Презентація-тренажер з української мови до ЗНО "Типові лексичні помилки" . Дбаймо про чистоту нашої мови!!!

Про матеріал

Важливою й необхідною є робота зі старшокласниками, спрямована на чистоту мови. Учні говоритимуть правильно, якщо знатимуть, де помиляються самі й інші.

Пропоную презентацію-тренажер, у якій підібрані різноманітні вправи для усунення лексичних помилок. Можна працювати і з класом, і з групою чи з окремими учнями.

Сподіваюся, Ваші учні виправлять усі помилки на слайдах))


Зміст слайдів
Номер слайду 1

Типові лексичні помилки Відредагуйте словосполучення й речення. Перевірте себе. Білан Оксана Григорівна, учитель української мови та літератури. Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №6

Номер слайду 2

Номер слайду 3

моя власна моя автобіографія пам’ятний передовий перший повний прейскурантрозумнийу місяцідумкабіографія сувеніравангарддебютаншлагпрейскурантвундеркіндквітні

Номер слайду 4

Бурхливі Вільна Внутрішній Головний Долоні Завзятий. Майстерний оваціївакансіяінтер’єрлейтмотиврукентузіаствіртуоз

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Доберіть правильний варіантдослідження по математиці заняття по біології –контрольна робота по українській літературі –чемпіон по шахам –інспектор по техніці безпеки –заступник по виховній роботі –по моїй вині – дослідження з математикизаняття з біологіїконтрольна робота з української літературичемпіон із шахівінспектор із техніки безпекизаступник із виховної роботиз моєї вини

Номер слайду 8

Номер слайду 9

по всякому поводу –проживати по адресу –писати по зразку –по дорученню вчителя –перший по списку –пливти по течії –по стану здоров’я – зупинка по вимозі –по вашому проханню –приємний по смаку – з будь-якого приводупроживати за адресоюписати за зразкомза дорученням учителяперший за спискомплисти за течієюза станом здоров’язупинка на вимогуна ваше проханняприємний на смак

Номер слайду 10

по цей день –робота не по силам –повідомити по телефону –послати по пошті –саме по собі зрозуміло –по мірі того як –заходи по покращенню –пропустити по хворобі – донині /дотепер /досіробота не під силуповідомити телефономпослати поштоюсамо собою зрозумілоу міру того якзаходи для покращенняпропустити через хворобу

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Правильно вживайте прийменник ПОйти по дорозі (дорогою)піти по хліб, по воду, по допомогу…пливти по річці, по морю (річкою, морем)наказ по школі (інституту, заводу)по гарячих слідахпо можливості, по змозіодержувати по тисячі гривеньорієнтуватися по компасу, по зіркахродич по батькові, по матерічерговий по школічитати по складахрізьба по деревустояти по одному, по двоє…ім’я по батьковіпо чайній ложціпо коліна у водіпо обіді / після обідучинити по совісті

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Складіть словосполучення за даним початком. Неправильно вчити (чому?) глузувати (над ким?) дивуватися (чому?) дякувати (кого?)захворіти (чим?)зраджувати (кому?) Правильно вчити (чого?)глузувати (з кого?)дивуватися (з чого?)дякувати (кому?)захворіти (на що?)зраджувати (кого?)

Номер слайду 15

Неправильно перетворитися в щось постачати (кого? чим?) радіти (чому?)сміятися (над ким?)уподібнюватися (кому?)кепкувати (над ким?) не чути (що?) одружитися (на кому?)Правильно перетворитися на щосьпостачати (кому? що?)радіти (з чого?)сміятися (з кого?)уподібнюватися (до кого?)кепкувати (з кого?)не чути (чого?)одружитися (з ким?)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Запам’ятайте!!!

Номер слайду 19

Відредагуйте помилки учнів на ЗНОНеправильно Вартує уваги. Моя власна думка. Кілька років тому назад. Являється. Самий важливий. У творі мова йдеться. Відіграє значення. З цього витікає, що …Правильно Варте уваги. Моя думка. Кілька років томуЄНайважливіший. У творі мова йде / мовиться. Має значення. З цього випливає, що …

Номер слайду 20

Неправильно Наведу наступні приклади. Стане у нагодіСпівставляти героїв. Автор піднімає проблему. Мені приходить в голову. Ми прийшли до переконання. Наболівше питання. Правильно Наведу такі приклади. Стане у пригодіПорівнювати героїв. Автор порушує проблему. Мені спадає на думку. Ми переконалися. Наболіле питання

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 22
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Надточа Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Васильченко Ірина Віталіївна
    Дякую, колего, за цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Паливода Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Угрин Тереза Іванівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  7. Устінова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Возна Світлана Анатоліївна
    Чудовий матеріал для повторення перед ЗНО та й взагалі для мовної культури кожного українця!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10.  Gallina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Оніщенко Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Мосіна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Перепадя Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Корнієнко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Майстренко Олеся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. bilan oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Божко Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Приходько Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Коваленко Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20.  Olga
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Рудніцька Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Жидких Інна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 19 відгуків
pptx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
33297
Оцінка розробки
4.9 (22 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку