Презентація " Теорема Вієта"

Про матеріал
Матеріал відповідає вимогам програми нового Держстандарту для вивчення нової теми за підручником Г.П.Бевз, В.Г.Бевз. Його метою є вивчення теореми Вієта, навчити учнів застосовувати її при розв'язуванні зведених квадратних рівнянь; розвивати логічне мислення при розв'язуванні квадратних рівнянь; виховувати увагу у учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Теорема Вієта8 класвчитель математики. Нечитайло В.І.м Запоріжжя

Номер слайду 2

Мета уроку: вивчити теорему Вієта, навчити учнів застосовувати її при розв'язуванні зведених квадратних рівнянь; розвивати логічне мислення при розв'язуванні квадратних рівнянь; виховувати увагу у учнів.

Номер слайду 3

Пригадайте !Які рівняння називаються квадратними?Які квадратні рівняння називаються неповними?Скільки видів неповних квадратних рівнянь?Які квадратні рівняння називаються повними?Чому дорівнює дискримінант квадратного рівняння?Від чого залежить кількість коренів повного квадратного рівняння? Яка формула коренів квадратного рівняння?

Номер слайду 4

Запам'ятайте!Квадратне рівняння називають зведеним, якщо перший його коефіцієнт дорівнює одиниці. Приклади зведених рівнянь: х²-3х+2=0; х²+5х+6=0; х²-4х-5=0; х²-х-6=0; х²+4х+5=0. Саме цих рівнянь буде стосуватися терема Вієта.

Номер слайду 5

Порівняйте !Порівняйте суму коренів кожного зведеного квадратного рівняння з його другим коефіцієнтом, а добуток коренів - з вільним членом.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рівняннях₁ і х₂х₁ + х₂х₁ · х₂х²+5х+6=0-3 і -2-56х²-3х+2=01 і 232х²-4х-5=0-1 і 54-5

Номер слайду 6

Запам'ятайте!Теорема Вієта: Якщо зведене квадратне рівняння х²+pх+q=0 має два корені, то їх сума дорівнює другому коефіцієнту рівняння, взятому з протилежним знаком, а добуток – вільному члену. Тобто: х₁+х₂= - p; х₁·х₂= q.

Номер слайду 7

Запам'ятайте!Теорема (обернена до теореми Вієта): Якщо сума і добуток чисел m і n дорівнюють відповідно - p і q, то m і n – корені рівняння х²+pх+q=0. Користуючись оберненою теоремою Вієта, можна перевірити, чи є та чи інша пара чисел коренями зведеного квадратного рівняння. Це дає змогу усно розв'язувати такі рівняння.

Номер слайду 8

Виконайте усно: Знайдіть суму і добуток коренів рівняння:х² – 3х + 2 = 0х² + 5х + 6 = 0х² – х – 2 = 0х² + х – 2 = 0х² + 6х + 5 = 0х² – 6х + 5 = 0х² – 4х – 5 = 0х² – 7х + 6 = 0

Номер слайду 9

Виконайте усно: Перевірте чи є дані числа коренями рівняння:х² – 5х + 6 = 0, 2 і 3 х² – х – 6 = 0, -3 і -2х² + х – 6 = 0, -3 і 2х² + 5х – 6 = 0, -1 і 6х² – 2х – 3 = 0, 1 і -3х² + 4х + 5 = 0, -5 і -1х² + 3х – 10 = 0, 2 і -5

Номер слайду 10

Поміркуйте!Коли перед х² стоїть знак « - » , то це рівняння є зведеним?Будь яке повне квадратне рівняння можна зробити зведеним, поділивши його на коефіцієнт а. Наприклад: 2х² - 4 х +8 = 0│:2 х² - 2х + 4 = 0-3х² + 9х + 1 = 0│: (-3)х² - 3х – 𝟏𝟑 = 0 

Номер слайду 11

Виконаємо разом. Розв'яжіть рівняння:х² +7х +10 = 0 Рівняння є зведеним, тому можемо використати т. Вієта х₁+х₂=−𝟕&х₁·х₂=𝟏𝟎 Тепер нам треба придумати такі два числа, щоб при додаванні = -7, а при множенні = 10х₁=−𝟓х₂=−𝟐 Відповідь: х₁=-5; х₂=-2. 3х² - 15х + 18 = 0│:3 Це рівняння можна зробити зведеним х² - 5х + 6 = 0і тоді розв'язати за т. Вієта х₁+х₂=𝟓&х₁·х₂=𝟔 х₁=𝟐&х₂=𝟑 Відповідь: х₁=2; х₂=3. 

Номер слайду 12

Виконаємо разом: Розв'яжіть рівняння:х² + 4х – 5 = 0х² – 4х + 3 = 0х² + 2х – 3 = 0х² + 4х + 3 = 0х² + 3х + 2 = 0х² – х – 12 = 0х² –3х –10 = 0

Номер слайду 13

Виконаємо разом: Рівняння х²+pх+q=0 має два корені 0,7 і 10. Знайдіть його коефіцієнти p і q. Розв'язання: за теоремою Вієта: p = - (0,7+10) = -10,7; q = 0,7·10 = 7. Відповідь: q =7; p = - 10,7. Знайдіть p і х₁, якщо х²+pх-21=0 і х₂=-3. Розв'язання: за теоремою Вієта: q = х₁ ·(-3) = -3 х₁ = -21, звідси х₁ =-21:(-3)=7 p = - (х₁-3) = 3- х₁=3-7= -4. Відповідь: х₁=7; p =-4.

Номер слайду 14

Зверніть увагу!Теорему Вієта застосовують лише до зведених квадратних рівнянь.Інколи вам не буде вдаватися за теоремою Вієта розв'язати зведене квадратне рівняння. Причиною цього можуть бути дробові числа або взагалі відсутність розв'язку рівняння. В такому випадку варто перевірити дискримінант цього рівняння, або ж навіть розв'язати його за дискримінантом.

Номер слайду 15

Тренажер:х² – 5х + 6 = 0х² – х – 6 = 0х² + х – 6 = 0х² + 5х – 6 = 0х² – 2х – 3 = 0х² – х – 6 = 0х² + 4х + 5 = 0х² + 3х – 10 = 0

Номер слайду 16

Д/З: вивчити §21№1008; 1011;1022

Номер слайду 17

Дякую за урок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Старостенко Світлана Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лопатюк Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зінченко Валентина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Джерело tkd94846
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Латюк Альона Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6.  Ella
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Магера Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Скалецька Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Kr Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
pptx
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
§ 21. Теорема Віета
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
29685
Оцінка розробки
5.0 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку