Презентація Тренінг для батьків - Дисграфія

Про матеріал
Проблема розладу письмового мовлення може бути повністю усунена при систематичній корекційній роботі. Головне, вчасно звернути увагу та не дозволити цьому розладу стати проблемою всього життя!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Порушення письма. Дисграфія

Номер слайду 2

Визначення: Дисграфія – це часткове порушення процесу письма, яке проявляється у стійких, повторюваних помилках, обумовлених несформованістю вищих психічних функцій, задіяних у процесі письма. Аграфія – відсутність процесу письма.

Номер слайду 3

Біологічні причини. Недорозвинення або ураження головного мозку в ранні періоди розвитку мовлення дитини (пренатальний, натальний, постнатальний), патології вагітності, травматизація плоду, асфіксії, менінгоенцефаліти, тяжкі соматичні захворювання та інфекції, які виснажують нервову систему дитини. В результаті страждають відділи головного мозку, які забезпечують психологічні функції, що беруть участь у процесі письма. При наявності органічного ураження головного мозку дисграфії у більшості випадків передують дизартрія, алалія, афазія або вона виникає на фоні ДЦП, ЗПР, розумової відсталості, затримки психомоторного розвитку. Соціально-психологічні причини. До таких причин відносяться недостатність мовленнєвих контактів, педагогічна занедбаність тощо.

Номер слайду 4

Симптоматика дисграфіїГоловним критерієм діагностики дисграфії прийнято вважати наявність на письмі так званих "специфічних помилок«:пропуски букв, складів, слів , їх перестановки;заміни та змішування букв, близьких за акустико-артикуляйійною характеристикою;змішування букв, близьких за написанням;злиття слів;порушення граматичного узгодження та управління слів у реченні, порушення складової структури слів (пропуски, перестановки, додавання,розриви), порушення будови речень (пропуски, розриви,перестановки слів);аграматизми на письмі.

Номер слайду 5

Види дисграфіїАртикуляторно-акустична дитина, яка має порушення звуковимови, пише, як промовляє. Акустична - заміна букв, які позначають звуки дзвінкі-глухі (Б-П; В-Ф; Д-Т; Ж-Ш і т.д.), свистячі-шиплячі (С-Ш; З-Ж и т.д.), африкати та їх компоненти (Ч-Щ; Ч-ТЬ; Ц-Т; Ц-С і т.д.). Також виявляється у в неправильному визначенні м якості приголосних на письмі: «писмо», «лубит», «земла» т.д. Дисграфія внаслідок порушення звукового аналізу та синтезу слів пропуски букв та складів; перестановка букв, складів; недописування слів; написання зайвих букв у слові; повторення букв або складів; контомінація - в одном условеі склади різних слів; злитне написання прийменників, окреме написання префіксів;Аграматична - пов'язана з недорозвитком граматичної будови мовлення. Дитина пише не за правилами граматики («красивий сумка», «весели день»). Оптична – недостатня сформованість зорово-просторових уявлень та зорового аналізу і синтезу.

Номер слайду 6

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНАДобірка ігор та вправ, які допоможуть усунути дисграфію чи запобігти її виникненню в учнів молодшого шкільного віку

Номер слайду 7

Ігри для попередження дисграфіїГРА «БУДЬ УВАЖНИМ»Мета: навчитись визначати кількість звуків у слові. Хід гри: кидаючи м'яча, вимовляти слово. Дитина, яка впіймала м'яча, визначає кількість звуків у слові. На початковому етапі доцільно називати слова, які складаються не більше як з 4 звуків, поступово ускладнюючи завдання. Такий формат навчання дозволяє у захопливій формі напрацювати навичку зіставлення букв і звуків.

Номер слайду 8

ГРА «Я ЗНАЮ П'ЯТЬ СЛІВ»Мета: розвивати координацію рухів, напрацьовувати навичку підбору слів, що починаються на певну літеру. Хід гри: дитина називає по черзі п'ять слів на певну букву (чи з чергуванням) та одночасно з промовлянням слова, підбиваючи м'яч руками в установленій послідовності. Приклад:

Номер слайду 9

ГРА «ЗНАЙТИ СЛОВО»Мета: напрацювання навички пошуку та синтезу інформації у текстовому форматі. Хід гри: роздайте попередньо підготовані роздруківки, в яких із запропонованих складів вони мають зібрати «приховані» слова. Гру доцільно проводити на швидкість, поступово ускладнюючи завдання. Приклад:

Номер слайду 10

ВПРАВА «ОПИШИ КАРТИНКУ»Запропонуйте дитині описати зображення кількома фразами. Причому головна умова – кожне наступне речення має збільшуватись на 1 слово у порівнянні з попереднім, повторюючи попередній фрагмент.

Номер слайду 11

____  _____ на ________ (діти грають на вулиці)____ _____ на____ з____ (діти грають на вулиці з м'ячем)_____ _____ на ___ з ____у ____ (діти грають на вулиці з м'ячем у футбол)

Номер слайду 12

ВПРАВА «ПИШЕМО ВГОЛОС»Сенс завдання полягає в тому, що дитина все, що пише, промовляє вголос. При цьому читати вголос треба так, щоб кожна буква була промовлена виразно і голосно. Для дисграфіків досить складне завдання дописати слово до кінця, тому обов'язково потрібно промовляти слова максимально чітко.

Номер слайду 13

ВПРАВА «ПРОПУЩЕНІ ЛІТЕРИ»Ця вправа розвиває уважність і навички письма у дитини. Для її виконання необхідно на основі готового фрагменту скласти новий текст, де пропущені букви. Завдання дитини – заповнити пропуски відповідними літерами. Приклад тексту: Яка красива наша місцевість. Біля школи росте великий парк. Тут багато дубів, кленів , тополь. Є також веселі берізки, зелені туї і ялинки. Щороку восени і навесні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам'ятника « Невідомому солдату» великий квітник. Влітку там ростуть троянди, айстри, тюльпани, півонії. Швидко перелітають з квітки на квітку бджоли. Вони п'ють солодкий сік. Приклад завдання: Яка крас_ва наша міс_евість. Біля шк_ли росте велики_ парк. Тут ба_ато дубів, кле_ів , т_поль. Є також ве_елі берізки, зел_ні туї і ялинки. Щороку восени і нав_сні діти нашої школи прибирають парк. Біля пам'ят_ика « Невід_мому солдату» ве_икий квітник. Влітку т_м ростуть троянди, а_стри, тю_ьпани, пів_нії. Швидко пе_елітають з квітки на квітку б_жоли. Вони п'ють соло_кий сік.

Номер слайду 14

ВПРАВА «ЛАБІРИНТ»Проходження лабіринтів відмінно розвиває велику моторику та увагу у дітей. До того ж такі завдання учні молодшого та середнього шкільного віку виконують із задоволенням!Головна умова – лінія, що з'єднує початок та кінець лабіринту, має бути невідривна, причому в процесі виконання дитина має змінювати положення руки, а не аркуша.

Номер слайду 15

ВПРАВА «ЛАБІРИНТ З ЛІТЕР АБО ЧИСЕЛ»Запропонуйте школярам роздруківки, де лабіринт утворений певними буквами чи цифрами, з яких необхідно утворити суцільний ланцюжок. Ця вправа надзвичайно корисна при оптичній дисграфії. Виконання завдань такого формату буде сприяти кращому запам'ятовуванню та розпізнаванню букв та цифр за відповідними параметрами.

Номер слайду 16

Проблема розладу письмового мовлення може бути повністю усунена при систематичній корекційній роботі. Головне, вчасно звернути увагу та не дозволити цьому розладу стати проблемою всього життя!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Батьківські збори
Інкл
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку