Презентація "Театр театр корифеїв перший стаціонарний український театр в Києві

Про матеріал
Ознайомлення учнів з розвитком національної драми в ХІХ столітті, з театром корифеїв, виховувати кращі людські якості на прикладах життя і діяльності видатних людей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11 кл мист Театр театр корифеїв перший стаціонарний український театр в Києві 3 05 2022

Номер слайду 2

Перший український професійний театр був створений 1864 року у Львові при товаристві «Руська бесіда» і називався «Руський народний театр»

Номер слайду 3

Перша дружина Руського народного театру, 1864 рік. Колектив, очолюваний Омеляном Бачинським, гастролював містами Галичини і Буковини з постановками п’єс українською мовою.

Номер слайду 4

«Руська бесіда» була касиновим (клубним) товариством, яке влаштовувало літературні, музичні та танцювальні вечори, концерти, бали та забави, лекції й урочисті академії. Одним із завдань стала організація театру.«Руська Бесіда» — перше українське громадсько-культурно-освітнє товариство на Буковині.

Номер слайду 5

Омеля́н Васи́льович Бачи́нський (1833 — 1907) Помер 10 липня 1907 року в м. Самбір у великій нужді.український актор, режисер і антрепренер. У січні 1864 року директором театру став галичанин Омелян Бачинський, який тоді працював у театрі в Житомирі. Жіночою частиною трупи керувала Теофілія Бачинська – дружина директора.

Номер слайду 6

Театр Української Бесіди 1908 У липні 1924 Товариство Української Бесіди за браком фінансової бази відмовилося від дальшої опіки над театром.

Номер слайду 7

Вершинним злетом розвитку українського театру стала творчість «театру корифеїв» - першого професійного українського театру, відкритого в 1882 році в Єлисаветграді (нині - Кропивницький).

Номер слайду 8

Принципи реалізму і народності сповідували і втілювали у своїй культурно-просвітницькій діяльності фундатори українського класичного театру, іменованого пізніше «театром корифеїв»:

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Марко Кропивницький (1840—1910) український письменник, драматург, театральний режисер і актор. 

Номер слайду 11

Михайло Старицький (1840—1904)Фотій Красицький. Михайло Старицькийукраїнський письменник (поет, драматург, прозаїк), театральний і культурний діяч. Один з корифеїв українського побутового театру.

Номер слайду 12

Іван Карпенко-Карий (1845—1907). український письменник, драматург, актор, ерудит, один з корифеїв українського побутового театру.

Номер слайду 13

Кожний із них вдало поєднував в одній особі літературний і акторський таланти з енергією громадського діяча.

Номер слайду 14

Якщо досі кожен актор грав відокремлено, то Кропивницькому вдалося створити колектив, де творча індивідуальність кожного артиста одночасно й зберігала себе як високоталановиту особистість, і доповнювала своєю грою гру інших акторів.

Номер слайду 15

Основою театру корифеїв, який об’єднував митців кількох поколінь, стала антреприза «батька української сцени» М. Кропивницького, створена в Єлисаветграді (нині — Кропивницький).

Номер слайду 16

Засновником театру був Марко Кропивницький, після нього театр очолював Михайло Петрович Старицький, який боровся за українське слово та український театр за часів їх заборони, розвинув кращі здобутки «театру корифеїв» у поєднанні з європейськими традиціями. На утримання трупи він використав гроші з продажу свого маєтку. Розширив персонал трупи. Створив власний оркестр. Підвищив платню акторам

Номер слайду 17

Панас Саксаганський (1859—1940) П. Саксаганський у виставі «Сава Чалий» І. Карпенка-Кароговизначний український актор, режисер, драматург і педагог школи Марка Кропивницького, один з корифеїв українського побутового театру. 

Номер слайду 18

Марія Заньковецька (1854—1934) М. Заньковецька в ролі циганки Ази. Пам’ятник М. Заньковецькій у Ніжині українська акторка і театральна діячка, провідна зірка українського театру кінця ХІХ - початку ХХ століть. Народна артистка Української РСР (1922).

Номер слайду 19

До репертуару театру корифеїв увійшли переважно твори української класичної драматургії, оперети М. Лисенка. Це свідчило про утвердження самобутності цього типу театру — музично-драматичного за формою і фольклорно-етнографічного за змістом. М. Лисенко

Номер слайду 20

В умовах заборони української мови і культури наважилися поставити в Кременчуці «Наталку Полтавку» І. Котляревського.

Номер слайду 21

Корифеї виступили на хвилі пробудження національної свідомості, відкриваючи світові красу української мови, своєрідність фольклору, побуту. Актори театру зобов’язані були грати вистави трьома мовами. У царській Росії тоді діяв указ, згідно з яким вистави українською або польською мовами повинні були йти тільки після виступу акторів російською мовою.

Номер слайду 22

Реалістичні діалоги персонажів, які виступали в українських костюмах, змінювалися народними піснями і танцями. Театр корифеїв користувався величезною популярністю не тільки в Москві, а й у Санкт-Петербурзі. Його вважали навіть кращим за імперський.

Номер слайду 23

Перший стаціонарний український театр було відкрито в Києві 1907 року. Будинок першого стаціонарного театру в Києві (нині — Київський національний академічний театр оперети)

Номер слайду 24

Інтер’єр першого стаціонарного театру в Києві (нині — Київський національний академічний театр оперети)

Номер слайду 25

Продовженням і водночас завершенням справи корифеїв у ХХ ст. можна вважати діяльність першого стаціонарного українського театру, створеного М. Садовським у Києві (1907). Мико́ла Ка́рпович Сад́овський (справжнє прізвище Тобіле́вич;  (1856 — 1933)  український актор, режисер і громадський діяч. Корифей українського побутового театру. 

Номер слайду 26

У театрі продовжували ставити українську класику, пробували втілювати західноєвропейську драматургію, зокрема перекладені твори польських авторів, п’єси модерністського спрямування В. Винниченка, О. Олеся та інших.  Театр М. Садовського. Декорації для п'єси «Ревізор».

Номер слайду 27

Хист режисера найліпше виявився в музичних постановках «Різдвяна ніч», «Наталка Полтавка», «Енеїда» М. Лисенка, «Катерина» М. Аркаса, «Сільська честь» П. Масканьї, «Продана наречена» Б. Сметани.

Номер слайду 28

У формуванні трупи йому активно допомогла М. Заньковецька, до співпраці були запрошені художник В. Кричевський, хормейстер О. Кошиць, балетмейстери В. Верховинець і В. Авраменко. М. Заньковецькахудожник В. Кричевськийбалетмейстери В. Верховинець

Номер слайду 29

Стиль театру об’єднував драматичне й комедійне дійство з музичними, вокальними сценами, включаючи хорові й танцювальні ансамблі, вражав суто народною свіжістю і несхожістю на жоден театр того часу. Олександра Екстер. Іспанський танок (ескіз костюма до балету)

Номер слайду 30

Важливим елементом у театрі була музика. Крім опер («Запорожець за Дунаєм» Семена Гулака-Артемовського, «Продана наречена» Бедржіха Сметани, «Галька» Станіслава Монюшка, «Катерина» Миколи Аркаса), ішли вистави мішаного жанру - музично-драматичні, де велика роль приділялася пісням і танцям, наприклад «Енеїда» Івана Котляревського. Тому в театрі діяв постійний злагоджений оркестр. Анатоль Петрицький. Ескіз театрального костюма до опери «Тарас Бульба» М. Лисенка 

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 11 клас, Презентації
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку