Презентація "Теорема Вієта"

Про матеріал
Презентація "Теорема Вієта" для здобувачів освіти, які вивчають алгебру у восьмому класі. В презентації дано означення квадратного рівняння, теореми Вієта, подано алгоритм розв'язування квадратного рівняння за теоремою Вієта та показано основні способи розв'язування вправ на застосування Теореми Вієта.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Теорема Вієта𝑥1+𝑥2=−𝑏,𝑥1∙𝑥2=𝑐; x2+bx+c=0ax2+bx+c=0𝑥1+𝑥2=−𝒃𝒂,𝑥1∙𝑥2=𝒄𝒂; 

Номер слайду 2

Квадратним або рівнянням другого степеня з однією змінною називають рівняння виду ax2+bx+c=0, де x - змінна, а a,b,c - коефіцієнти квадратного рівняння, причому a≠0 .a- перший коефіцієнт,b-другий коефіцієнти, ,c- вільний член. Наприклад: 3x2+2x-7=0; x2-3x+2=0; 5x2+2x=0; x2-16=0 і т.д. Якщо коефіцієнт a=1, то квадратне рівняння називається зведеним. x2+bx+c=0 – зведене квадратне рівняння

Номер слайду 3

Теорема Вієта

Номер слайду 4

Запишіть суму і добуток коренів 𝒙𝟏  𝒊 𝒙𝟐    для даних рівнянь: 1) 𝑥2−2,5x+1=0 𝑥1+𝑥2=2,5,𝑥1∙𝑥2=1; 2) 𝑥2+3x+5=0 𝑥1+𝑥2=−3,𝑥1∙𝑥2=5; 3) 𝑥2−7x−4=0 𝑥1+𝑥2=7,𝑥1∙𝑥2=−4; 4) 𝑥2+23x−0,7=0 𝑥1+𝑥2=−23,𝑥1∙𝑥2=−0,7;  x1+ x2 = – b, x1x2 = c Вправа 5) 3x2 – 15x + 2 =0; | :3    𝑥2−5𝑥+23=0;  𝑥1+𝑥2=5,𝑥1∙𝑥2=23. 

Номер слайду 5

Розв’яжіть рівняння: x2+4x-5=0. Вправа 2ІІ спосіб Перевіримо через дискримінантx2+4x-5=0а=1, b= 4, c=-5;𝑫=𝒃𝟐−𝟒𝒂𝒄= (-4)2-4·1·(-5)=16+20=36;𝑫=36>0; Х1=−𝒃+𝑫𝟐𝒂= −𝟒+𝟑𝟔𝟐·𝟏 =−𝟒+𝟔𝟐= 𝟐𝟐=1; Х2=−𝒃−𝑫𝟐𝒂=−𝟒−𝟑𝟔𝟐·𝟏 =−𝟒−𝟔𝟐= −𝟏𝟎𝟐=-5. Відповідь: Х1=1, Х2= -5. І спосіб за теоремою Вієтах2+4x-5=0а=1, b= 4, c=-5;За теоремою Вієта Х1+ Х2=-b; Х1 · Х2=c. Х1+ Х2=-4;Х1 · Х2=-5;Підбираємо два числа, які в сумі дають -4, а в добутку -5. Це 1 і -5. Х1=1; Х2=-5. Відповідь: Х1=1, Х2= -5. 

Номер слайду 6

Розв’яжіть рівняння: x2-4x-32=0. Вправа 3ІІ спосіб Перевіримо через дискримінантx2-4x-32=0а=1, b= -4, c=-32;𝑫=𝒃𝟐−𝟒𝒂𝒄= (-4)2-4·1·(-32)=16+128=144;𝑫=144>0; Х1=−𝒃+𝑫𝟐𝒂= −(−𝟒)+𝟏𝟒𝟒𝟐·𝟏 =𝟒+𝟏𝟐𝟐= 𝟏𝟔𝟐=8; Х2=−𝒃−𝑫𝟐𝒂=−−𝟒−𝟏𝟒𝟒𝟐·𝟏 =𝟒−𝟏𝟐𝟐= −𝟖𝟐=-4. Відповідь: Х1=8, Х2= -4. І спосіб за теоремою Вієтаx2-4x-32=0а=1, b= -4, c=-32;За теоремою Вієта Х1+ Х2=-b; Х1 · Х2=c. Х1+ Х2=4;Х1 · Х2=-32;Підбираємо два числа, які в сумі дають 4, а в добутку -32. Це 8 і -4. Х1=8; Х2=-4. Відповідь: Х1=8, Х2= -4. 

Номер слайду 7

Розв’яжіть рівняння: Вправа 4 Розв’яжемо за теоремою Вієтаx2-5x+6=0а=1, b= -5, c=6;Х1+ Х2=5;Х1 · Х2=6;Підбираємо два числа, які в сумі дають 5, а в добутку 6. Це 2 і 3. Х1=2; Х2=3. Відповідь: Х1=2, Х2= 3. 1) x2-5x+6=0.2) x2-x-6=0. Розв’яжемо за теоремою Вієтаx2-x-6=0а=1, b= -1, c=-6;Х1+ Х2=1;Х1 · Х2=-6;Підбираємо два числа, які в сумі дають 1, а в добутку -6. Це -2 і 3. Х1=-2; Х2=3. Відповідь: Х1=-2, Х2= 3. 

Номер слайду 8

Розв’яжіть рівняння: 2x2+5x+3=0. Вправа 5ІІ спосіб Перевіримо через дискримінант2x2+5x+3=0;а=2, b= 5, c=3;𝑫=𝒃𝟐−𝟒𝒂𝒄= 52-4·2·3=25-24=1;𝑫=1>0; Х1=−𝒃+𝑫𝟐𝒂= −𝟓+𝟏𝟐·𝟐 =−𝟓+𝟏𝟒= −𝟒𝟒=-1; Х2=−𝒃−𝑫𝟐𝒂=−𝟓−𝟏𝟐·𝟐 =−𝟓−𝟏𝟒= −𝟔𝟒=-1,5. Відповідь: Х1=-1, Х2= -1,5. І спосіб за теоремою Вієта2x2+5x+3=0а=2, b= 5, c=3;За теоремою Вієта Х1+ Х2=−𝒃𝒂; Х1 · Х2=𝒄𝒂. Х1+ Х2=−𝟓𝟐=-2,5;Х1 · Х2=𝟑𝟐=1,5;Підбираємо два числа, які в сумі дають -2.5, а в добутку 1,5. Це -1 і -1,5. Х1=-1; Х2=-1,5. Відповідь: Х1=-1, Х2= -1,5. 

Номер слайду 9

Розв’яжіть рівняння: Вправа 6а=1, b= 6, c=8;Х1+ Х2=-6;Х1 · Х2=8;Підбираємо два числа, які в сумі дають -6, а в добутку 8. Це -2 і -4. Х1=-2; Х2=-4. Відповідь: Х1=-2, Х2=-4. 1) x2+6x+8=0.2) x2-15x+56=0.а=1, b= -15, c=56;Х1+ Х2=15;Х1 · Х2=56;Підбираємо два числа, які в сумі дають 15, а в добутку 56. Це 7 і 8. Х1=7; Х2=8. Відповідь: Х1=7, Х2= 8. 𝑥2+6𝑥+8=0 𝑥1+𝑥2=−6, 𝑥1∙𝑥2=8;Відповідь: -2; -4. 𝑥1=−2,𝑥2=−4. 𝑥2−15𝑥+56=0 𝑥1+𝑥2=15, 𝑥1∙𝑥2=56;Відповідь: 7; 8. 𝑥1=7,𝑥2=8. Зверніть увагу!!! Оформлення в зошиті може бути і таким:𝑥2+6𝑥+8=0 𝑥1+𝑥2=−6, 𝑥1∙𝑥2=8;Відповідь: -2; -4. 𝑥1=−2,𝑥2=−4. 𝑥1+𝑥2=15, 𝑥1∙𝑥2=56;Відповідь: 7; 8. 𝑥1=7,𝑥2=8. 𝑥2−15𝑥+56=0 𝑥1+𝑥2=15, 𝑥1∙𝑥2=56;Відповідь: 7; 8. 𝑥1=7,𝑥2=8. 𝑥2+6𝑥+8=0 𝑥1+𝑥2=−6, 𝑥1∙𝑥2=8;Відповідь: -2; -4. 𝑥1=−2,𝑥2=−4. 𝑥1+𝑥2=15, 𝑥1∙𝑥2=56;Відповідь: 7; 8. 𝑥1=7,𝑥2=8. 

Номер слайду 10

1) 𝑥2+7𝑥+10=0 𝑥1+𝑥2=−7,𝑥1∙𝑥2=10;Відповідь: -5; -2. 𝑥1=−5,𝑥2=−2. Розв’яжіть рівняння:3𝑥2−15𝑥+18=0 |:3 𝑥2−5𝑥+6=0 ; 𝑥1+𝑥2=5,𝑥1∙𝑥2=6;Відповідь: 2; 3. 𝑥1=2,𝑥2=3. 

Номер слайду 11

Запам’ятайте!!! Якщо добуток коренів додатній, тобто Х1 · Х2>0 , то корені Х1 і Х2 обоє або додатні або ж від’ємні: Х1 >𝟎  і Х2>0 або ж Х1 <𝟎  і Х2<0.   Якщо добуток коренів від’ємний, тобто Х1 · Х2<0 , то корені Х1 і Х2 мають різні знаки, тобто один додатній а другий - від’ємний: Х1 >𝟎, Х2<0 або ж Х1 <𝟎 , Х2>0.  

Номер слайду 12

Якщо сума коренів від’ємна, Х1 + Х2<0 , а добуток Х1 · Х2>0 , то корені Х1 і Х2 мають однакові знаки, Х1 і Х2 обоє або додатні або ж від’ємні. Але оскільки Х1 + Х2<0, то Х1 <𝟎  і Х2<0. Тобто Х1   і Х2-від’ємні   Якщо сума коренів додатна, Х1 + Х2>0 , а добуток Х1 · Х2>0 , то корені Х1 і Х2 мають однакові знаки, Х1 і Х2 обоє або додатні або ж від’ємні. Але оскільки Х1 + Х2>0, то Х1 >𝟎  і Х2>0. Тобто Х1   і Х2-додатні   Якщо сума коренів додатна, Х1 + Х2>0 , а добуток Х1 · Х2<0 , то корені Х1 і Х2 мають різні знаки, бо Х1 · Х2<0 . Отже, Х1 і Х2 , один додатній, а другий від’ємний: Х1 >𝟎  і Х2<0 або ж Х1 <𝟎  і Х2>0 .   Якщо сума коренів додатна, Х1 + Х2>0 , а добуток Х1 · Х2>0 , то корені Х1 і Х2 мають однакові знаки, бо Х1 · Х2>0 і Х1 + Х2>0, то Х1 і Х2 – обоє додатні. Х1 >𝟎  і Х2>0 

Номер слайду 13

Вправа 8

Номер слайду 14

Складіть квадратне рівняння корені якого дорівнюють 8 і −𝟑. Нехай x1 = 8 і x2 =−3 . Тоді −𝑏=x1 + x2 = 8+−3=5; c=𝑥1∙𝑥2=8∙−3=−24. Отже, дане рівняння матиме такий вигляд: 𝒙𝟐−𝟓𝒙−𝟐𝟒=𝟎. Вправа 9

Номер слайду 15

Складіть квадратне рівняння з цілими коефіцієнтами , корені якого дорівнюють 4 і −𝟓𝟕. 1)Нехай x1 = 4 і x2 =−57 . Тоді −𝑏=x1 + x2 = 4+−57=237 c=𝑥1∙𝑥2=4∙−57=207 Отже, дане рівняння мало би мати такий вигляд: 𝒙𝟐−𝟐𝟑𝟕𝒙+𝟐𝟎𝟕=𝟎.2) Помноживши обидві частини цього рівняння на 7, матимемо 𝒙𝟐−𝟐𝟑𝟕𝒙+𝟐𝟎𝟕=𝟎 | ∙7𝟕𝒙𝟐−𝟐𝟑∙7𝟕𝒙+𝟐𝟎∙7𝟕=𝟎∙7; Отже, отримуємо квадратне рівняння з цілими коефіцієнтами: 7x2 – 23x – 20 = 0. Вправа 10

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Перепелиця Тетяна Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 березня 2022
Переглядів
10869
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку