Презентація "Типи підрядного зв’язку у словосполученні"

Про матеріал
Матеріали до уроку української мови в 11 профільному класі на тему: "Типи підрядного зв’язку у словосполученні" з тестовими завданнями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Типи підрядного зв’язку у словосполученні

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вибіркова робота (коментовано)З поданих поєднань слів виписати ті, що становлять словосполучення: Виховання дітей, накивати п’ятами, вивчати мову, працювати натхненно, рідна мова, знати й вивчати, Чорне море, свавілля стихії, ніхто з них, буду вчитися, ловити гав, червоне й чорне, вивчати сумлінно, бджоли літають.

Номер слайду 9

Словосполучення може мати свою специфіку при перекладі з російської мови українською, тому треба бути особливо уважними, коли перекладаємо певні конструкції, особливо з прийменниками у, по, при та інших. Отсутствует по болезни – відсутній через хворобу, болеет гриппом – хворіє на грип, росли по обеим сторонам – росли обабіч, работать по пятницам – працювати щоп’ятниці, обратиться за помощью – звернутися по допомогу, вычислить по формуле – обчислити за формулою, двигаться по направлению – рухатися в напрямку, поставить в известность – довести до відома, поступить в институт – вступити до інституту (університету), принять во внимание – взяти до уваги.

Номер слайду 10

Виправте помилки й запишіть правильно речення. Подай мені, будь ласка, підручник по хімії. Я непогано розмовляю на англійській мові. Я хотів би подякувати сестричку. Ми зустрінемося в одинадцять годин ранку. Мені хотілося б купити холодильник у розстрочку. Він не піде на прогулянку, у нього сильна нежить. Не роби вигляд, що ти не розумієш. Дівчина, стояча на зупинці, зразу кинулася мені в очі своїм яскравим одягом.

Номер слайду 11

Практикум-переклад. Материальная помощь, предоставить льготи, действующее законодательство, докладная записка, опыт работы, опытный человек, признаться в любви, получить образование, выходить из автобуса, работать согласно приказу, сильный насморк, злая собака, суровая Сибирь, одержать победу, потерпеть поражение.

Номер слайду 12

1. Синтаксис — це: Тестові завданняа) система правил уживання на письмі розділових знаків, способи будови речення;б) розділ граматики, що вивчає будову та значення словосполучень і речень, способи зв'язку слів у словосполученні, речень у тексті;в) розділ мовознавчої науки, що вивчає словосполучення, його будову.2. Укажіть поєднання слів, що не є словосполученнями:а) іменник з прийменником;б) займенник з іменником;в) числівник з іменником.3. Укажіть, у якому рядку поєднання слів не є словосполученням:а) стану знаменитим, сад цвіте, війна і мир;б) хустка з китицями, ішов стежкою, читав голосно:в) ручка дверей, писав грамотно, смішний анекдот.4. Укажіть, у якому рядку поєднання слів не є словосполученням:а) флора і фауна, накивати п'ятами, слова мовчать;б) звести очі, високі хеті, знайомий з дитинства;в) свіже повітря, писати у зошиті, готувати обід.

Номер слайду 13

5. Укажіть, у якому рядку правильно визначено тип словосполучення:а) хтось із нас — займенникове;б) малювати фарбами — іменникове;в) працюючи наполегливо — прислівникове.6. У якому рядку в усіх словосполученнях головне слово виражене однією частиною мови: а) йшов поспішаючи, діяв по-дружньому, письмо охайне; б) підійшов до стола, взяв книжку, помчав щодуху; в) чистий зошит, писати правильно, десяте січня.7. У якому рядку в усіх словосполученнях головні слова виражені різними частинами мови:а) жертвувати життям, недоспівати пісню, жити в мирі;б) навчальний рік, отчий дім, дорожчий товар,в) гарний ліс, далеко від рідні, дуже веселий.8. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення іменникові:а) милуюся краєвидам, цікавий фільм, сніжна зима;б) рідний дій, сильний чоловік, квітуча долина;в) холодніший за воду, працюючий творчо, сьомий за списком.

Номер слайду 14

9. Укажіть, у якому рядку всі словосполучення прислівникові:а) мовні шаради, навчитись любити, символізує красу,б) втричі швидше, дуже весело, далеко від своїх;в) працювати старанно, десятий клас, карбуй на камені.10. Укажіть, у якому рядку у словосполученнях спосіб зв'язку — узгодження:а) озимий клин, тихі води, тепле повітря;б) яскраво зеленіло, степові квіти, туманний ранок;в) посіяли хліб, повітря блищало, йшли швидко.11. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком керування:а) перегляд фільму, народні пісні, говорити тихо;б) волога земля, доглядати дитину, гірське повітря;в) читати книгу. любити людей, син землі.12. Укажіть, у якому рядку слова об'єднані зв'язком прилягання:а) висячи під стелею, відпочиваючи на курорті, приємна риса;б) квітнучи навесні, сидів замислившись, співана дзвінко;в) виступаючи на мітингу, озвалася несміло, намагалась затопити.

Номер слайду 15

Домашнє завдання: Опрацюйте §24 підручника https://shkola.in.ua/1147-ukrainska-mova-11-klas-karaman-2019.html, виконайте письмово тестові завдання зі слайдів 12-14

pptx
Додано
17 листопада
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку