Формування мовленнєвої компетенції учнів у процесі викладання української мови та літератури. Листування

Про матеріал

Технологічна картка проекту «Формування мовленнєвої компетенції учнів у процесі викладання української мови та літератури. Листування». Матеріали, подані на районний тур конкурсу "Учитель року".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологічна картка проекту«Формування мовленнєвої компетенції учнів у процесі викладання української мови та літератури. Листування»Підготувала вчительукраїнської мови та літератури. Гончарівської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Мокрушина П. В. Гончарівка2017

Номер слайду 2

Назва проекту: «Листування». Тип проекту: практично-творчий (за діяльністю, що домінує);міжпредметний проект (за предметно-змістовою галуззю знань: українська мова, інформатика);безпосередній гнучкий (за характером координації);серед учасників з однієї країни (за характером контактів);індивідуальний (за кількістю учасників);комплексний (за ступенем складності);конкурсний (за характером партнерських взаємодій між учасниками проектування);утілення плану (за характером цільових установок);комунікаційний (за професійною спрямованістю);виконується під керівництвом учителя (за рівнем самостійності виконання);частково в навчальний і позанавчальний час (за часом виконання);матеріальний (за кінцевим результатом);практична робота (за формою та методами організації). Вік дітей: середній шкільний (13 – 14 років). Виконавці проекту: учні 8-го класу. Координатор проекту:учитель української мови та літератури П. В. Мокрушина. Тривалість проектної діяльності: середня (6 тижнів).

Номер слайду 3

Теми програми: Аудіювання поетичних текстів, щоденникових записів та уривків з листування відомих людей. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі, зокрема в соцмережах. Мета: удосконалити навички конструювати зв’язні висловлювання; будувати словосполучення та речення за законами граматики української мови; досягти єдності розвитку мовлення й мислення; формувати вміння аналізувати прочитане, почуте, орієнтуватися в ситуації спілкування в інтернет-просторі; навчити дітей оформлювати електронний лист; розвивати уяву, здатність неординарно мислити; виробляти самостійний підхід до вирішення проблемних завдань. Завдання:ознайомити з поетичними текстами, щоденниковими записами та уривками з листування відомих людей;удосконалювати вміння правильно будувати зв’язні висловлювання (зокрема, листи, усні виступи), складати діалог-розпитування в спілкуванні з однолітками та вчителем;учити оформлювати стислі описи етапів роботи, аналізувати результати діяльності;закріпити вміння знаходити й виправляти орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила;

Номер слайду 4

Завдання:проінструктувати щодо створення облікового запису Google;виховувати ставлення до спілкування як цінності; розвивати вміння оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування, відчувати стан співрозмовника, виявляти емпатію;виховувати патріотизм, повагу до історії, культури рідного краю та України;формувати вміння працювати з додатковою літературою, інтернет-джерелами. Заходи:інструктивний урок;індивідуальні консультації;листування з учнями;супровід діяльності школярів. Очікуваний результат: презентація роботи учнів (розповідь про друга по листуванню, культурні особливості регіону, з якого той походить).

Номер слайду 5

Методи: пояснювально-ілюстративний, проблемного викладу, евристичний. Засоби: інформаційні платформи Google, e. Pals; презентація з довідковими матеріалами (інструктажами, пам’ятками, зразками оформлення тощо); підручник. Література: див. сл. 22 – 23. Протягом реалізації проекту втілюються предметна (формування компетентного мовця, національно свідомої, духовно багатої мовної особистості) й ключові компетентності:спілкування державною мовою;математична компетентність;інформаційно-цифрова компетентність;загальнокультурна грамотність;уміння вчитися впродовж життя.

Номер слайду 6

завершеність (участь у всіх етапах);зрозумілість (наявність логіки, грамотність оформлення задуму, зв’язок форми подання матеріалів і змісту);інформативність (достовірність інформації);доказовість (відповідність фактів наведеним тезам тощо);наочність (глибина / рівень відтворення етапів роботи та їх результатів , форма презентації тощо). Оцінювання здійснюється на основі визначених критеріїв учителем та незацікавленим спостерігачем (зовнішнім арбітром – викладачем української мови та літератури). Критерії оцінювання процесу та результату

Номер слайду 7

Постановка проблеми, визначення типу проекту(1-й п. плану)I етап.

Номер слайду 8

Інструктивний урок, протягом якого координатор:а) ознайомлює учнів з темою проекту, його типологією, критеріями оцінювання, очікуваним результатом (1-й етап; див. сл. 2 – 5);б) надає кожному учаснику план виконання проекту (2-й етап; див. сл. 15 – 17);в) інформує восьмикласників про структуру листа, особливості епістолярного етикету, скорочення; демонструє електронні листи; подає зразки листування класиків літератури; окреслює коло можливих тем листування; знайомить учнів з опорними словами до кожної теми (школярі одержують відповідну пам’ятку (див. сл. 9 – 13).

Номер слайду 9

ЛИСТ – писаний текст, призначений для повідомлення про що-небудь, для спілкування з кимось на відстані, а також відповідна поштова кореспонденція. {69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}Можливі частини тексту листа. Приклади. Звертання. Дорогий друже! Мила подруго! Українцю!Інформація про стан листування. Отримав твій лист…Отримав твій лист, але зразу не відповів, оскільки…Основний зміст листа (повідомлення про новини)Я хочу  розповісти…Розповім усе за порядком…Запитання адресату. Які новини?Що цікавого в тебе?Подяка. Дякую за те, що…Пам’ятка

Номер слайду 10

{69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}Можливі частини тексту листа. Приклади. Прохання написати листа. Я прошу написати мені…Прошу тебе відповісти на лист…Передача вітань. Передавайте вітання…Прощання. До побачення…Кінцівка і підпис. Твій друг (твоя подруга)…Дата написання15 грудня 2017 р. Пам’ятка1)  Пиши грамотно й акуратно.2)  Послідовно викладай думки.3)  Доводь кожну думку до кінця.4)  Нову думку починай писати з абзацу.5)  Не забувай поставити підпис і дату.6) Якщо ти отримав листа, то на нього треба відповісти протягом тижня. Увага!

Номер слайду 11

Р. S. – після написаного; важливі відомості, про які ии забули й згадуєте після написання листа. Р. F. – дослівно «на щастя»; вживається на візитних картках і в листах із вказівкою року як новорічне поздоровлення. Р. R. – дослівно «на знак вдячності». Р. P. – цим скороченням власник візитівки представляється заочно. Р. P. C. – цим скороченням оповіщають про від’їзд з того місця, де перебуває адресат. Р. F. V. – цим скороченням оповіщають, що хотіли б відвідати адресата. Усі ці скорочення пішли від французьких слів, тому що французька мова вважалася найбільш відповідною для вираження ввічливості. Проте не рекомендуємо користуватися скороченнями в листуванні, якщо ви не упевнені, що адресат може знати, що вони позначають. Скорочення

Номер слайду 12

Зразки листів

Номер слайду 13

Культурне життя. Рідне село, місто, Гончарівка, Сватове, Батьківщина, ДК «Сватова Лучка», фестиваль, «Слобожанський Спас», Свистунівський фестиваль, «Театральна весна», концерт, глядачі, виставки, вернісаж, калейдоскоп, народні майстри, лялька-мотанка, рушник, вишиванка, колектив, фольклор, розмаїття. Природно-заповідний фонд. Сватівський район, 17 об'єктів місцевого значення, ботанічний заказник «Гончарівський», ріки Кобилка й Красна, флора, фауна, Червона книга України, брандушка різноколірна, заєць-русак, лисиця звичайна, степовий тхір, сорока, екологія, захист, сільськогосподарський регіон.Історія рідного краю. Легенда, переказ, Гончарівка, Хомівка, офіцер Гончаров, Петро І, Хома Катруха, Ізюмський полк, церковно-приходська школа, Успенсько-Серафимівський жіночий монастир, іконописна майстерня, водяний млин, цегельний завод, заїжджий двір, стайня, Друга світова війна, ДПТНЗ «СПАЛ». Теми, опорні слова

Номер слайду 14

Плануваннята організація роботи(1-й п. плану)II етап.

Номер слайду 15

План виконання проекту1-й тиждень1. Присутність учня на інструктивному уроці.2. Створення облікового запису Google / електронної скриньки (якщо відсутня). Надсилання на адресу координатора порожнього листа.3. Опрацювання пам’ятки щодо складання листа, довідкових джерел.4. Заповнення Google-форми від координатора, подальше пересилання вчителеві.2-й тиждень5. У разі схвальної відповіді від учителя написання тренувального листа на одну з обраних тем.6. Виправлення зауважень до тренувального листа, повторне його надсилання координаторові.

Номер слайду 16

План виконання проекту3-й тиждень7. Індивідуальна зустріч учня з координатором. Учитель реєструє учнів, котрі написали тренувальні листи, у безпечній освітній системі e. Pals та надає логін і пароль для входу на сайт, повторно інструктує стосовно безпеки спілкування в Інтернеті, ознайомлює з електронною адресою друга по листуванню (платформа містить внутрішню електронну пошту; крім того, спілкування відбувається під пильною увагою вчителя, однак зберігається таємниця листування та його зміст не розголошується). Заява від батьків про згоду на участь дитини на цьому етапі проекту обов’язкова.

Номер слайду 17

План виконання проекту3-й тиждень7. Індивідуальна зустріч учня з координатором. Учитель реєструє учнів, котрі написали тренувальні листи, у безпечній освітній системі e. Pals та надає логін і пароль для входу на сайт, повторно інструктує стосовно безпеки спілкування в Інтернеті, ознайомлює з електронною адресою друга по листуванню (платформа містить внутрішню електронну пошту; крім того, спілкування відбувається під пильною увагою вчителя, однак зберігається таємниця листування та його зміст не розголошується). План виконання проекту4–5-й тижні8. Електронне листування з другом (написання мінімум 2-х листів). Ведення щоденника листування (заповнення таблиці, у котрій зазначаються: теми листів, використані опорні слова, час надсилання, час одержання відповіді).6-й тиждень9. Оформлення результатів роботи: а) складання розповіді про друга по листуванню (усно); б) створення презентації про особливості (географія, культурні пам’ятки, звичаї, традиції, вірування тощо) населеного пункту (міста / села), з якого походить друг (5 слайдів); в) представлення щоденника листування (заповненої таблиці).10. Захист творчої роботи на спеціально відведеному занятті.

Номер слайду 18

Пошук та опрацювання джерел, підготовка(2 – 6 пп. плану)III етап.

Номер слайду 19

1-й крок. Відкрийте в браузері: https://accounts.google.com/Sign. Up?hl=uk2-й крок. Заповніть дані профілю. Створенняелектронноїскриньки

Номер слайду 20

3-й крок. Ознайомтеся з умовами та натисніть кнопку «Підтвердити».4-й крок. Ви зареєстровані, тож, натиснувши на іконку пошти (конверт), маєте доступ до електронної скриньки. Запам’ятайте адресу й пароль.

Номер слайду 21

5-й крок. Натиснувши на вкладку «Написати», ви відкриваєте поле майбутнього листа. Якщо виникають труднощі й ви не в змозі впоратися з реєстрацією, то слід звернутися до координатора.6-й крок. Надішліть листа на адресу вчителя, у темі зазначивши своє прізвище: напр., Петренко Т.

Номер слайду 22

Опрацювання джерел1. Мова рушникова [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://www.uamodna.com/традиції/2. Моє рідне село [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://vykhrob-polinamokrushyna.blogspot.com/2017/05/blog-post.html3. Навіщо, про що і як писати листи [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://abetka.ukrlife.org/lysty.htm4. Найкращі місця для літнього відпочинку в Україні [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://pustunchik.ua/ua/online-school/geography/de-vidpochiti-v-ukraini5. Про Україну, міста та села [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://kazkar.info/ua/pro_goroda2/6. Розкажи дитині про Україну: 12 патріотичних мультиків [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://tvoemisto.tv/news/rozkazhy_dytyni_pro_ukrainu_12_patriotychnyh_multykiv_72431.html

Номер слайду 23

7. Цікаві факти про Україну [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://tut-cikavo.com/krajini/428-tsikavi-fakti-pro-ukrajinu8. Україна [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Україна9. Українське народне мистецтво [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://rukotvory.com.ua10. Українські народні традиції. Свята українського народу [Електронний ресурс]. − Режим доступу : https://mala.storinka.org/українські-народні-традиції-свята-українського-народу.html11. Українські традиції [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://traditions.in.ua12. «Я люблю своє рідне місто» (М. Уманець) [Електронний ресурс]. − Режим доступу : http://vykhrob-polinamokrushyna.blogspot.com/2017/05/blog-post_29.html. Опрацювання джерел

Номер слайду 24

1-й крок. Якщо одержали від вчителя анкету (тема листа «Анкета»), заповніть, будь ласка.2-й крок. Дайте відповіді на всі питання. Своє прізвище та ім’я вкажіть самостійно. Заповнення форми3-й крок. Заповнену форму надішліть на електронну адресу координатора. Виконання 5, 6 пп. плану.

Номер слайду 25

Здійснення проекту(7 – 8 пп. плану)IV етап.

Номер слайду 26

Під час індивідуальної консультації учень надає вчителеві заяву від батьків – дозвіл на участь у проекті в подальшому (якщо батьки відмовили, то можна провести жеребкування в межах одного класу; за таких умов учні писатимуть листи своїм однокласникам), і координатор реєструє школяра в системі. Восьмикласник дістає від учителя логін, пароль та електронну адресу (внутрішнього користування) друга, з яким має продовжити листування. Консультація координатора

Номер слайду 27

Учень повинен написати щонайменше два листи й одержати дві відповіді. Протягом листування восьмикласникові слід дізнатися про особливості регіону України (звичаї, традиції, фестивалі тощо), з якого походить друг, у якому класі навчається, які має вподобання, що знає про Луганську область тощо. Протягом листування восьмикласник має вести щоденник у формі таблиці.{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Щоденник листування (табл.)Час надсилання листа. Тема листа. Використані опорні слова. Час одержання відповідіТема листа01.12.2017о 13.00 Знайомство. Східна Україна, Гончарівка, пісенний край, народні майстри, «Слобожанський Спас»02.12.2017о 15.00 Вітання із Одеської обл. Написання листів

Номер слайду 28

Виконання 9 п. плану (оформлення портфоліо). Зразок титульної сторінки презентації-звіту. Форма усного твору про друга по листуванню довільна (тривалість звучання – 3 хв.).

Номер слайду 29

Презентація /захист / звіт(10-й п. плану)V етап.

Номер слайду 30

Загальна оцінка проекту. VI етап. Оцінювання здійснюється на основі визначених критеріїв учителем та незацікавленим спостерігачем (зовнішнім арбітром – викладачем української мови та літератури). Див. сл. 6.

Номер слайду 31

Підбиття підсумків. VII етап. Обговорення переглянутих матеріалів, одержаних результатів, визначення труднощів, з якими могли зіткнутися учні, з’ясування емоційної атмосфери в класі.

pptx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку