означає відсутності глибинногосенсу в п’єсах . За допомогою комізму,гротеску, матеріалізованоїметафори, пози, погляду, умовчання, міміки, інтонації, каламбуру, парадоксу авторам п’єс вдається поставити і так чи інакше вирішити найважливіші проблеми сучасного буття людини.

Номер слайду 12

Театр "абсурду" з його болем за людину та її внутрішній світ , з його критикою автоматизму, міщанства, конформізму, деіндивідуалізації й акомунікабельності вже став класикою світової літератури.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миронова Алла Сергіївна
    Молодець! Достойна робота.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
11051
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку