Тематичні контрольні роботи з української літератури за вивченими темами І семестру в 10 класі (академічний рівень) побудовані за чотирма рівнями відповідно до вимог чинних програм.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 10 клас РУЩИНСЬКА АЛЛА ДМИТРІВНА
Тема № 1
Іван Франко.
Тематична контрольна робота № 1
Написати контрольний твір на одну з тем:
І. За повістю І.С. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
ІІ. За романом Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
Тема № 2
Іван Карпенко-Карий.
Михайло Старицький.
Борис Грінченко.
Тематична контрольна робота № 2
І рівень.
Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)
А |
драма |
Б |
трагедія |
В |
комедія |
Г |
трагікомедія |
Д |
водевіль |
А |
підробив документи |
Б |
був спадковим паном |
В |
підкупив чиновників |
Г |
вивчився на лікаря, виховав манери |
Д |
заслужив від царя титул |
А |
Мартинові |
Б |
Трандалєву |
В |
Миколі |
Г |
Гервасію |
Д |
Націєвському |
А |
Націєвському |
Б |
Степанові |
В |
Трандалєву |
Г |
Гервасію Гуляницькому |
Д |
Мартинові Борулі |
А |
Омелькові, |
Б |
Трохимові |
В |
Миколі |
Г |
Націєвському |
Д |
Гуляницькому |
А |
ремарки, три дії, події відбуваються в домі Борулі |
Б |
п’ять дій, події відбуваються протягом кількох тижнів |
В |
ремарки, вставки народних пісень, п’ять дій |
Г |
чотири дії, кульмінація на початку твору |
Д |
невеликі репліки, пролог на початку твору |
А |
Потоцьких, |
Б |
Корецьких |
В |
Лянцкоронських |
Г |
Чарнецьких |
Д |
Яскульських |
А |
Орисі |
Б |
Шрамові |
В |
Катрі |
Г |
Вернидубові |
Д |
Антосеві |
А |
розвідати задум поляків |
Б |
застрелити Потоцького |
В |
покликати допомогу |
Г |
підмовити до зради Антося |
Д |
підірвати замок |
А |
Те, що втекла від роботи |
Б |
Лайку на дітей |
В |
Розбитий горщик |
Г |
Заплакане лице |
Д |
Незачинену хвіртку |
А |
Калиною |
Б |
Малою дитиною мачухи |
В |
Христею |
Г |
Батьком |
Д |
Семеном |
А |
Сусідським сином |
Б |
Шахтарем |
В |
Пастухом |
Г |
Ковалем |
Д |
Шахраєм |
ІІ рівень.
Установити відповідність (3 завдань х 4 відповіді х 0,25 бала = 3 б.)
Герой |
Вчинок |
||
1 |
Мартин |
А |
біжить до шпиля виглядати гостя |
2 |
Гервасій |
Б |
тікає із власних заручин |
3 |
Націєвський |
В |
просить благословити дітей до шлюбу |
4 |
Трандалєв |
Г |
спалює папери про дворянство |
|
|
Д |
працює повіреним в обох ворогуючих сторін |
Дійова особа |
Репліка |
||
1 |
Марися |
А |
Поросят тілько у ночвах патрають, а ти хочеш благородного чоловіка… |
2 |
Трандалєв |
Б |
Краще жить на світі щасливим мужиком, ніж нещасним паном – це всяке знає! |
3 |
Омелько |
В |
Красовський державець… – вір мені, що як будеш отак роздувать свій гонор, то Красовський з’їсть тебе!.. |
4 |
Мартин |
Г |
Їздю на воїх конях по просителях: і коней годують, і мене годують, і фурмана годують, і платять!.. |
|
|
Д |
Та я ж письмоводителеві над ночвами ціле відро води на голову вилив. |
А |
Згода Мартина на шлюб Марисі з Миколою |
Б |
Викрадення коней в Омелька |
В |
Приїзд на заручини Націєвського |
Г |
Звільнення Степана з роботи |
Дійова особа |
Характеристика |
||
1 |
Михайло Завістний |
А |
І криклива пишнота, і вираз обличчя, що довчасно злиняло на розпусних ночах, і хітливі безсоромні очі, і млява, знесилена постава. |
2 |
Чарнецький |
Б |
Показно широчезна спина і груба, жилава шия, на якій придобно було б гнути обіддя. |
3 |
Вернидуб |
В |
Високий, широкоплечий, з сивими довгими вусами, з шрамом на лівім виску, він подібен до могучего дуба. |
4 |
Орися |
Г |
Вродливого личенька риси і елегантні, й шляхетні; в чорних, стиснутих трохи бровах криється непорушна воля й відвага; карі очі з-під довгих темрявих вій палають вогнем. |
|
|
Д |
Цей хижий вовк, ця ненатла звірюка. |
А |
Потоцький бенкетує зі шляхтою напередодні наступу |
Б |
Орися розмовляє зі старезним дідом про героїчну смерть за рідну землю |
В |
Отець Василь розповідає Орисю про таємний льох під фортецею |
Г |
Михайло Завістний виголошує промову перед оборонцями |
А |
Докія зустріла Семена на вечорницях |
Б |
Докія кинулася гасити полум’я |
В |
Мачуха зрубала калину |
Г |
Докія розбила горща |
ІІІ рівень.
Дописати речення (3 завдання х 1 б. = 3 б.)
ІV рівень. Виконати творче завдання (3 б.)
ВІДПОВІДІ
І рівень.
1 |
Г |
7 |
Г |
2 |
Г |
8 |
А |
3 |
Г |
9 |
Д |
4 |
В |
10 |
В |
5 |
А |
11 |
А |
6 |
Б |
12 |
Б |
ІІ рівень.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
13 |
Г |
В |
Б |
Д |
14 |
Б |
Г |
Д |
А |
15 |
Б |
В |
Г |
А |
16 |
Б |
А |
В |
Г |
17 |
Г |
А |
Б |
В |
18 |
Г |
В |
А |
Б |
Тема № 3
Іван Франко.
Тематична контрольна робота № 3
І рівень.
Вибрати правильну відповідь (12 х 0,25 бала = 3 б.)
А |
М. Драгоманов |
Б |
М. Павлик |
В |
М. Коцюбинський |
Г |
М. Возняк |
Д |
Леся Українка |
А |
«З вершин і низин» |
Б |
«Зів’яле листя» |
В |
«Із днів журби» |
Г |
«Перехресні стежки» |
Д |
«Мій Ізмарагд» |
А |
«Захар Беркут» |
Б |
«Смерть Каїна» |
В |
«Іван Вишенський» |
Г |
«Мойсей» |
Д |
«Панські жарти» |
А |
Сповіді |
Б |
Молитви |
В |
Сну |
Г |
Діалогу |
Д |
Монологу |
А |
Єгова |
Б |
Азазель |
В |
Мойсей |
Г |
Авірон |
Д |
Датан |
А |
Кочівник |
Б |
Світла сила |
В |
Темний демон пустелі |
Г |
Князь конюхів |
Д |
Пророк |
А |
Кедра |
Б |
Пальму |
В |
Березу |
Г |
Троянду |
Д |
Терен |
А |
Рукотворних богів |
Б |
Намети |
В |
Гори |
Г |
Міста |
Д |
Фортеці |
А |
Громадська лірика |
Б |
Інтимна лірика |
В |
Пейзажна лірика |
Г |
Особиста драма |
Д |
Лірична драма |
А |
Генрисем |
Б |
Зиrмунтом |
В |
Володею |
Г |
Никанором Ферапонтовичем |
Д |
Серебряковим |
А |
Генрись |
Б |
Володя |
В |
Зиrмунт |
Г |
Никанор Ферапонтович |
Д |
Серебряков |
А |
Батьків |
Б |
Хоми |
В |
Генрися |
Г |
Володі |
Д |
Никанора Ферапонтовича |
ІІ рівень.
Установити відповідність (3 завдань х 4 відповіді х 0,25 бала = 3 б.)
Герой |
Вчинок |
||
1 |
Азазель |
А |
Намагається підірвати віру Мойсея |
2 |
Єгошуа |
Б |
Закликає народ закидати пророка камінням |
3 |
Датан |
В |
Веде свій народ до землі обітованої |
4 |
Єгова |
Г |
Закликає «До походу! До бою!» |
|
|
Д |
Карає пророка за хвилинний сумнів |
Дійова особа |
Репліка |
||
1 |
Датан |
А |
Як зглушите душу живу, заговорить каміння |
2 |
Азазель |
Б |
Тож поставмо його до дітей за громадськую няньку |
3 |
Авірон |
В |
Най опльований буде всіма і побитий камінням |
4 |
Мойсей |
Г |
Ти для нього трудився? Скажи, було за що трудиться? |
|
|
Д |
Ти… «контракт підписав, і запив могорич при народі» |
А |
Притча про дерева, що обирали собі короля |
Б |
Заклик Єгошуа до бою |
В |
Вигнання Мойсея з табору |
Г |
Спокуса Азазеля |
Дійова особа |
Вчинок |
||
1 |
Хома |
А |
Вбиває сойку |
2 |
Марія |
Б |
Програє кохану людину в карти |
3 |
Володя |
В |
Ватагує бандою у Сибіру |
4 |
Зиrмунт |
Г |
Не бореться за кохання свого життя |
|
|
Д |
Відбиває свою жінку в суперника |
А |
Неочікуваний прихід гості |
Б |
Утеча від Серебрякова |
В |
Прослуховування увертюри «Вільгельм Тель» |
Г |
Вбивство сойки |
Художній засіб |
Приклад |
||
1 |
Алітерація |
А |
Ті слова про обіцяний край для їх слуху – се казка… |
2 |
Алегорія |
Б |
Задарма в слові твойому іскряться і сила, й м’якість, дотеп, і потуга… |
3 |
Епітет |
В |
В золотім океані вас все буде спрага томити… |
4 |
Порівняння |
Г |
І ревнув понад горами грім… |
|
|
Д |
Мовив терен: «Се добре вам хтось підповів таку раду…» |
ІІІ рівень.
Дати відповіді на питання (3 завдання х 1 б. = 3 б.)
«Мойсей – справжній проводир нації» |
|
ТАК |
НІ |
|
|
ІV рівень.
Виконати творче завдання (3 б.)
Варіант І
АБО
Варіант ІІ
ВІДПОВІДІ
І рівень.
1 |
Б |
7 |
Д |
2 |
Г |
8 |
Г |
3 |
Д |
9 |
Д |
4 |
Д |
10 |
Д |
5 |
В |
11 |
Д |
6 |
В |
12 |
Б |
ІІ рівень.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
13 |
А |
Г |
Б |
Д |
14 |
В |
Г |
Б |
А |
15 |
А |
В |
Г |
Б |
16 |
Г |
А |
Б |
Д |
17 |
В |
Г |
Б |
А |
18 |
Г |
Д |
В |
А |
Краматорська ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької області Україна