Презентація "Технологія сугестивного навчання на уроках української літератури: метод "міні-ермітаж" (на прикладі новели М.Коцюбинського "Intermezzo").

Про матеріал

Презентація технології сугестивного навчання на уроках української літератури, а саме: використання методу "міні-ермітаж". Метод розглядається на прикладі фрагменту уроку з української літератури в 10-му класі за новелою М. Коцюбинського "Intermezzo".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Технологія сугестивного навчання на уроках української літератури:метод «міні-ермітаж»Підготувала. Гонтар В. М.

Номер слайду 2

Сугестивна технологія. Передбачає комплексне використання вербальних і невербальних, зовнішніх і внутрішніх засобів сугестії. Приводить до виникнення ефекту гіпермнезії – надзапам’ятовування. Це навчання цілеспрямованим емоційним навіюванням на основі релаксації у звичайному стані свідомості.розроблена вченим Г. Лозановим у 70-х р.р. XX ст.

Номер слайду 3

Особливість сугестивної технології

Номер слайду 4

Принципи сугестивного навчання

Номер слайду 5

Метод сугестивного навчання«МІНІ-ЕРМІТАЖ»При використанні цього методу запам’ятовування відбувається в стані фізичного та психічного спо-кою. Можна вважати це невеликим усамітненням учня на уроці. Міні-ермітаж допомагає сформувати цілісні образи явищ, створивши ситуацію присутності, впливаючи на емоційну сферу учнів.

Номер слайду 6

Технологія проведення міні-ермітажу за С. С. Пальчевським. Запис музики, яка відповідає темі, що вивчається на уроці. Обрана мелодія повинна створювати стан психоло- гічного комфорту, не бути закличною. Добір тексту для читання учням. Текст читається в сповільненому темпі з належним інтонаційним оформленням. Підготовка ілюстративного фону для необхід ного психоемоцій ного насичення учнів з метою формування відповідних темі почуттів. Вимоги до тексту: тривалість 6-10 хв.; має переслідувати мету створення цілісного образу; максимально сприяти розвитку зорової, слухової, нюхової, тактильної уяви; сприяти формуванню емоційно-чуттєвого ставлення до оточуючого світу; бажано, щоб мовлення велося від першої особи.

Номер слайду 7

Прогнозовані результати навчання розкриття резервних можливостей пам'яті, інтелектуальної активності особистості школяра формування готовності школярів до успішного опану-вання навчального матеріалупідвищення працездатності та зниження втомлюваності інтенсивність навчання

Номер слайду 8

Підготовка до твору-роздуму«У чому полягає загадка дійових осіб новели М. Коцюбинського «Intermezzo»Образи-символи в новелі, підсилені звуками, створюють справжню симфонію

Номер слайду 9

Дійові особи новели Моя втома. Людське горе. Залізна рука города. НегативніПозитивніНиви в червніЗозуля. Сонце. Жайворонок. Ніч Три білих вівчарки

Номер слайду 10

Основа новели – царство Божої природи з барвами степів, долин, стежок. Це весь земний простір, який спрагло вбирає в себе ліричний герой з авторським «Я».

Номер слайду 11

Образи-символи, які наповнюють душу головного героя смутком: моя утома;залізна рука міста; людське горе;білі мішки. Образи, які заряджають позитивною енергією:сонце;зозуля;жайворонок;

Номер слайду 12

Образ-символ «Моя втома»(сумніви, переживання)А люди йдуть. ... і всі кричать у мої вуха криком свого життя або своєї смерті, і всі залишають на душі моїй сліди своїх підошов. Затулю вуха, замкну свою душу і буду кричати: тут вхід не вільний!

Номер слайду 13

Образ-символ «Людське горе»(образ білих мішків, що символізують повішених на шибениці)Се ви, що з вас витекла кров у маленьку дірку від солдатської кульки, а се ви... сухі препарати: вас завивали у білі мішки, гойдали на мотузках у повітрі, а потому складали в погано прикриті ями...

Номер слайду 14

Образ-символ «Залізна рука города»(утілення втоми ліричного героя)Поїзд летів, повний людського гаму. Здавалось, город витягує свою залізну руку за мною і не пускає. Мене дратувала непевність, що тремтіла в мені: чи розтулить рука свої залізні пальці, чи пустить мене?

Номер слайду 15

Образ-символ «Три білих вівчарки»(самозакохана Пава – уособлення дворянства, безжалісний Трепов – образ жандармерії, дурний Оверко – принижене, утомлене селянство)...бряжчать залізні цепи і люто ґвалтують собаки. Почекай трошки. Зараз будеш на волі. ...тобі воля дорожча, аніж задоволена злість.

Номер слайду 16

Образ-символ «Ниви в червні»(незмірні, невичерпні сили)... передо мною встала поля безмежність, тепла, жива, непереможна міць. Вівса, ячмені – все це зіллялось в одну могутню хвилю: вона все топить, все забирає в полон.

Номер слайду 17

Образ-символ «Зозуля»(пророкує багато літ життя, початок одужання)Кує зозуля. Б’є молоточком у кришталевий великий дзвін – ку-ку! ку- ку! – і сіє тишу по травах. ... я зскакую з ліжка і гукаю в вікно до зозулі: ку-ку... ку-ку... Добридень!

Номер слайду 18

Образ-символ «Сонце»(вічність, космічна енергія, сила)Сонце! Я тобі вдячний. Ти сієш у мою душу золотий засів – хто знає, що зійде з того насіння? Може, вогні? Ти дороге для мене. ... На небі сонце – серед нив я. Більш нікого.

Номер слайду 19

Образ-символ «Жайворонок»(натхнення, симфонія життя)Сіра маленька пташка, як грудка землі, низько висіла над полем. Тріпотіла крильми ... і важко тягнула вгору невидиму струну від землі аж до неба.

Номер слайду 20

Образ-символ «Ніч» (краса, одухотвореність)... Дивився, як будувалась ніч. Як вона ставила легкі колони, заплітала сіткою тіней, зсувала й підносила вгору непевні, тремтячі стіни, а коли все це зміцнялось і темніло, склепляла над ними зоряну баню.

Номер слайду 21

«Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає…»Усвідомлення ліричним героєм свого духовного одужання

Номер слайду 22

Саме порівняння ліричного героя із сонцем зумовило те, що Михайла Коцюбинського називають «великим сонцепоклонником»

Номер слайду 23

Творче кредо письменника:налагодити «пошарпані грубими пучками струни душі, йти між люди».

pptx
Додано
13 травня 2018
Переглядів
2648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку