Презентація-тренінг "Українські землі на початку хх століття"

Про матеріал
Презентація-тренінг складається зі 130 слайдів різної складності. Відповіді, що надаються на кожному наступному слайді, дозволяють учням працювати самостійно для повторення матеріалу. Можливе використання на уроках узагальнення в 9 класі, а також для підготовки до ЗНО в 10-11 класах.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українські землі на початку хх ст.

Номер слайду 2

Укажіть пам’ятку архітектури України, зображену на фото початку ХХ ст. А) Володимирський собор у КиєвіБ) Покровський собор у ХарковіВ) Успенський собор у ПочаєвіГ) Троїцький собор у Новомосковську

Номер слайду 3

Укажіть пам’ятку архітектури України, зображену на фото початку ХХ ст. А) Володимирський собор у КиєвіБ) Покровський собор у ХарковіВ) Успенський собор у ПочаєвіГ) Троїцький собор у Новомосковську

Номер слайду 4

Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?А) польських повстань 1830-1831 та 1863-1864 рр. Б) реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра ІІВ) створення українських політичних партій у Галичині та НаддніпрянщиніГ) європейської революції 1848–1849 рр. та революції 1905–1907 рр. у Росії

Номер слайду 5

Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?А) польських повстань 1830-1831 та 1863-1864 рр. Б) реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра ІІВ) створення українських політичних партій у Галичині та НаддніпрянщиніГ) європейської революції 1848–1849 рр. та революції 1905–1907 рр. у Росії

Номер слайду 6

Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. була: А) вугільна. Б) хімічна. В) нафтодобувна. Г) металургійна

Номер слайду 7

Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. була: А) вугільна. Б) хімічна. В) нафтодобувна. Г) металургійна

Номер слайду 8

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було: А)покращення соціально-економічного становища українського селянства. Б)створення великих колективних сільськогосподарських підприємств. В)формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку. Г)сприяння еміграції українських селян до Північної Америки.

Номер слайду 9

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було: А)покращення соціально-економічного становища українського селянства. Б)створення великих колективних сільськогосподарських підприємств. В)формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку. Г)сприяння еміграції українських селян до Північної Америки

Номер слайду 10

У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств: А) Лівобережної України. Б) Правобережної України. В Слобідської України. Г) Південної України

Номер слайду 11

У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств: А) Лівобережної України. Б) Правобережної України. В Слобідської України. Г) Південної України

Номер слайду 12

Яка течія в українському русі в Східній Галичині стала домінуючою наприкінці ХІХ — на початку XX ст.?А) москвофільська. Б) радикальна. В) народовська. Г) старорусинська

Номер слайду 13

Яка течія в українському русі в Східній Галичині стала домінуючою наприкінці ХІХ — на початку XX ст.?А) москвофільська. Б) радикальна. В) народовська. Г) старорусинська

Номер слайду 14

За стильовими ознаками можна встановити, що зображена пам’ятка культури України є прикладом архітектури: А) готики. Б) класицизму. В) модерну. Г) бароко

Номер слайду 15

За стильовими ознаками можна встановити, що зображена пам’ятка культури України є прикладом архітектури: А) готики. Б) класицизму. В) модерну. Г) бароко

Номер слайду 16

Укажіть головну причину міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?А) політичні утиски. Б) аграрне перенаселення. В) національно-релігійний гніт. Г) низький рівень промислового розвитку

Номер слайду 17

Укажіть головну причину міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?А) політичні утиски. Б) аграрне перенаселення. В) національно-релігійний гніт. Г) низький рівень промислового розвитку

Номер слайду 18

Про якого митця йдеться в цитованому документі? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»А) С. Крушельницьку. Б) М. Стефанович. В) К. Воронець. Г) М. Каллас

Номер слайду 19

Про якого митця йдеться в цитованому документі? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»А) С. Крушельницьку. Б) М. Стефанович. В) К. Воронець. Г) М. Каллас

Номер слайду 20

Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) зміцнити соціальну опору самодержавства на селі2) розв’язати проблему аграрного перенаселення3) розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції4) скасувати панщину та кріпосну залежність селян5) ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.6) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва7) ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння

Номер слайду 21

Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) зміцнити соціальну опору самодержавства на селі2) розв’язати проблему аграрного перенаселення3) розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції4) скасувати панщину та кріпосну залежність селян5) ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.6) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва7) ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння

Номер слайду 22

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа? «Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»А) створення губернських зборів і земських управ. Б) утворення Української автокефальної церкви. В) поява перших україномовних періодичних видань. Г) відкриття в університетах кафедр історії України

Номер слайду 23

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа? «Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»А) створення губернських зборів і земських управ. Б) утворення Української автокефальної церкви. В) поява перших україномовних періодичних видань. Г) відкриття в університетах кафедр історії України

Номер слайду 24

Для характеристики якого явища на західноукраїнських землях кінця ХІХ — початку ХХ ст. можна використати зображене рекламне оголошення?А) репатріація Б) еміграція. В) депортація Г) евакуація

Номер слайду 25

Для характеристики якого явища на західноукраїнських землях кінця ХІХ — початку ХХ ст. можна використати зображене рекламне оголошення?А) репатріація Б) еміграція. В) депортація Г) евакуація

Номер слайду 26

Установіть послідовність явищ, притаманних історичному розвиткові України: А) виникнення фабрик. Б) заснування мануфактур. В) створення монополій. Г) виникнення ремесла

Номер слайду 27

Установіть послідовність явищ, притаманних історичному розвиткові України: А) виникнення фабрик. Б) заснування мануфактур. В) створення монополій. Г) виникнення ремесла1-Г, 2-Б, 3- А, 4-В

Номер слайду 28

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасово-зобов’язаних — це основні положення: А) селянської реформи Йосифа II 1780 р. Б) аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р. В) селянської реформи Олександра II 1861 р. Г) земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Номер слайду 29

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасово-зобов’язаних — це основні положення: А) селянської реформи Йосифа II 1780 р. Б) аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р. В) селянської реформи Олександра II 1861 р. Г) земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Номер слайду 30

Таємне розпорядження міністра внутрішніх справ Російської імперії, що увійшло в історію під назвою «Валуєвський циркуляр», видано: А) 1856 р. Б) 1863 р. В) 1876 р. Г) 1892 р.

Номер слайду 31

Таємне розпорядження міністра внутрішніх справ Російської імперії, що увійшло в історію під назвою «Валуєвський циркуляр», видано: А) 1856 р. Б) 1863 р. В) 1876 р. Г) 1892 р.

Номер слайду 32

Масова трудова міграція українців наприкінці XIX — на початку XX ст. була зумовлена: А) стрімкою монополізацією основних галузей промисловостіБ) розгортанням широкого будівництва залізниць і портів. В) залученням на українські землі іноземних колоністів. Г) аграрним перенаселенням українських земель.

Номер слайду 33

Масова трудова міграція українців наприкінці XIX — на початку XX ст. була зумовлена: А) стрімкою монополізацією основних галузей промисловостіБ) розгортанням широкого будівництва залізниць і портів. В) залученням на українські землі іноземних колоністів. Г) аграрним перенаселенням українських земель

Номер слайду 34

Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?А) заснування перших україномовних газет. Б) утворення перших українських політичних партій. В) скасування кріпосного права на українських землях. Г) надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»

Номер слайду 35

Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?А) заснування перших україномовних газет. Б) утворення перших українських політичних партій. В) скасування кріпосного права на українських землях. Г) надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»

Номер слайду 36

У ХІХ — на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії пройшов такі стадії розвитку: промисловий переворот — індустріалізація — монополізація. Реформи 60 — 70-х років ХІХ ст. на Наддніпрянській Україні сприяли: А) початку промислового перевороту. Б) завершенню промислового перевороту та розгортанню індустріалізаціїВ) завершенню індустріалізації та початку монополізаціїГ) завершенню монополізації

Номер слайду 37

У ХІХ — на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії пройшов такі стадії розвитку: промисловий переворот — індустріалізація — монополізація. Реформи 60 — 70-х років ХІХ ст. на Наддніпрянській Україні сприяли: А) початку промислового перевороту. Б) завершенню промислового перевороту та розгортанню індустріалізаціїВ) завершенню індустріалізації та початку монополізаціїГ) завершенню монополізації

Номер слайду 38

Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла: А) завершенню промислового перевороту. Б) створенню монополістичних об’єднань. В) формуванню ринку вільнонайманої праці. Г) подоланню залежності від іноземного капіталу.

Номер слайду 39

Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла: А) завершенню промислового перевороту. Б) створенню монополістичних об’єднань. В) формуванню ринку вільнонайманої праціГ) подоланню залежності від іноземного капіталу

Номер слайду 40

Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?А) трест. Б) картель. В) концерн. Г) синдикат

Номер слайду 41

Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?А) трест. Б) картель. В) концерн. Г) синдикат

Номер слайду 42

На діаграмі зображено обсяги виробництва певної продукції на Наддніпрянській Україні в обсягах загальноросійського виробництва (у %) на початку ХХ ст. Яке судження підтверджується даними діаграми?А ) У регіоні вироблялася левова частка продукції видобувної й цукрової промисловості та більше половини продукції машинобудування імперії. Б) Регіон спеціалізувався виключно на цукробуряковому виробництві, видобутку корисних копалин і металообробці. В) У регіоні вироблялося дві третини готової продукції металургійної, металообробної та цукрової промисловості імперії. Г ) Регіон займав ключові позиції в гірничо-металургійному, цукровому виробництві, виробляючи менше половини продукції машинобудування та металообробки.

Номер слайду 43

На діаграмі зображено обсяги виробництва певної продукції на Наддніпрянській Україні в обсягах загальноросійського виробництва (у %) на початку ХХ ст. Яке судження підтверджується даними діаграми?А ) У регіоні вироблялася левова частка продукції видобувної й цукрової промисловості та більше половини продукції машинобудування імперії. Б) Регіон спеціалізувався виключно на цукробуряковому виробництві, видобутку корисних копалин і металообробці. В) У регіоні вироблялося дві третини готової продукції металургійної, металообробної та цукрової промисловості імперії. Г ) Регіон займав ключові позиції в гірничо-металургійному, цукровому виробництві, виробляючи менше половини продукції машинобудування та металообробки.

Номер слайду 44

Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) Підняти ефективність сільського господарства.2) Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.3) Скасувати панщину та кріпосницьку залежність селян.4) Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.5) Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.6) Вирішити проблему аграрного перенаселення. А ) 1, 3, 4 Б) 1, 4, 6 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 6

Номер слайду 45

Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) Підняти ефективність сільського господарства.2) Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.3) Скасувати панщину та кріпосницьку залежність селян.4) Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.5) Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.6) Вирішити проблему аграрного перенаселення. А ) 1, 3, 4 Б) 1, 4, 6 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 6

Номер слайду 46

Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні: А) остаточно зруйновано селянську общину. Б) подолано селянське малоземелля та безземелля. В) утверджено приватне селянське землеволодіння. Г) зупинено процес майнового розшарування селянства

Номер слайду 47

Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні: А) остаточно зруйновано селянську общину. Б) подолано селянське малоземелля та безземелля. В) утверджено приватне селянське землеволодіння. Г) зупинено процес майнового розшарування селянства

Номер слайду 48

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо,Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її «Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією». А) М. Садовську-БарілоттіБ) С. Крушельницьку. В) Г. Борисоглібську. Г) М. Заньковецьку

Номер слайду 49

Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо,Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її «Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією». А) М. Садовську-БарілоттіБ) С. Крушельницьку. В) Г. Борисоглібську. Г) М. Заньковецьку

Номер слайду 50

Про якого історичного діяча йдеться в уривку джерела? Видатний письменник, громадський діяч, учений, талановитий організатор і пропагандист у суспільно-політичному житті Прикарпаття. Його вважали «Тарасом Шевченком західноукраїнських земель». Протестом проти утисків українців були, зокрема, його вірші «Вічний революціонер» і «Каменяр». Був одним із засновником соціал-демократичного руху в краї, але згодом чітко перейшов на націонал-демократичні позиції. Виступав за соборність і незалежність України. А) В. Антоновича. Б) М. Грушевського. В)  І. Франка. Г)  П. Чубинського

Номер слайду 51

Про якого історичного діяча йдеться в уривку джерела? Видатний письменник, громадський діяч, учений, талановитий організатор і пропагандист у суспільно-політичному житті Прикарпаття. Його вважали «Тарасом Шевченком західноукраїнських земель». Протестом проти утисків українців були, зокрема, його вірші «Вічний революціонер» і «Каменяр». Був одним із засновником соціал-демократичного руху в краї, але згодом чітко перейшов на націонал-демократичні позиції. Виступав за соборність і незалежність України. А) В. Антоновича. Б) М. Грушевського. В)  І. Франка. Г)  П. Чубинського

Номер слайду 52

Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ століття і дістав назву: А)  українське бароко. Б)  українське рококо. В)  український класицизм. Г) український модерн

Номер слайду 53

Архітектурний стиль, який сформувався в Україні на початку ХХ століття і дістав назву: А)  українське бароко. Б)  українське рококо. В)  український класицизм. Г) український модерн

Номер слайду 54

Установіть відповідність між характеристиками українських громадсько-політичних діячів другої половини ХІХ ст. та їх прізвищами:1)   Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна irredenta»2)  Історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, профессор Львівського університету, автор «Історії України-Русі»3)  Письменник, публіцист, редактор народовської газети «Батьківщина», один із засновників Української радикальної партії4)   Поет, вчений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут»А)  Ю. Бачинський. Б)  М. Грушевський. В)  Є. Левицький. Г)  М. Павлик. Д)  І. Франко

Номер слайду 55

Установіть відповідність між характеристиками українських громадсько-політичних діячів другої половини ХІХ ст. та їх прізвищами:1)   Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна irredenta»2)  Історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, профессор Львівського університету, автор «Історії України-Русі»3)  Письменник, публіцист, редактор народовської газети «Батьківщина», один із засновників Української радикальної партії4)   Поет, вчений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут»А)  Ю. Бачинський. Б)  М. Грушевський. В)  Є. Левицький. Г)  М. Павлик. Д)  І. Франко1- А2-Б3- Г4-Д

Номер слайду 56

Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками: А) Один із засновників Української демократичної партії (УДП)Б) Керівник української думської громади. В) Один із лідерів українського студентського руху в ГаличиніГ) Головний редактор журналу «Украинская жизнь»Д) Один із засновників Революційної української партії (РУП)1)  І. Шраг2)  С. Петлюра3) Д. Антонович4)  С. Єфремов

Номер слайду 57

Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками: А) Один із засновників Української демократичної партії (УДП)Б) Керівник української думської громади. В) Один із лідерів українського студентського руху в ГаличиніГ) Головний редактор журналу «Украинская жизнь»Д) Один із засновників Революційної української партії (РУП)1)  І. Шраг2)  С. Петлюра3)  Д. Антонович4)  С. Єфремов1- Б2- Г3- Д4 - А

Номер слайду 58

У ході революції 1905—1907 рр. у Російській імперії українці Наддніпрянщини здобули: А) перший досвід парламентської діяльностіБ) систему україномовної шкільної освіти. В) національно-територіальну автономію. Г) автокефальну національну церкву

Номер слайду 59

У ході революції 1905—1907 рр. у Російській імперії українці Наддніпрянщини здобули: А) перший досвід парламентської діяльностіБ) систему україномовної шкільної освіти. В) національно-територіальну автономію. Г) автокефальну національну церкву

Номер слайду 60

Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?1)  Скасування Емського указу2)  Запровадження української мови у школах і судочинстві3) Створення українського університету4)  Поява української преси5) Надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії6) Скасування для селян викупних платежів

Номер слайду 61

Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?1)  Скасування Емського указу2)  Запровадження української мови у школах і судочинстві3) Створення українського університету4)  Поява української преси5) Надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії6) Скасування для селян викупних платежів

Номер слайду 62

Який наслідок для економічного розвитку Наддніпрянщини мала економічна криза 1900—1903 рр.?А)  посилення концентрації виробництва. Б)  зміна промислової спеціалізації регіонів. В)  скорочення обсягу іноземних інвестицій. Г)  зростання темпів розвитку промисловості

Номер слайду 63

Який наслідок для економічного розвитку Наддніпрянщини мала економічна криза 1900—1903 рр.?А)  посилення концентрації виробництва. Б)  зміна промислової спеціалізації регіонів. В)  скорочення обсягу іноземних інвестицій. Г)  зростання темпів розвитку промисловості

Номер слайду 64

Установіть хронологічну послідовність подій початку ХХ ст. на західноукраїнських землях: А) масовий селянський страйк на ГаличиніБ) запровадження загального виборчого права для чоловіків в Австро-УгорщиніВ) обрання А. Шептицького митрополитом Української греко-католицької церкви. Г) створення бойскаутської організації «Пласт»

Номер слайду 65

Установіть хронологічну послідовність подій початку ХХ ст. на західноукраїнських землях: А) масовий селянський страйк на ГаличиніБ) запровадження загального виборчого права для чоловіків в Австро-УгорщиніВ) обрання А. Шептицького митрополитом Української греко-католицької церкви. Г) створення бойскаутської організації «Пласт»1-В (1900 р.); 2-А (1902 р.); 3-Б (1907 р.); 4-Г- (1911 р.)

Номер слайду 66

У якому році М. Садовський заснував у Києві перший український стаціонарний театр?А) у 1900 р. Б) у 1903 р. В) у 1905 р. Г) у 1907 р.

Номер слайду 67

У якому році М. Садовський заснував у Києві перший український стаціонарний театр?А) у 1900 р. Б) у 1903 р. В) у 1905 р. Г) у 1907 р.

Номер слайду 68

Що з названого було складовою Столипінської аграрної реформи?А) припинення виплат селянами викупних платежів. Б) заохочення створення селянами хуторів і виділення відрубів. В) розширення повноважень селянської общини (громади)Г) заборона селянам купувати поміщицькі землі

Номер слайду 69

Що з названого було складовою Столипінської аграрної реформи?А) припинення виплат селянами викупних платежів. Б) заохочення створення селянами хуторів і виділення відрубів. В) розширення повноважень селянської общини (громади)Г) заборона селянам купувати поміщицькі землі

Номер слайду 70

На початку ХХ ст. аграрний устрій українських земель характеризувався: А) високим рівнем товарності селянських господарств. Б) відсутністю поміщицьких господарств. В) домінуванням фермерських господарств. Г) хронічним селянським малоземеллям

Номер слайду 71

На початку ХХ ст. аграрний устрій українських земель характеризувався: А) високим рівнем товарності селянських господарств. Б) відсутністю поміщицьких господарств. В) домінуванням фермерських господарств. Г) хронічним селянським малоземеллям

Номер слайду 72

Представники якої загальноросійської політичної партії вважали український рух «німецькою інтригою», вигаданою для ослаблення Російської імперії?А) більшовики. Б) кадети. В) есери. Г) чорносотенці

Номер слайду 73

Представники якої загальноросійської політичної партії вважали український рух «німецькою інтригою», вигаданою для ослаблення Російської імперії?А) більшовики. Б) кадети. В) есери. Г) чорносотенці

Номер слайду 74

Установіть відповідність між поняттями, термінами та їх визначеннями: А) Одна з агресивних форм націоналізму, що проповідує національну винятковість, зверхність однієї нації над іншими, розпалює національну ворожнечу й нетерпимість. Б) Прагнення до відокремлення, відособлення від держави якої-небудь області або регіону. В) Монополістичне об’єднання, характерною рисою якого є розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація продукції через єдину систему збуту. Члени синдикату зберігають виробничу самостійність, але втрачають комерційну. Г) Сукупність дій та заходів царського уряду в Російській імперії, спрямованих на звуження й витіснення на другорядні ролі національних мов, культури, історії з одночасним висуненням на провідні позиції російської мови, культури, історіїД) Спільна назва членів крайньо правих організацій у Росії в 1905—1917 рр., які виступали під гаслами монархізму, великодержавного шовінізму та антисемітизму.1)  Сепаратизм2)  Чорносотенці3) Шовінізм4)  Русифікація

Номер слайду 75

Установіть відповідність між поняттями, термінами та їх визначеннями: А) Одна з агресивних форм націоналізму, що проповідує національну винятковість, зверхність однієї нації над іншими, розпалює національну ворожнечу й нетерпимість. Б) Прагнення до відокремлення, відособлення від держави якої-небудь області або регіону. В) Монополістичне об’єднання, характерною рисою якого є розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація продукції через єдину систему збуту. Г) Сукупність дій та заходів царського уряду в Російській імперії,спрямованих на звуження й витіснення на другорядні ролі національних мов, культури, історії з одночасним висуненням на провідні позиції російської мови, культури, історіїД) Спільна назва членів крайньо правих організацій у Росії в 1905—1917 рр., які виступали під гаслами монархізму, великодержавного шовінізму та антисемітизму.1)  Сепаратизм2)  Чорносотенці3)  Шовінізм4)  Русифікація Відповіді: 1 - Б 2 - Д 3 - А 4 - Г

Номер слайду 76

Якою була мета земельної реформи, запровадженої П. Столипіним?А) ліквідувати велике поміщицьке землеволодіння. Б) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва. В) зміцнити соціальну опору самодержавства на селіГ) скасувати кріпосницьку залежність селян та панщину

Номер слайду 77

Якою була мета земельної реформи, запровадженої П. Столипіним?А) ліквідувати велике поміщицьке землеволодіння. Б) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва. В) зміцнити соціальну опору самодержавства на селіГ) скасувати кріпосницьку залежність селян та панщину

Номер слайду 78

Хто є автором картини, зображеної на ілюстрації?А) М. Пимоненко. Б) С. Васильківський. В) І. Рєпін. Г) В. Тропінін

Номер слайду 79

Хто є автором картини, зображеної на ілюстрації?А) М. Пимоненко. Б) С. Васильківський. В) І. Рєпін. Г) В. Тропінін

Номер слайду 80

Який діяч увійшов в історію насамперед як автор книги, у якій обґрунтував неминучість самостійної України під девізом: «Вільна, велика, політично самостійна Україна, одна, нероздільна від Сяну по Кавказ!»?А) Ю. Бачинський. Б) М. Грушевський. В) І. Франко. Г) М. Павлик

Номер слайду 81

Який діяч увійшов в історію насамперед як автор книги, у якій обґрунтував неминучість самостійної України під девізом: «Вільна, велика, політично самостійна Україна, одна, нероздільна від Сяну по Кавказ!»?А) Ю. Бачинський. Б) М. Грушевський. В) І. Франко. Г) М. Павлик

Номер слайду 82

Установіть відповідність між подіями і наслідками:1)  Економічна криза 1900— 1903 рр.2)  Революція 1905—1907 рр.3) Столипінські реформи 1906— 1916 рр.4) Перша світова війна 1914—1918 рр. А) Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція. Б) Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперіїВ)  Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу. Г) Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад. Д) Скасування панщини і особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав

Номер слайду 83

Установіть відповідність між подіями і наслідками:1)  Економічна криза 1900— 1903 рр.2)  Революція 1905—1907 рр.3) Столипінські реформи 1906— 1916 рр.4) Перша світова війна 1914—1918 рр. Відповіді:1- Б; 2- Г; 3 – В; 4 - А А) Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція. Б) Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперіїВ)  Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу. Г) Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад. Д) Скасування панщини і особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав

Номер слайду 84

Що визначало становище сільського господарства західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.?1) Праця закріпаченого селянства.2) Боротьба навколо проблеми сервітутів (використання лісів і пасовищ).3) Розвиток потужного цукробурякового виробництва.4) Еміграція населення в країни Західної Європи та Америки.5) Виникнення фінансово-кредитних і кооперативних установ.6) Відсутність великих поміщицьких земельних маєтків. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г) 4, 5, 6

Номер слайду 85

Що визначало становище сільського господарства західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.?1) Праця закріпаченого селянства.2) Боротьба навколо проблеми сервітутів (використання лісів і пасовищ).3) Розвиток потужного цукробурякового виробництва.4) Еміграція населення в країни Західної Європи та Америки.5) Виникнення фінансово-кредитних і кооперативних установ.6) Відсутність великих поміщицьких земельних маєтків. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г) 4, 5, 6

Номер слайду 86

Хто був видавцем зображеної на ілюстрації єдиної щоденної українськомовної громадсько-політичної газети в підросійській Україні (1906—1914 рр.)?А) Борис Грінченко. Б) Євген Чикаленко. В) Володимир Винниченко. Г) Симон Петлюра

Номер слайду 87

Хто був видавцем зображеної на ілюстрації єдиної щоденної українськомовної громадсько-політичної газети в підросійській Україні (1906—1914 рр.)?А) Борис Грінченко. Б) Євген Чикаленко. В) Володимир Винниченко. Г) Симон Петлюра

Номер слайду 88

Вкажіть особливості становища селян напередодні Першої світової війни:1) Селяни обмежені у своєму праві залишати общину;2) Посилення соціального розшарування селян;3) Розвиток хуторського господарства;4) Збереження зобов’язань перед колишніми поміщиками. А) 1, 2 Б) 1, 4 В) 2, 3 Г) 3, 5

Номер слайду 89

Вкажіть особливості становища селян напередодні Першої світової війни:1) Селяни обмежені у своєму праві залишати общину;2) Посилення соціального розшарування селян;3) Розвиток хуторського господарства;4) Збереження зобов’язань перед колишніми поміщиками. А) 1, 2 Б) 1, 4 В) 2, 3 Г) 3, 5

Номер слайду 90

Що характеризувало економічне життя підросійської України напередодні Першої світової війни?1 Ліквідація поміщицького землеволодіння.2 Поліпшення соціально-економічного становища робітників та селян.3 Розширення посівних площ і збільшення валових зборів сільськогосподарської продукції.4 Відсутність монополій в промисловості.5 Участь іноземного капіталу в розвитку промисловості.6 Високий рівень концентрації виробництва й робітників на великих підприємствах. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г ) 3, 5, 6

Номер слайду 91

Що характеризувало економічне життя підросійської України напередодні Першої світової війни?1) Ліквідація поміщицького землеволодіння.2) Поліпшення соціально-економічного становища робітників та селян.3) Розширення посівних площ і збільшення валових зборів сільськогосподарської продукції.4) Відсутність монополій в промисловості.5) Участь іноземного капіталу в розвитку промисловості.6) Високий рівень концентрації виробництва й робітників на великих підприємствах. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г ) 3, 5, 6

Номер слайду 92

Кого з історичних діячів зображено: А) Андрея Шептицького. Б) Августина Волошина. В) Іллю Шрага. Г) Сергія Єфремова

Номер слайду 93

Кого з історичних діячів зображено: А) Андрея Шептицького. Б) Августина Волошина. В) Іллю Шрага. Г) Сергія Єфремова

Номер слайду 94

Лідерами Української соціал-демократичної робітничої партії (УСДРП) були:1) Микола Порш2) Євген Чикаленко3) Борис Грінченко4) Володимир Винниченко5) Симон Петлюра6) Мар’ян Меленевський7) Олександр Скоропис-Йолтуховський. А) 1, 3, 7 Б) 1, 4, 5 В) 2, 4, 6 Г) 3, 5, 7

Номер слайду 95

Лідерами Української соціал-демократичної робітничої партії (УСДРП) були:1) Микола Порш2) Євген Чикаленко3) Борис Грінченко4) Володимир Винниченко5) Симон Петлюра6) Мар’ян Меленевський7) Олександр Скоропис-Йолтуховський. А) 1, 3, 7 Б) 1, 4, 5 В) 2, 4, 6 Г) 3, 5, 7

Номер слайду 96

Укажіть три події, що відбулися в Україні в 1905 р.1) «Кривава неділя».2) Повстання матросів крейсера «Очакова» на чолі з лейтенантом Петром Шмідтом.3) Створення в Києві «Клуба русских националистов».4) Повстання на панцернику «Потьомкін».5) Виступ селян у Великих Сорочинцях на Полтавщині.6) Відзначення 100-річчя від дня народження Тараса Шевченка.7) Справа Бейліса. А) 1, 2, 6 Б) 2, 3, 7 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 7

Номер слайду 97

Укажіть три події, що відбулися в Україні в 1905 р.1) «Кривава неділя».2) Повстання матросів крейсера «Очакова» на чолі з лейтенантом Петром Шмідтом.3) Створення в Києві «Клуба русских националистов».4) Повстання на панцернику «Потьомкін».5) Виступ селян у Великих Сорочинцях на Полтавщині.6) Відзначення 100-річчя від дня народження Тараса Шевченка.7) Справа Бейліса. А) 1, 2, 6 Б) 2, 3, 7 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 7

Номер слайду 98

Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами: А) Кирило Трильовський. Б) Іван Боберський. В) Євген Чикаленко. Г) Микола Міхновський. Д) Августин Волошин4321

Номер слайду 99

Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами: А) Кирило Трильовський. Б) Іван Боберський. В) Євген Чикаленко. Г) Микола Міхновський. Д) Августин Волошин. Відповіді:1 – Б2 – В3 – А4 – Г 4321

Номер слайду 100

Які програмні положення мала українська трудова громада в ІІ Державній Думі:1) «Ми хочемо: «Єдиної, нероздільної, самостійної України від гір Карпатських аж по Кубань річку».2) «Здобуття народові землі, которою користувалися б тільки ті, що прикладають до неї свою працю…».3) «Будемо вимагати восьмигодинного робочого дня, оборони праці жінок та дітей, страховки на старість та на випадок знесилення».4) «Користуючись сим поземельним наділом, селяни за се зобов’язані виконувати на користь поміщиків визначені в «Положеннях» повинності... Селяни іменуються тимчасовозобов’язаними».5) «Переробка державного урядування на національну і територіальну (краєву) автономію країн Російської імперії».6) «Україна для українців, і доки хоч один ворог-чужинець на нашій території, ми не маємо права покласти оружжя».

Номер слайду 101

Які програмні положення мала українська трудова громада в ІІ Державній Думі:«Ми хочемо: «Єдиної, нероздільної, самостійної України від гір Карпатських аж по Кубань річку».2) «Здобуття народові землі, которою користувалися б тільки ті, що прикладають до неї свою працю…».3) «Будемо вимагати восьмигодинного робочого дня, оборони праці жінок та дітей, страховки на старість та на випадок знесилення».4) «Користуючись сим поземельним наділом, селяни за се зобов’язані виконувати на користь поміщиків визначені в «Положеннях» повинності... Селяни іменуються тимчасовозобов’язаними».5) «Переробка державного урядування на національну і територіальну (краєву) автономію країн Російської імперії».6) «Україна для українців, і доки хоч один ворог-чужинець на нашій території, ми не маємо права покласти оружжя».

Номер слайду 102

Що з переліченого стосується України в роки революції 1905–1907 рр.:1) Поява українських періодичних видань.2) Масові арешти очільників політичних партій.3) Звуження сфери вживання української мови.4) Впровадження на території України стану посиленої охорони.5) Створення в містах і містечках осередків «Просвіти».6) Вибори до І та ІІ Державних дум Росії.

Номер слайду 103

Що з переліченого стосується України в роки революції 1905–1907 рр.:1) Поява українських періодичних видань.2) Масові арешти очільників політичних партій.3) Звуження сфери вживання української мови.4) Впровадження на території України стану посиленої охорони.5) Створення в містах і містечках осередків «Просвіти».6) Вибори до І та ІІ Державних дум Росії.

Номер слайду 104

Доповніть твердження:“Марко Кропивницький…”А) написав перший драматичний твір в українській літературі;Б) поставив першу оперу «Запорожець за Дунаєм»;В) створив «Товариство акторів» (або Теа́тр корифе́їв) Г) видав першу збірку українських народних пісень.

Номер слайду 105

Доповніть твердження:“Марко Кропивницький…”А) написав перший драматичний твір в українській літературі;Б) поставив першу оперу «Запорожець за Дунаєм»;В) створив «Товариство акторів» (або Теа́тр корифе́їв) Г) видав першу збірку українських народних пісень.

Номер слайду 106

Встановіть відповідність між видами мистецтва та іменами митців, які їх розвивали наприкінці 19 – на початку 20 ст.: А) Владислав Городецький, Василь Кричевський, Іван Левинський. Б) Микола Пимоненко, Сергій Васильківський, Опанас Сластіон, Микола Самокиш. В) Марко Кропивницький, Марія Садов ська-Барілотті, Михайло Ста рицький, Ганна Затиркевич. Г) Микола Леонтович, Станіслав Людкевич, Соломія Крушельницька. Д) Панас Мирний, Володимир Винниченко, Олександр Олесь1) образотворче мистецтво2) театральне мистецтво3) архітектура4) література

Номер слайду 107

Встановіть відповідність між видами мистецтва та іменами митців, які їх розвивали наприкінці 19 – на початку 20 ст.: А) Владислав Городецький, Василь Кричевський, Іван Левинський. Б) Микола Пимоненко, Сергій Васильківський, Опанас Сластіон, Микола Самокиш. В) Марко Кропивницький, Марія Садовська-Барілотті, Михайло Старицький, Ганна Затиркевич. Г) Микола Леонтович, Станіслав Людкевич, Соломія Крушельницька. Д) Панас Мирний, Володимир Винниченко, Олександр Олесь1) образотворче мистецтво2) театральне мистецтво3) архітектура4) Література. Відповіді:1 – Б2 – В3 - А4 - Д

Номер слайду 108

Встановіть відповідність між характеристиками та іменами науковців другої половини 19 – початку 20 ст.:1) Фізик та електротехнік, був першим винахідником рентгенівської трубки, завдяки якій зробив фотографію скелета людини; винайшов багато електротехнічних приладів.2) Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу – явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії.3) Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми і запропонував ефективні засоби боротьби проти цієї хвороби.4) Вчений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). Його наукові праці – вагомий внесок у дослідження проблеми походження й розвитку української мови. А) Ілля Мечников. Б) Іван Пулюй. В) Дмитро Яворницький. Г) Данило Заболотний. Д )Агатангел Кримський

Номер слайду 109

Встановіть відповідність між характеристиками та іменами науковців другої половини 19 – початку 20 ст.:1) Фізик та електротехнік, був першим винахідником рентгенівської трубки, завдяки якій зробив фотографію скелета людини; винайшов багато електротехнічних приладів.2) Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу – явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії.3) Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми і запропонував ефективні засоби боротьби проти цієї хвороби.4) Вчений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). Його наукові праці – вагомий внесок у дослідження проблеми походження й розвитку української мови. А) Ілля Мечников. Б) Іван Пулюй. В) Дмитро Яворницький. Г) Данило Заболотний. Д )Агатангел Кримський. Відповіді:1 – Б2 – А3 - Г4 - Д

Номер слайду 110

Що з переліченого стосується основоположника української класичної музики Миколи Лисенка:1) Перші дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан. Коцький».2) Перша в Україні Музично-драматична школа.3) Перша опера — «Запорожець за Дунаєм».4) Перший український мистецтвознавчий журнал «Артистичний вісник».5) Опери «Наталка Полтавка», «Енеїда», «Тарас Бульба», «Утоплена».6) Перший український професійний театр «Руська бесіда».

Номер слайду 111

Що з переліченого стосується основоположника української класичної музики Миколи Лисенка:1) Перші дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан. Коцький».2) Перша в Україні Музично-драматична школа.3) Перша опера — «Запорожець за Дунаєм».4) Перший український мистецтвознавчий журнал «Артистичний вісник».5) Опери «Наталка Полтавка», «Енеїда», «Тарас Бульба», «Утоплена».6) Перший український професійний театр «Руська бесіда».

Номер слайду 112

На якій з фотографій зображено Соломію Крушельницьку:1234

Номер слайду 113

На якій з фотографій зображено Соломію Крушельницьку:1234

Номер слайду 114

Будинок Полтавського земства. 1903–1908 рр.

Номер слайду 115

Будинок Полтавського земства. 1903–1908 рр.

Номер слайду 116

Будинок з химерами в Києві. 1902–1903рр.

Номер слайду 117

Будинок з химерами в Києві. 1902–1903рр.

Номер слайду 118

Театр в Одесі. 1883–1887рр.

Номер слайду 119

Театр в Одесі. 1883–1887рр.

Номер слайду 120

Будівля банку «Дністер» у Львові. 1905–1906рр.

Номер слайду 121

Будівля банку «Дністер» у Львові. 1905–1906рр.

Номер слайду 122

Володимирський собор у Києві. 1862–1896рр.

Номер слайду 123

Будинок резиденції митрополита Буковини в Чернівцях.1864–1873рр.

Номер слайду 124

Будинок резиденції митрополита Буковини в Чернівцях.1864–1873рр.

Номер слайду 125

Картини «Сінокіс», «Ворожіння» М. Пимоненка.

Номер слайду 126

Картини «Сінокіс», «Ворожіння» М. Пимоненка.

Номер слайду 127

Картини «Козаки в степу», «Весняний день в Україні» С. Васильківського.

Номер слайду 128

Картини «Козаки в степу», «Весняний день в Україні» С. Васильківського.

Номер слайду 129

Картина «Запорожці пишуть листа турецькому султанові» І. Рєпіна.1878–1891.

Номер слайду 130

Олександр Мурашко“Дівчина в червонім капелюшку»

pptx
Додано
25 серпня 2021
Переглядів
3638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку