Презентація. Тема уроку: "Класифікація мінеральних ресурсів світу за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн світу. Видобування вугілля, нафти та природнього газу.

Про матеріал
Презентація до уроку географії у 9 класі на тему "Класифікація мінеральних ресурсів світу за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн світу. Видобування вугілля, нафти та природнього газу." Урок з елементами критичного мислення та використанням таких наскрізних ліній: екологічна безпека і сталий розвиток, здоров'язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Класифікація мінеральних ресурсів світу за використанням. Показники ресурсозабезпеченості країн світу. Видобування вугілля, нафти та природнього газу. Розробила вчитель географії ОНЗ ”Рава- Руська ЗОШ № 1 I-III ступенів ”Гореча Оксана Михайлівна

Номер слайду 2

Мета уроку: З̕ ясувати класифікацію мінеральних ресурсів світу за використанням;навчити обчислювати ресурсозабезпеченість країн;розвивати вміння розуміння закономірностей поширення родовищ і басейнів корисних копалин; вміти пояснювати лідерство окремих країн світу на світових ринках мінеральної сировини; виховувати бережливе ставлення до вичерпних ресурсів; Очікувані результати: учні називають види мінеральних ресурсів за використанням, знають і вміють визначити показники ресурсозабезпеченості країн світу, знаходять та показують на карті найбільші басейни видобутку нафти і природнього газу, кам̕ яного та бурого вугілля. Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок з елементами критичного мислення. НЛ: екологічна безпека та сталий розвиток, здоров̕ язберігаюча, підприємливість і фінансова грамотність. Обладнання: підручник, атлас, контурні карти,політична карта світу.

Номер слайду 3

Структура уроку: I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь. Мотивація. - Які види виробництва належить до первинного сектора ?- На які групи поділяються корисні копалини за призначенням?- Які бувають гірські породи за походженням?- Які види корисних копалин належать до паливної групи?

Номер слайду 4

III. Основна частина (конструювання основних знань)Оформлення таблиці “Знаємо! Хочемо дізнатись! Дізналися!”Знаємо. Хочемо дізна-тись. Дізна-лися

Номер слайду 5

Прийом “Мозковий штурм”Чому на сьогоднішній день, добувна промисловість і ресурсозабезпеченість відіграють важливу роль у розвитку країн світу? Метод “Кластер”. Зображення на дошціДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ

Номер слайду 6

Ресурсозабезпече-ність. Запаси, млрд. тонн. Видобуток, млрд.тонн(млн.тонн)Роки ???

Номер слайду 7

Географічний практикум: Обчисліть ресурсозабезпеченість світу нафтою, якщо її поклади оцінюють у 239,8 млрд.тонн, щорічні обсяги використання становлять 4220,6 млн тонн. (1 варіант)Обчисліть ресурсозабезпеченість світу природним газом,якщо його запаси оцінюють у 201,139 трлн .м3 , щорічні обсяги використання становлять 3566,249 млрд.м3 (2 варіант)Обчисліть ресурсозабезпеченість світу кам̕ яним та бурим вугіллям, якщо їх поклади оцінюють у 891531 млн.тонн, а щорічні обсяги видобутку становлять становлять 7896,4 млн тонн.( 3 варіант)Зробіть висновок про ресурсозабазпеченість основними паливними ресурсами. Дякую! Ви молодці!

Номер слайду 8

За господарським призначенням корисні копалини поділяють на:- паливні (горючі): нафта, природний газ, вугілля, горючі сланці, торф. Вони мають осадове походження, тому утворюються в осадовому чохлі платформ, у межах тектонічних западин та крайових прогинів;- рудні (металеві). Розрізняють руди чорних металів (залізні, марганцеві, хромові), кольорових металів (алюмінієві, мідні, нікелеві, свинцево-цинкові та ін.), рідкісноземельних металів (вольфрамові, молібденові), благородних металів (золото, срібло, платина), радіоактивних металів (уранові, торієві та ін.). Вони мають переважно магматичне та метаморфічне походження. Їх родовища зосереджені на щитах давніх платформ або в областях складчастості;- нерудні (неметалеві): хімічна сировина (сірка, кам’яна сіль, калійні солі), будівельна сировина (піски, крейда, глини, граніти, мармури), сировину для металургійної промисловості (кварцити, глини, флюсові вапняки), напівкоштовне та коштовне каміння (алмази, смарагди, рубіни, опали, гірський кришталь) тощо. Нерудні корисні копалини мають різноманітне походження та широкі сфери використання.

Номер слайду 9

Вивчення даної теми потребує ще багато нових знань, вмінь та навичок, які ви маєте отримати. Тому пропоную вам об́ єднатись у групи для вивчення нового матеріалу. Організація роботи. Учні класу об’єднуються у шість груп. Кожна група отримує свій капелюх та шукає ту інформацію, яка є в умові завдання. 1. Читання тексту. Робота в групах – принцип “шести капелюхів мислення”Представлення свого дослідження.

Номер слайду 10

Шість капелюхів мислення1. Перша група – білий капелюх ( фактологічний ) вивчає та подає тільки цифрову інформацію щодо видобувної промисловості: (вугілля, нафта. газ.)….2. Друга група – жовтий капелюх ( позитивний) вивчає та інформує про структуру видобування вугілля, нафти, газу по країнах світу. Їх найбільші родовища у світі .3. Третя група – синій капелюх ( аналітичний) вивчає та інформує про основні райони розміщення видобувної галузі ………., принципи розміщення родовищ, до яких тектонічних структур вони приурочені.4. Четверта група – чорний капелюх ( негативний ) вивчає та інформує про проблеми розвитку видобувної галузі (вугілля, нафта. газ)…..5. П'ята група – зелений капелюх ( творчий ) вивчає та інформує про перспективи розвитку видобувної галузі ………6. Шоста група – червоний капелюх ( емоційний ) аналізує основну подану інформацію та підбиває підсумок.

Номер слайду 11

Правила роботи у групі. Розподіл обов̕ язків у групі: Обрання куратора групи, доповідача, картографа, секретаря. Використання карт атласу на ст. 14-15 “Мінерально - сировинні ресурси світу” та “Мінерально-сировинні ресурси України” на ст.12-13 Використання тексту параграфа;Можливе використання інтернет ресурсів.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Назва паливної корисної копалини. Основні родовища та басейни. Країни, материки та частини світу, де розташовані ці родовища. До яких тектонічних структур відносяться (тектонічна западина, чохол давніх чи молодих платформ, пояси складчастості)Тип походження: осадове, магматичне, метаморфічне. Нафта і природний газ 1. Перської затоки2. Західносибірський3. Зондський4. Сахарський5. Гвінейської затоки6. Техаський7. Мексиканської затоки8. Західноканадський9. Північноморський. Вугілля Верхньосілезький Кузнецький Карагандинський Північно-Східний Східний Аппалацький Південно –Східний Донецький9. Львівсько-Волинський

Номер слайду 15

Структура світових запасів вугілля. Структура світового видобутку вугілля. Порівняйте структури світового видобутку та світових запасів вугілля

Номер слайду 16

Порівняйте структури світового видобутку та світових запасів нафти. Структура запасів нафти Структура видобутку нафти

Номер слайду 17

Робота з контурною картою. Позначити на контурній карті басейни видобутку нафти і газу;Позначити на контурній карті басейни видобутку кам̕ яного вугілля;Позначити на контурній карті п́ять країн з найбільшими запасами нафти та природнього газу.

Номер слайду 18

Рефлексія Вправа “Велетень” Чим більше Я знаювмію та зможу це використати у житті,тим сильнішим і могутнішим буде мій ВЕЛЕТЕНЬ

Номер слайду 19

Що я знаю?Що я відчуваю…Що я можу зробити ?Що я можу використати у житті?Де я це зможу використати?

Номер слайду 20

Домашнє завдання: Прочитати та опрацювати & 16-17, Дослідження. Проблеми та перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного та Азовського морів

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горовий Іван
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Гореча Оксана
До підручника
Географія 9 клас (Масляк П.О., Капіруліна С.Л.)
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
4896
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку