МЕТА УРОКУ: Сформулювати вміння виконувати тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені, зокрема, винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, виконання додавання і віднімання виразів, що містять подібні радикали;Розвивати вміння застосовувати знання в нових умовах;Виховувати інтерес до математики, відповідальність.
ОЧІКУВАНІ РУЗУЛЬТАТИ: учні повинні вміти розв’язувати задачі, які передбачають винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак кореня, додавання і віднімання виразів, що містять подібні радикали. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: арифметичний квадратний корінь , тотожні перетворення, подібні радикали.
БЛІЦОПИТУВАННЯСформулюйте: 1) теорему про корінь з добутку; 2) теорему про корінь з квадрата; 3) теорему про корінь зі степеня. Подайте у вигляді добутку двох множників, один з яких є квадратом деякого числа: 1)8; 2)18; 3)20; 4)28; 5)27; 6)30; 7)48; 8)162; 9)200. Подайте у вигляді добутку двох множників, один з яких є степенем з парним показником, степінь: 1)а3 ; 2) а5 ; 3) а7 ; 4) а11; 5)а15. Зведіть подібні доданки: 1) 2a +3b-a; 2) 5x +4d -2x + 4d; 3) 3m+2n +m-5; 4) 2p-2g -4 +2g-1.
Винесення множника з-під знака кореня. Приклад. 𝟕𝟓 = 𝟐𝟓⋅𝟑= 𝟐𝟓⋅𝟑=𝟓𝟑(розклали число 75 на множники, один з яких є квадратом числа, і застосували теорему про корінь з добутку); 𝒂𝟕=𝒂𝟔⋅𝒂=𝒂𝟔⋅𝒂=[ а 3 ]𝒂. (подали вираз а7 у вигляді добутку двох степенів, один з яких має парний показник, скористалися теоремами про корінь з добутку , корінь зі степеня і тим фактом, що 𝒂𝟕 має змість для 𝑎≥0, отже [𝒂𝟑] = 𝒂𝟑.
Внесення множника під знак кореня. Приклад. 𝟔𝟐 = 𝟑𝟔⋅𝟐=𝟑𝟔⋅𝟐=𝟕𝟐 (подали число 6 у вигляді квадратного кореня і скористалися теоремою про корінь з добутку);−𝟒𝒙 = -1 ⋅ 4 𝒙=−𝟏⋅𝟏𝟔⋅𝒙=−𝟏𝟔𝒙(оскільки від’ємний множник неможливо подати у вигляді арифметичного квадратного кореня, то число -4 записали у вигляді добутку -1 і 4, потім подали число 4 у вигляді квадратного кореня і скористалися теоремою про корінь з добутку).