Використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп'ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу
Мультимедіа ( від англ.ійських слів multi – багато, media – середовище) – поєднання спеціальних апаратних засобів і програмного забезпечення, що дозволяє на якісно новому рівні сприймати, переробляти і надавати різноманітну інформацію: текстову, графічну, звукову, анімаційну, телевізійну тощо. сукупність методів, виробничих процесів та програмно-технічних засобів, яка призначена для одержання, зберігання, опрацювання, виведення й поширення інформації
Бурхливий розвиток засобів інформатизації (комп’ютерів, комп’ютерних комунікацій, будь-яких електронних пристроїв), а отже, поява нових технологій обробки, передачі, одержання і збереження інформації відкриває нові можливості для застосування комп’ютерів у навчальному процесі. Сучасному вчителеві літератури вже недостатньо просто мати глибокі предметні знання, володіти практичними уміннями та навичками. Йому необхідно творчо використовувати набуті знання в нестандартній змінній ситуації, виявляти конструктивність в організації і плануванні педагогічного процесу.
Використання ІКТ у процесі вивчення української мови й літератури вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу .
Головне завдання використання інформаційних технологій у процесі вивчення української мови та літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Мультимедійний урок дає можливість комбінувати на одному занятті велику кількість цікавих завдань, залучаючи все більше учнів до активної роботи.
Електронні бібліотеки (http://www.ukrlib.com.ua/, http://ukrclassic.com.ua/zno ; аудіокниги; тести онлайн (http://dpa.fizika.kiev.ua/, https://zno.yandex.ua/ukrainian/, http://svitslova.com/test/, http://zno.osvita.ua/ukrainian/ тощо) Відеофільми (http://all4zno.net/filmi-online-z-ukrainskoi-literaturi-zno.html); онлайн-уроки для підготовки до ЗНО (https://www.youtube.com/playlist?list=PLo55sx3uqU0yOWWATpd_BevnS2W1E-9W3)
інтерактивні вправи з української мови (http://znovuzno.blogspot.com/2016/04/blog-post_21.html?m=1, http://znovuzno.blogspot.com/2016/04/blog-post_67.html?m=1) та літератури (http://znovuzno.blogspot.com/p/blog-page_2.html); посібники (http://osvita.ua/test/training/ukr-mova/51233/).