Веб-квест – це захоплююча подорож мережею Інтернет, яка передбачає запити в різних пошукових системах, одержання досить значного об'єму інформації, її аналіз, систематизацію і подальшу презентацію. Це технологія, що дозволяє працювати в групах (від 3-х до 5-ти осіб), розвиває конкурентність і лідерство.
Моделі навчання:пасивна - учень виступає в ролі "об'єкта" навчання (слухає і дивиться);активна - учень виступає "суб'єктом" навчання (самостійна робота, творчі завдання);інтерактивна - учень стає суб'єктом взаємодії, він сам бере активну участь у процесі навчання, йдучи своїм індивідуальним маршрутом.
Навіщо потрібна ця технологія?Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Навчання має розвивати критичне і творче мислення. З цією метою вчителі вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його. Одне з можливих рішень даної проблеми це технологія веб-квест.
Веб-квест. Розробниками веб-квесту як навчального завдання є Берні Додж, професор освітніх технологій Університету Сан-Дієго і Том Марч (США) 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках та позаурочний час. Берні Додж. Том Марч
Веб-квест в освітіВеб-квест - це приклад організації інтерактивного освітнього середовища. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють і навчаються, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Веб-квест - одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернету в навчальному процесі.
Веб-квест у навчанніВеб-квест (webquest) - це проблемне завдання з елементами рольової гри. Веб-квест - це формат уроку орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси Інтернету. Веб-квест – це дидактична структура, в рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час.
Рольовий (індивідуальний) Учасники одночасно виконують завдання у відповідності з ролями: Виконання завдання: збір інформації, пошук відповідей на поставлені запитання, Оформлення результатів: відбір найбільш значущої інформації, представлення її у вигляді звіту. Етапи роботи учнів над квестом
Що дає використання цієї технології?Веб-квест сприяє:пошуку в мережі інформації, яку доручає учням вчитель,розвитку мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації,розвитку комп'ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу,заохоченню учнів навчатися незалежно від вчителя,розвитку дослідницьких і творчих здібностей учнів,підвищенню особистісної самооцінки.
Компетенції:використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань;самонавчання і самоорганізація;робота в команді;вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;навик публічних виступів.
Як створити веб-квест. Крок 1: визначте теми. Крок 2: виберіть сайт. Крок 3: надайте завдання. у вигляді презентації;у вигляді тексту;візуальний матеріал. Крок 4: придумайте систему оцінювання. Крок 5: знайдіть джерела інформації, якими користуватимуться учні для пошуку відповідей. Крок 6: маючи на аркуші приблизний план і основну інформацію приступайте до розміщення веб-квесту на сайті.