Тематичні контрольні роботи. Українська література. 10 клас. І семестр

Про матеріал

Тематичні контрольні роботи з української літератури за вивченими темами І семестру в 10 класі (академічний рівень) побудовані за чотирма рівнями відповідно до вимог чинних програм.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 10 клас РУЩИНСЬКА  АЛЛА  ДМИТРІВНА

 

 

 

 

Тема № 1

 

Іван Франко.

Тематична контрольна робота № 1

Написати контрольний твір на одну з тем:

 

І. За повістю І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

  1. Змалювання колоритних людських характерів у повісті.
  2. Змалювання гіркої картини «розпаду українського патріархального устрою під впливом індивідуалістичних змагань кожного її члена» (І.Франко).
  3. Засудження індивідуалізму егоїстичних натур і норм народної моралі, що є головними причинами духовної роз’єднаності в родині Кайдашів.
  4. Соціальний, моральний та психологічний конфлікти в повісті.
  5. Українознавство в повісті.

 

ІІ. За романом Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

  1. Шлях Нечипора Варениченка: від правдошукача до розбійника.
  2. Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
  3. Заперечення боротьби з несправедливістю через злочин і пролиття крові.
  4. Тема долі людини та її життєвого вибору в романі.
  5. Жіночі образи в романі.

 

 

 

Тема № 2

 

Іван Карпенко-Карий.

 Михайло Старицький.

Борис Грінченко.

Тематична контрольна робота № 2

І рівень.

Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)

 

  1. Жанр драматичного твору І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля»:

А

драма

Б

трагедія

В

комедія

Г

трагікомедія

Д

водевіль

 

  1. Красовський був стверджений у дворянстві, бо

А

підробив документи

Б

був спадковим паном

В

підкупив чиновників

Г

вивчився на лікаря, виховав манери

Д

заслужив від царя титул

 

  1. Репліка «Голопуза шляхта! Нам так дворянство личить, як корові сідло» належить

А

Мартинові

Б

Трандалєву

В

Миколі

Г

Гервасію

Д

Націєвському

 

  1. Репліка «Виграм чи програв, а грошики дай! Живи – не тужи! Все одно що лікар: чи вилічив, чи залічив – плати!» належить

А

Націєвському

Б

Степанові

В

Трандалєву

Г

Гервасію Гуляницькому

Д

Мартинові Борулі

 

  1. Репліка Мартина Борулі «… дорогою не балакай до мене, бо я тебе, капловухо собако, чисто всього обпатраю!» адресована:

А

Омелькові,     

Б

Трохимові

В

Миколі

Г

Націєвському

Д

Гуляницькому

  1.  «Мартин Боруля» має такі композиційні особливості:

А

ремарки, три дії, події відбуваються в домі Борулі

Б

п’ять дій, події відбуваються протягом кількох тижнів

В

ремарки, вставки народних пісень, п’ять дій

Г

чотири дії, кульмінація на початку твору

Д

невеликі репліки, пролог на початку твору

  1. Містечко Буша та замок «Орлине гніздо» спадково належали роду:

А

Потоцьких,   

Б

Корецьких

В

Лянцкоронських

Г

Чарнецьких

Д

Яскульських

 

  1. Думка «Так, постраждати за віру, за правду, за своїх друзів-братів – непомірна утіха!» належить герою повісті М. Старицького «Оборона Буші»:

А

Орисі

Б

Шрамові

В

Катрі

Г

Вернидубові

Д

Антосеві

 

  1. Щоб урятувати жителів Буші від наруги, Орися вирішила

А

розвідати задум поляків

Б

застрелити Потоцького

В

покликати допомогу

Г

підмовити до зради Антося

Д

підірвати замок

 

  1. Уперше мачуха побила Докію за:

А

Те, що втекла від роботи

Б

Лайку на дітей

В

Розбитий горщик

Г

Заплакане лице

Д

Незачинену хвіртку

 

  1. Найглибше Докіїну тугу за людською ласкою розкрито в розмовах з: 

А

Калиною

Б

Малою дитиною мачухи

В

Христею

Г

Батьком

Д

Семеном

 

  1. Семен, якого покохала Докія, був:

А

Сусідським сином

Б

Шахтарем

В

Пастухом

Г

Ковалем

Д

Шахраєм

 

ІІ рівень. 

Установити відповідність (3 завдань х 4 відповіді х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Установити відповідність:

Герой

Вчинок

1

Мартин

А

біжить до шпиля виглядати гостя 

2

Гервасій

Б

тікає із власних заручин 

3

Націєвський

В

просить благословити дітей до шлюбу 

4

Трандалєв

Г

спалює папери про дворянство 

 

 

Д

працює повіреним в обох ворогуючих сторін

 

  1. Установити відповідність:

Дійова особа

Репліка

1

Марися

А

Поросят тілько у ночвах патрають, а ти хочеш благородного чоловіка…

2

Трандалєв

Б

Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном – це всяке знає!

3

Омелько

В

Красовський державець… – вір мені, що як будеш отак роздувать свій гонор, то Красовський з’їсть тебе!..

4

Мартин

Г

Їздю на воїх конях по просителях: і коней годують, і мене годують, і фурмана годують, і платять!..

 

 

Д

Та я ж письмоводителеві над ночвами ціле відро води на голову вилив.

 

  1. Установити послідовність:

А

Згода Мартина на шлюб Марисі з Миколою

Б

Викрадення коней в Омелька

В

Приїзд на заручини Націєвського

Г

Звільнення Степана з роботи

 

  1. Установити відповідність:

Дійова особа

Характеристика 

1

Михайло Завістний

А

І криклива пишнота, і вираз обличчя, що довчасно злиняло на розпусних ночах, і хітливі безсоромні очі, і млява, знесилена постава.

2

Чарнецький

Б

Показно широчезна спина і груба, жилава шия, на якій придобно було б гнути обіддя.

3

Вернидуб

В

Високий, широкоплечий, з сивими довгими вусами, з шрамом на лівім виску, він подібен до могучего дуба.

4

Орися

Г

Вродливого личенька риси і елегантні, й шляхетні; в чорних, стиснутих трохи бровах криється непорушна воля й відвага; карі очі з-під довгих темрявих вій палають вогнем.

 

 

Д

Цей хижий вовк, ця ненатла звірюка.

 

  1. Установити послідовність:

А

Потоцький бенкетує зі шляхтою напередодні наступу

Б

Орися розмовляє зі старезним дідом про героїчну смерть за рідну землю

В

Отець Василь розповідає Орисю про таємний льох під фортецею

Г

Михайло Завістний виголошує промову перед оборонцями

 

  1. Установити послідовність:

А

Докія зустріла Семена на вечорницях

Б

Докія кинулася гасити полум’я

В

Мачуха зрубала калину

Г

Докія розбила горща

 

ІІІ рівень.

Дописати  речення (3 завдання х 1 б. = 3 б.)

  1. Трагікомедія – це __________________________________________ .
  2. До «театру корифеїв» належать _______________________________ .
  3. Дзвоник в оповіданні Б.Грінченка виступає символом _____________ .

 

ІV рівень. Виконати творче завдання (3 б.)

  1. Написати власне висловлювання (50 – 80 слів) на одну з реплік героїв, стверджуючи чи спростовуючи її суть:
  • «Немає в світі таких причин, щоб могли виправдати зраду своєї країни, зраду супроти свого народу, – немає їх!» (за повістю М.Старицького «Оборона Буші»)
  • Чи справді Докія була остаточно згрубілою, духовно «померлою» людиною? (за оповіданням Б.Грінченка «Каторжна»)

 

 

ВІДПОВІДІ

 

І рівень.

 

1

Г

7

Г

2

Г

8

А

3

Г

9

Д

4

В

10

В

5

А

11

А

6

Б

12

Б

 

ІІ рівень.

 

 

1

2

3

4

13

Г

В

Б

Д

14

Б

Г

Д

А

15

Б

В

Г

А

16

Б

А

В

Г

17

Г

А

Б

В

18

Г

В

А

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема № 3

 

Іван Франко.

Тематична контрольна робота № 3

І рівень.

Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Хто назвав вірш «Каменярі» І. Франка «оптимістичною трагедією борців за світлі ідеали людства»?

А

М. Драгоманов

Б

М. Павлик

В

М. Коцюбинський

Г

М. Возняк

Д

Леся Українка

 

  1. Що випадає з логічного ряду?

А

«З вершин і низин»

Б

«Зів’яле листя»

В

«Із днів журби»

Г

«Перехресні стежки»

Д

«Мій Ізмарагд»

 

  1. Що випадає з логічного ряду?

А

«Захар Беркут»

Б

«Смерть Каїна»

В

«Іван Вишенський»

Г

«Мойсей»

Д

«Панські жарти»

 

  1. Вірш «Чого являєшся мені у сні?..» І. Франка написаний у формі

А

Сповіді

Б

Молитви

В

Сну

Г

Діалогу

Д

Монологу

 

  1. Про кого говориться: «Все, що мав у життю, він віддав для одної ідеї…»

А

Єгова

Б

Азазель

В

Мойсей

Г

Авірон

Д

Датан

 

  1. Азазель у поемі «Мойсей» – це:

А

Кочівник

Б

Світла сила

В

Темний демон пустелі

Г

Князь конюхів

Д

Пророк

 

  1. Якого короля обрали дерева в казці, розказаній Мойсеєм:

А

Кедра

Б

Пальму

В

Березу

Г

Троянду

Д

Терен

 

  1. Що, граючись, мурувала в степу дрібна дітвора:

А

Рукотворних богів

Б

Намети

В

Гори

Г

Міста

Д

Фортеці

 

  1. Жанр збірки «Зів’яле листя» – це:

А

Громадська лірика

Б

Інтимна лірика

В

Пейзажна лірика

Г

Особиста драма

Д

Лірична драма

 

  1. Після розриву з яким чоловіком головна героїня хотіла втопитися:

А

Генрисем

Б

Зиrмунтом

В

Володею

Г

Никанором Ферапонтовичем

Д

Серебряковим

 

  1. Хто тримав дружину під замком і постійно бив: 

А

Генрись

Б

Володя

В

Зиrмунт

Г

Никанор Ферапонтович

Д

Серебряков

 

  1. До кого героїня мала чисте незаплямоване кохання:

А

Батьків

Б

Хоми

В

Генрися

Г

Володі

Д

Никанора Ферапонтовича

 

ІІ рівень. 

Установити відповідність (3 завдань х 4 відповіді х 0,25 бала = 3 б.)

  1. Установити відповідність:

Герой

Вчинок

1

Азазель

А

Намагається підірвати віру Мойсея

2

Єгошуа

Б

Закликає народ закидати пророка камінням

3

Датан

В

Веде свій народ до землі обітованої

4

Єгова

Г

Закликає «До походу! До бою!»

 

 

Д

Карає пророка за хвилинний сумнів

 

  1. Установити відповідність:

Дійова особа

Репліка

1

Датан

А

Як зглушите душу живу, заговорить каміння

2

Азазель

Б

Тож поставмо його до дітей за громадськую няньку

3

Авірон

В

Най опльований буде всіма і побитий камінням

4

Мойсей

Г

Ти для нього трудився? Скажи, було за що трудиться?

 

 

Д

Ти… «контракт підписав, і запив могорич при народі»

 

  1. Установити послідовність:

А

Притча про дерева, що обирали собі короля

Б

Заклик Єгошуа до бою

В

Вигнання Мойсея з табору

Г

Спокуса Азазеля

 

  1. Установити відповідність:

Дійова особа

Вчинок  

1

Хома

А

Вбиває сойку

2

Марія

Б

Програє кохану людину в карти

3

Володя

В

Ватагує бандою у Сибіру

4

Зиrмунт

Г

Не бореться за кохання свого життя

 

 

Д

Відбиває свою жінку в суперника

 

  1. Установити послідовність:

А

Неочікуваний прихід гості

Б

Утеча від Серебрякова

В

Прослуховування увертюри «Вільгельм Тель»

Г

Вбивство сойки

 

  1. Установити послідовність:

Художній засіб

Приклад

1

Алітерація

А

Ті слова про обіцяний край для їх слуху – се казка…

2

Алегорія

Б

Задарма в слові твойому іскряться і сила, й м’якість, дотеп, і потуга…

3

Епітет

В

В золотім океані вас все буде спрага томити…

4

Порівняння

Г

І ревнув понад горами грім…

 

 

Д

Мовив терен: «Се добре вам хтось підповів таку раду…»

 

ІІІ рівень.

Дати відповіді на питання (3 завдання х 1 б. = 3 б.)

 

  1. Вказати жанр та структуру поетичної збірки І.Я. Франка «Зів’яле листя».
  2. Написати сиквейн-уособлення до алегоричного образу Вічного революціонера у Франка.
  3. Укласти таблицю Елвермана:

«Мойсей – справжній проводир нації»

ТАК

НІ

 

 

 

ІV рівень.

Виконати творче завдання (3 б.)

 

  1. Написати власне висловлювання, доводячи або спростовуючи суть вибраної Вами тези:

Варіант І

  • Іван Франко у «Мойсеї» «возноситься понад минулі й прийдешні віки України» (Дмитро Павличко)
  • «Пролог» Івана Франка у поемі «Мойсей» – духовний заповіт українському народові.

АБО

 Варіант ІІ

  • Вказати, у чому виявилось новаторство новели «Сойчине крило» Івана Франка.

 

 

 

 

 

 

ВІДПОВІДІ

 

І рівень.

 

1

Б

7

Д

2

Г

8

Г

3

Д

9

Д

4

Д

10

Д

5

В

11

Д

6

В

12

Б

 

ІІ рівень.

 

 

1

2

3

4

13

А

Г

Б

Д

14

В

Г

Б

А

15

А

В

Г

Б

16

Г

А

Б

Д

17

В

Г

Б

А

18

Г

Д

В

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорська ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області Україна 

 

docx
Додано
27 травня 2018
Переглядів
2527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку