ТЕМА УРОКУТетяна Майданович. ««О Україно! Божий білий цвіт!», «Країна Українія» Короткі біографічні відомості про автора поезій. Образ сучасної України в поетичних творах. (за підручником Яценко Т. О)
Номер слайду 2
Тетяна Майданович (1957) народилася на Житомирщині. У родині цінували народні пісні, твори українських письменників/письменниць, шанували християнські традиції. Не випадково саме ці цінності є основою багатогранної творчості письменниці — поезії, казок, оповідань, повістей, наукових праць. ОЗНАЙОМСЯ
Номер слайду 3
Прочитай вірш. Країна Українія Є така країна — Українія. Вся вона обсаджена калиною. Не звичайна, а немов казкова Скрізь лунає українська мова. І пісні, й казки з усього світу Тут зібрались вам на радість, діти! Не шукайте, не питайте: «Де ж це?» Ось вона прийшла у ваше серце
Номер слайду 4
ПОМІРКУЙЯкі мотиви має лірика Майданович?Як називається такий вид лірики?Хто з поетів також писав патріотичну лірику? Пригадай назви віршів.
Номер слайду 5
Дай відповіді на запитання. Яким постає перед тобою образ Батьківщини після прочитання вірша. Т. Майданович «Країна Українія»?Які рослини є символами України? Відшукай один із них у вірші. Чому авторка використовує образ цієї символічної рослини?
Номер слайду 6
Розглянь картину Д. Добровольського «Червона калина». Які рядки із віршавона ілюструє?
Номер слайду 7
Мовна скарбничка. Більшість слів мають пряме і переносне значення. Щоб їх розрізнити, треба передовсім уявити зображену картину. Добра порада тобі: уявляючи, заплющ очі, перенесись на мить у змальований світ. Якщо описане явище реальне і можливе в дійсності, то значення слова пряме. А якщо значення чи назва перенесені з одного явища на інше, то — переносне
Номер слайду 8
ПОМІРКУЙПрочитай словосполучення: море сміху, темне море, море подарунків, море людей, вечірнє море, радісне море, море книжок, глибоке море, море задрімало. У яких із них слово «море»використано в прямому значенні, а в яких — у переносному?Ще раз уважно прочитай поезії Т. Майданович та назви слова, що вживаються в переносному значенні. Подумай, як вони впливають на читача/читачку, зокрема на тебе.
Номер слайду 9
Почитай вірш. Україно! Божий білий цвіт! О Україно! Божий білий цвіт! Храни дітей у цьому лихолітті! Хто, як вони, тебе сягне любить У цілім світі?! Хто заспіває так твої пісні, Як їхні душі сонячні співають? Хто хліб засіє, трави запашні? І зліпить глек? І шишки короваю? Прости ще, Боже, тим, хто не уздрів Красу вкраїнських плодоносних гонів… Додай нам сили — Духа дай згори, Дай вистоять проти орди — й сьогодні!
Номер слайду 10
ПОМІРКУЙЯкі почуття викликав у тебе вірш «О Україно! Божий білий цвіт!»?До кого звертається поетеса у своєму творі?Чому тривожно звучать останні рядки вірша? Які загрози виникали й існують зараз для України? У кого просить допомоги й захисту лірична героїня поезії?Подумай, з якою метою авторка використовує значну кількість окличних і питальних речень. Які емоції її переповнюють, чи вдалося донести їх до тебе?Підготуйся до виразного читання поезії «О Україно! Божий білий цвіт!» уголос.
Номер слайду 11
Запиши в зошит. Епітет — художнє означення, що емоційно або образно характеризує певне явище. Наприклад, веселий сніжок, усміхнене сонце, радісна пісня, розкішні небеса, сонячні душі.
Номер слайду 12
ПОМІРКУЙНазви епітети, метафори і порівняння, які використовує Т. Майданович у своїх творах. Подумай, чи вдалося б поетесі донести мотив своїх творів до читачів/читачок без цих художніх засобів. Наведи приклади епітетів, метафор і порівнянь із інших прочитаних тобою художніх творів.
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Виразно читати віршіВиписати епітети з вірша «О, Україно! Божий білий світ»