Презентація "Технологія критичного мислення"

Про матеріал

Щодня життя підкидає нам чимало питань і проблем, які вимагають наших відповідей та ефективних рішень. Деякі з них прості, а деякі – не зовсі. Щоб обрати найкраще з рішень, слід увімкнути критичне мислення – це особливо результативний спосіб. Крити́чне ми́слення — це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія критичного мислення. Підготувала вчитель початкових класів. Світловодської ЗОШ І- ІІІ ст.№9 Ненько Світлана Іванівна

Номер слайду 2

Критичне мислення – це:здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно розв’язати;вміння самостійно знайти, обробити, проаналізувати, та дати оцінку певній інформації;відкритість до сприйняття думок інших і одночасно принциповість у відстоюванні своєї позиції.

Номер слайду 3

Ознаки критичного мисленняза Девідом Клустером (професор США)

Номер слайду 4

Чому вчителю важливо використовувати технологію розвитку критичного мислення?

Номер слайду 5

Що дають учневі навички критичного мислення? Критерії ефективності розвитку навичок критичного мислення. Формує власну думку. Цінує спільну роботу, в якій виникає загальне рішення. Здійснює обдуманий вибір між різними думками. Вміє цінувати чужу точку зору. Аргументовано сперечається. Вирішує проблеми. Наявність дослідницьких навичок. Виявляє інтерес до творчої діяльності

Номер слайду 6

Дидактична модель формування критичного мислення. Мета та задачіВідбір змісту. Форми організації діяльностіМетоди викладання та оцінки. Діяльність вчителяпринципи. Принципи. Відношення до навчання. Цікавість. Мотивація. Рефлексія. Самооцінка. Дидактичні умови. Діяльність учня. Робота з інформацією. Форми навчальної діяльностіМетоди і прийоми навчання і самооцінки

Номер слайду 7

Трифазна структура уроку1 ВИКЛИК2 ОСМИСЛЕННЯ3 РЕФЛЕКСІЯМотивація. Актуалізація Вихід на тему. Систематизація знань. Робота з новою інформацією. Узагальнення вивченого. Обмін думками. Оцінка

Номер слайду 8

МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИМетод «Ромашка Блума»Тема уроку2. Уточнюючі питання1. Прості питання5. Оцінюючі питання3. Пояснюючіпитання4. Творчіпитання6. Практичніпитання

Номер слайду 9

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Відтворення Прості питання: Хто? Коли? Де? Як? Розуміння. Уточнюючі питання: Чи правильно я зрозумів?Застосування. Практичні питання: Як можна застосувать…? Що можна зробити із…?Аналіз. Пояснюючі питання: Чому?Синтез. Творчі питання: Що буде, якщо…?Оцінка. Оціночні питання: Як ви ставитесь…?

Номер слайду 10

Метод «Шість капелюхів мислення»Метод шести капелюхів - це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору. Білий капелюх: інформація. З’ясуй конкретні факти. Жовтий капелюх: логічний позитив. Символічне відображення оптимізму. Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Врахуй всі ризики. Проведи «Мозковий штурм»та знайди всі можливі рішення. Червоний капелюх: почуття та інтуїція. Поспівчувай. Переключись.

Номер слайду 11

Прийом «Фішбоун»

Номер слайду 12

Прийом «Сенкан»Лисиця. Хитра, руда. Полює, переслідує, обдурюєЛісова жителька. Хижак.

Номер слайду 13

 Стратегія «Знаємо — хочемо дізнатися — дізналися»Метод можна використати для того, щоб структурувати цілий урок. У процесі роботи спочатку вчитель просить подумати учнів над тим, що їм відомо з теми цього уроку, поставити запитання з цієї те­ми та знайти відповіді на них. Теорія навчання наголошує, що актив­не навчання краще, ніж пасивне. Учні вчаться краще, якщо вони:• пригадують відоме;• ставлять запитання;• підтверджують свої нові знання. Учитель креслить таблицю на дошці чи на великому аркуші па­перу. Просить учнів назвати те, що їм відомо з цієї теми. Записує їх­ні ідеї в стовпчик «Що відомо?». Просить учнів поставити запитан­ня з цієї теми. Спочатку вони можуть проаналізувати вже відоме та відзначити, де їхні знання є неповними. Учитель записує їхні запи­тання до таблиці у стовпчик «Про що хочемо дізнатися? ».

Номер слайду 14

За потре­би, додає кілька власних запитань. Далі учням необхідно прочита­ти текст, прослухати розповідь учителя, щось вивчити або виконати певне дослідження. Учням слід нагадувати, щоб шукали відповіді на власні запитання та відзначали всі нові ідеї, на які не очікували.стовпчик «Про що дізналися?»Учні повідомляють про те, що вони дізналися з тексту. Спочатку вони називають відповіді, що знайшли на свої запитання у під­ручнику, а потім — усі цікаві або важливі ідеї, що виявили. Учи­тель записує це до таблиці в стовпчик «Про що дізналися?»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} «Що відомо?»  «Про що хочемо       дізнатися? ».«Про що дізналися?»

Номер слайду 15

Прийом «Кластер»або «Гронування»

Номер слайду 16

Зима. Свято. Розваги. Пора року. Одяг. Миколая. Різдво. Новий рік. Санчата. Холод. Мороз. Сніг. Шапка. РукавиціШуба. Чобітки. ЛижіКовзани

Номер слайду 17

Номер слайду 18

КОЛА ВЕНА

Номер слайду 19

Відмінне. Спільне. Чотирикутник. Трикутник3 кути3сторони3вершини4 кути4сторони4вершини. Многокутники. Вершини, сторони,кути

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку