Презентація технології сугестивного навчання на уроках української літератури, а саме: використання методу "міні-ермітаж". Метод розглядається на прикладі фрагменту уроку з української літератури в 10-му класі за новелою М. Коцюбинського "Intermezzo".
Сугестивна технологія. Передбачає комплексне використання вербальних і невербальних, зовнішніх і внутрішніх засобів сугестії. Приводить до виникнення ефекту гіпермнезії – надзапам’ятовування. Це навчання цілеспрямованим емоційним навіюванням на основі релаксації у звичайному стані свідомості.розроблена вченим Г. Лозановим у 70-х р.р. XX ст.
Метод сугестивного навчання«МІНІ-ЕРМІТАЖ»При використанні цього методу запам’ятовування відбувається в стані фізичного та психічного спо-кою. Можна вважати це невеликим усамітненням учня на уроці. Міні-ермітаж допомагає сформувати цілісні образи явищ, створивши ситуацію присутності, впливаючи на емоційну сферу учнів.
Технологія проведення міні-ермітажу за С. С. Пальчевським. Запис музики, яка відповідає темі, що вивчається на уроці. Обрана мелодія повинна створювати стан психоло- гічного комфорту, не бути закличною. Добір тексту для читання учням. Текст читається в сповільненому темпі з належним інтонаційним оформленням. Підготовка ілюстративного фону для необхід ного психоемоцій ного насичення учнів з метою формування відповідних темі почуттів. Вимоги до тексту: тривалість 6-10 хв.; має переслідувати мету створення цілісного образу; максимально сприяти розвитку зорової, слухової, нюхової, тактильної уяви; сприяти формуванню емоційно-чуттєвого ставлення до оточуючого світу; бажано, щоб мовлення велося від першої особи.
Образ-символ «Три білих вівчарки»(самозакохана Пава – уособлення дворянства, безжалісний Трепов – образ жандармерії, дурний Оверко – принижене, утомлене селянство)...бряжчать залізні цепи і люто ґвалтують собаки. Почекай трошки. Зараз будеш на волі. ...тобі воля дорожча, аніж задоволена злість.