Тіла обертання широко застосовуються в техніці, особливо в машинобудуванні, автомобілях, тракторах та в їх обладнанні. Найпростіша детальавтомобіля — підшипник — має в своєму складі тіло обертання - кулю. Але чому саме кулю, а не куб або призму? Та тому, що куля зазнає найменшого тертя під час роботи підшипників. У них вставляються кульки однакового розміру. Не можна вставити хоча б одну кульку більшу або меншу за розміром, бо це спричиняє люфт агрегатів і призводить до ушкоджень. Важливим є також те, що складові частини кермової трапеції з’єднані не простими болтами, а кульовими з’єднаннями Бо під час повороту змінюються кути з’єднання і циліндричні болти можуть зламатися .
Ще кулі використовують:при перемиканні передач — кульки не дають змоги увімкнути відразу дві передачі; у клапанних пристроях у гідро вакуумних насосах кулька перекочується в циліндрі під тиском або в результаті розряду то відкриває, то закриває шлях гальмовій рідині; у гідро підсилювачі — при повороті керма перекочується в бік повороту і допомагає водієві повертати кермо.
У формі циліндра зроблено найважливішіскладові частини:генератор, індукційну котушку,конденсатори, фільтри, насоси, стартер, карданну передачу, гідро підсилювач тощо. Тут використовується така властивість обертання навколо своєї осі: відстань від усіх зовнішніх точок до осі обертання однакова, що якраз ми спостерігаємо у циліндрі.
В рух транспортний засіб приводять двигуни внутрішнього згоряння. Головні робочі частини двигуна — поршні —теж мають форму циліндрів і знаходяться всвоєрідних циліндрах. Під час переміщення поршня від верхньої мертвої точки до нижньої мертвої точки над ним утворюється простір, який називається робочим об’ємом циліндра. Коли поршень знаходиться у верхній мертвій точці, над ним утворюється найменший простір, який називається об’ємом камери згоряння. У багатоциліндрових двигунах повний об’єм усіх циліндрів виражається в літрах і називається літражем. Таким чином, визначення об’ємів циліндрів є головною характеристикою автомобіля.
Чи використовуються в машинобудівництві конуси?У формі конусів виконано регулюючі гвинти урізних частин тракторів (наприклад, на колесах). Використовуються також конічні підшипники. Голчасті клапани, виготовлені у формі конуса, використовуються у карбюраторі для регулювання подачі палива. У вигляді конуса виготовлені деякі деталі двигуна (головки клапанів, кульові пальці, поршень у головному гальмовому циліндрі).
Усе це свідчить про те, що такі тіла обертання, як куля, циліндр, конус, широко застосовуються в обладнанні автомобілів та тракторів. Як сказав видатний французький архітектор Ле Корбюзі, ми живемо в геометричний період і навколо нас – геометрія. І справді, світ в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків і вулиць, творінням природи і людини. Квітникарю, інженеру, архітектору, водію- всім необхідна геометрична уява. Тіла обертання також знайшли широке застосування у повсякденному житті, науці і техніці.