МІНІСТЕРСТВО НАУКИ ТА УКРАЇНИБердянський державний педагогічний університет. Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв Кафедра початкової освіти Виконувала:студентка факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтвгрупи С16 Б ПО-ІНФСапко Катерина Романівна Викладач проф: Ніконенко Т. В. ТЕМУ «Технологія формування загально навчальних умінь і навичок молодших школярів»з дисципліни «Сучасні системи навчання математичної освітньої галузі в початковій школі»
Номер слайду 2
Одне з найважливіших завдань початкової школи – сформувати в учнів бажання та вміння самостійно вчитися, адже в сучасному світі цей процес має тривати впродовж життя. К. Д. Ушинський
Номер слайду 3
План. Вступ. Навчально-організаційні уміння та навички. Розгляд підручника «математика». Контрольно-оцінні вміння і навички. Висновок.
Номер слайду 4
Шестирічний першокласник часто приходить до школи з великим бажанням учитися, але не завжди вміє це робити. Від формованості загальнонавчальних умінь та навичок буде залежати успіх навчання школяра.
Номер слайду 5
Якщо не навчити учнів раціональним способам організації навчання, не сформувати умінь висловлюватись, працювати з текстовою інформацією, уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, не сприяти засвоєнню учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів, то з перших кроків навчання у школі першокласники Можуть зустрітися з труднощами, і в них поступово пропаде бажання вчитись.
Номер слайду 6
Розглянемо твердження О. Я. Савченко, що до навчально-організаційних умінь та навичок належать такі уміння: організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця. Оскільки у перший клас приходять діти шести років, досить емоційні, імпульсивної поведінки, то питання формування організованості таких першокласників досить актуальне. працюючи з роздавальним матеріалом, діти часто вголос висловлюють свої думки, стараються повідомити вчителя, що вони виконали завдання, чекають від нього похвали. Навчально-організаційні уміння та навички.
Номер слайду 7
Належну увагу потрібно приділити організації робочого місця учня. У кожного учня на уроці математики знаходяться на парті підручник, зошит, каса цифр і знаків, кольорові олівці, ручки, індивідуальний лічильний матеріал. Кожну дитину необхідно навчити правильно розміщувати все навчальне приладдя на парті до початку уроку, акуратно і швидко розкладати необхідне у потрібний момент уроку і так само швидко прибирати після виконання завдання.
Номер слайду 8
При розгляді обкладинки з’ясувати, що зображено на ній. Вчитель повинен навчити учнів орієнтуватися у підручнику, зокрема, знайти відповідну сторінку, вправу, малюнок, використовувати закладку, роз’яснити якими знаками позначаються завдання для роботи в зошиті, вправи з логічним навантаженням, колові приклади, додаткові завдання, загадки. Потрібно наголосити, що слова, речення, які виділені чорним жирним шрифтом, учні повинні прочитати декілька разів, щоб запам’ятати. Особливо детально потрібно продумати ознайомлення першокласників з підручником «Математика».
Номер слайду 9
Орієнтування в часі є одним з організаційних умінь. Шестирічних першокласників привчають включатися в роботу відразу після вказівки вчителя, не роздивлятися у різні сторони, не перепитувати, працювати в однаковому темпі.
Номер слайду 10
Відношеннями між ними, вчать визначати час за годинником, знати назви днів тижня, їх послідовність. Дітей бажано ознайомити з тривалістю життєво важливих інтервалів 1, 3, 5, 10 хвилин за допомогою секундоміра, пісочного годинника, зокрема учням пояснюють, що за 1 хвилину можна назвати 60 двоцифрових чисел, прочитати певну кількість слів, а 1 година – це тривалість приблизно уроку і перерви.
Номер слайду 11
Контроль та оцінка виконують у навчання специфічну роль, проте вони взаємопов’язані, тому що в процесі контролю визначається ступінь правильності дій і результатів, а також дається оцінка якості роботи. Контрольно-оцінні вміння і навички.
Номер слайду 12
Наприклад, вчитель показує, як виміряти довжину відрізка у сантиметрах, учні, використовуючи лінійку, вимірюють самі довжину цього відрізка; результат записують у зошит. Потім учні вчаться вимірювати довжину відрізка у дециметрах і сантиметрах. Пізніше діти вимірюють довжину класу у метрах.
Номер слайду 13
Формуючи складні уміння та навички, учителеві потрібно вчити учнів опрацьовувати прийоми і способи їх перевірки. Наприклад, при роботі над простою задачею на знаходження невідомих компонентів додавання чи віднімання, потрібно учнів вчити прикидати результат, тобто поміркувати, яке число вийде: більше чи менше, а після розв’язання задачі, перевірити дане число, підставити його заміст невідомого.
Номер слайду 14
До методів і прийомів формування самоконтролю у першому класі можна віднести використання роздавального матеріалу, числового відрізка з метою перевірки правильності додавання та віднімання в межах 10, кругові приклади, числа – відповіді, що записані в іншій послідовності, «прикидка» відповіді, зіставлення зі зразком.
Номер слайду 15
Висновок. Процес формування загальнонавчальних умінь та навичок розпочинається у першому класі і продовжується у наступних класах. Від рівня сформованості загальнонавчальних умінь та навичок у першокласників буде залежати успішність їхнього навчання в подальшому. Крім прийомів, що стимулюють дітей до самостійного застосування цих умінь, практикуються спеціальні завдання і засоби навчання розумових дій, які становлять структуру кожного вміння.
Номер слайду 16
Використані джерела Богданович М. В. Математика: підруч. Для 1 кл. Загальноосвіт. Навч. Закл. / М. В. Богданович, г. П. Лишенко. К.: Генеза, 2012. – 160 с.https://www.google.com/search?rlzhttps://revolution.allbest.ruhttps://cyberleninka.ruhttps://drive.google.com