Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?А) польських повстань 1830-1831 та 1863-1864 рр. Б) реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра ІІВ) створення українських політичних партій у Галичині та НаддніпрянщиніГ) європейської революції 1848–1849 рр. та революції 1905–1907 рр. у Росії
Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?А) польських повстань 1830-1831 та 1863-1864 рр. Б) реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра ІІВ) створення українських політичних партій у Галичині та НаддніпрянщиніГ) європейської революції 1848–1849 рр. та революції 1905–1907 рр. у Росії
Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було: А)покращення соціально-економічного становища українського селянства. Б)створення великих колективних сільськогосподарських підприємств. В)формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку. Г)сприяння еміграції українських селян до Північної Америки.
Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було: А)покращення соціально-економічного становища українського селянства. Б)створення великих колективних сільськогосподарських підприємств. В)формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку. Г)сприяння еміграції українських селян до Північної Америки
Про якого митця йдеться в цитованому документі? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»А) С. Крушельницьку. Б) М. Стефанович. В) К. Воронець. Г) М. Каллас
Про якого митця йдеться в цитованому документі? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків — Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її “Незабутньою Аїдою”, “Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан”, “Вражаючою Валькірією”...»А) С. Крушельницьку. Б) М. Стефанович. В) К. Воронець. Г) М. Каллас
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) зміцнити соціальну опору самодержавства на селі2) розв’язати проблему аграрного перенаселення3) розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції4) скасувати панщину та кріпосну залежність селян5) ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.6) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва7) ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння
Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) зміцнити соціальну опору самодержавства на селі2) розв’язати проблему аграрного перенаселення3) розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції4) скасувати панщину та кріпосну залежність селян5) ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.6) подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва7) ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа? «Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»А) створення губернських зборів і земських управ. Б) утворення Української автокефальної церкви. В) поява перших україномовних періодичних видань. Г) відкриття в університетах кафедр історії України
Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа? «Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»А) створення губернських зборів і земських управ. Б) утворення Української автокефальної церкви. В) поява перших україномовних періодичних видань. Г) відкриття в університетах кафедр історії України
Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасово-зобов’язаних — це основні положення: А) селянської реформи Йосифа II 1780 р. Б) аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р. В) селянської реформи Олександра II 1861 р. Г) земельної реформи П. Столипіна 1906 р.
Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасово-зобов’язаних — це основні положення: А) селянської реформи Йосифа II 1780 р. Б) аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р. В) селянської реформи Олександра II 1861 р. Г) земельної реформи П. Столипіна 1906 р.
Масова трудова міграція українців наприкінці XIX — на початку XX ст. була зумовлена: А) стрімкою монополізацією основних галузей промисловостіБ) розгортанням широкого будівництва залізниць і портів. В) залученням на українські землі іноземних колоністів. Г) аграрним перенаселенням українських земель.
Масова трудова міграція українців наприкінці XIX — на початку XX ст. була зумовлена: А) стрімкою монополізацією основних галузей промисловостіБ) розгортанням широкого будівництва залізниць і портів. В) залученням на українські землі іноземних колоністів. Г) аграрним перенаселенням українських земель
Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?А) заснування перших україномовних газет. Б) утворення перших українських політичних партій. В) скасування кріпосного права на українських землях. Г) надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»
Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?А) заснування перших україномовних газет. Б) утворення перших українських політичних партій. В) скасування кріпосного права на українських землях. Г) надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»
У ХІХ — на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії пройшов такі стадії розвитку: промисловий переворот — індустріалізація — монополізація. Реформи 60 — 70-х років ХІХ ст. на Наддніпрянській Україні сприяли: А) початку промислового перевороту. Б) завершенню промислового перевороту та розгортанню індустріалізаціїВ) завершенню індустріалізації та початку монополізаціїГ) завершенню монополізації
У ХІХ — на початку ХХ ст. розвиток машинної індустрії пройшов такі стадії розвитку: промисловий переворот — індустріалізація — монополізація. Реформи 60 — 70-х років ХІХ ст. на Наддніпрянській Україні сприяли: А) початку промислового перевороту. Б) завершенню промислового перевороту та розгортанню індустріалізаціїВ) завершенню індустріалізації та початку монополізаціїГ) завершенню монополізації
Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла: А) завершенню промислового перевороту. Б) створенню монополістичних об’єднань. В) формуванню ринку вільнонайманої праці. Г) подоланню залежності від іноземного капіталу.
Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла: А) завершенню промислового перевороту. Б) створенню монополістичних об’єднань. В) формуванню ринку вільнонайманої праціГ) подоланню залежності від іноземного капіталу
На діаграмі зображено обсяги виробництва певної продукції на Наддніпрянській Україні в обсягах загальноросійського виробництва (у %) на початку ХХ ст. Яке судження підтверджується даними діаграми?А ) У регіоні вироблялася левова частка продукції видобувної й цукрової промисловості та більше половини продукції машинобудування імперії. Б) Регіон спеціалізувався виключно на цукробуряковому виробництві, видобутку корисних копалин і металообробці. В) У регіоні вироблялося дві третини готової продукції металургійної, металообробної та цукрової промисловості імперії. Г ) Регіон займав ключові позиції в гірничо-металургійному, цукровому виробництві, виробляючи менше половини продукції машинобудування та металообробки.
На діаграмі зображено обсяги виробництва певної продукції на Наддніпрянській Україні в обсягах загальноросійського виробництва (у %) на початку ХХ ст. Яке судження підтверджується даними діаграми?А ) У регіоні вироблялася левова частка продукції видобувної й цукрової промисловості та більше половини продукції машинобудування імперії. Б) Регіон спеціалізувався виключно на цукробуряковому виробництві, видобутку корисних копалин і металообробці. В) У регіоні вироблялося дві третини готової продукції металургійної, металообробної та цукрової промисловості імперії. Г ) Регіон займав ключові позиції в гірничо-металургійному, цукровому виробництві, виробляючи менше половини продукції машинобудування та металообробки.
Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) Підняти ефективність сільського господарства.2) Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.3) Скасувати панщину та кріпосницьку залежність селян.4) Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.5) Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.6) Вирішити проблему аграрного перенаселення. А ) 1, 3, 4 Б) 1, 4, 6 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 6
Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?1) Підняти ефективність сільського господарства.2) Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.3) Скасувати панщину та кріпосницьку залежність селян.4) Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.5) Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.6) Вирішити проблему аграрного перенаселення. А ) 1, 3, 4 Б) 1, 4, 6 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 6
Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо,Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її «Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією». А) М. Садовську-БарілоттіБ) С. Крушельницьку. В) Г. Борисоглібську. Г) М. Заньковецьку
Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела? «На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо,Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її «Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією». А) М. Садовську-БарілоттіБ) С. Крушельницьку. В) Г. Борисоглібську. Г) М. Заньковецьку
Про якого історичного діяча йдеться в уривку джерела? Видатний письменник, громадський діяч, учений, талановитий організатор і пропагандист у суспільно-політичному житті Прикарпаття. Його вважали «Тарасом Шевченком західноукраїнських земель». Протестом проти утисків українців були, зокрема, його вірші «Вічний революціонер» і «Каменяр». Був одним із засновником соціал-демократичного руху в краї, але згодом чітко перейшов на націонал-демократичні позиції. Виступав за соборність і незалежність України. А) В. Антоновича. Б) М. Грушевського. В) І. Франка. Г) П. Чубинського
Про якого історичного діяча йдеться в уривку джерела? Видатний письменник, громадський діяч, учений, талановитий організатор і пропагандист у суспільно-політичному житті Прикарпаття. Його вважали «Тарасом Шевченком західноукраїнських земель». Протестом проти утисків українців були, зокрема, його вірші «Вічний революціонер» і «Каменяр». Був одним із засновником соціал-демократичного руху в краї, але згодом чітко перейшов на націонал-демократичні позиції. Виступав за соборність і незалежність України. А) В. Антоновича. Б) М. Грушевського. В) І. Франка. Г) П. Чубинського
Установіть відповідність між характеристиками українських громадсько-політичних діячів другої половини ХІХ ст. та їх прізвищами:1) Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна irredenta»2) Історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, профессор Львівського університету, автор «Історії України-Русі»3) Письменник, публіцист, редактор народовської газети «Батьківщина», один із засновників Української радикальної партії4) Поет, вчений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут»А) Ю. Бачинський. Б) М. Грушевський. В) Є. Левицький. Г) М. Павлик. Д) І. Франко
Установіть відповідність між характеристиками українських громадсько-політичних діячів другої половини ХІХ ст. та їх прізвищами:1) Публіцист, член Української радикальної та Української соціал-демократичної партій, автор праці «Україна irredenta»2) Історик, голова Наукового товариства ім. Т. Шевченка, профессор Львівського університету, автор «Історії України-Русі»3) Письменник, публіцист, редактор народовської газети «Батьківщина», один із засновників Української радикальної партії4) Поет, вчений, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, співзасновник Української радикальної партії, автор повісті «Захар Беркут»А) Ю. Бачинський. Б) М. Грушевський. В) Є. Левицький. Г) М. Павлик. Д) І. Франко1- А2-Б3- Г4-Д
Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками: А) Один із засновників Української демократичної партії (УДП)Б) Керівник української думської громади. В) Один із лідерів українського студентського руху в ГаличиніГ) Головний редактор журналу «Украинская жизнь»Д) Один із засновників Революційної української партії (РУП)1) І. Шраг2) С. Петлюра3) Д. Антонович4) С. Єфремов
Установіть відповідність між історичними постатями та їхніми характеристиками: А) Один із засновників Української демократичної партії (УДП)Б) Керівник української думської громади. В) Один із лідерів українського студентського руху в ГаличиніГ) Головний редактор журналу «Украинская жизнь»Д) Один із засновників Революційної української партії (РУП)1) І. Шраг2) С. Петлюра3) Д. Антонович4) С. Єфремов1- Б2- Г3- Д4 - А
Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?1) Скасування Емського указу2) Запровадження української мови у школах і судочинстві3) Створення українського університету4) Поява української преси5) Надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії6) Скасування для селян викупних платежів
Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?1) Скасування Емського указу2) Запровадження української мови у школах і судочинстві3) Створення українського університету4) Поява української преси5) Надання окремого представництва українцям у Державній Думі Росії6) Скасування для селян викупних платежів
Установіть хронологічну послідовність подій початку ХХ ст. на західноукраїнських землях: А) масовий селянський страйк на ГаличиніБ) запровадження загального виборчого права для чоловіків в Австро-УгорщиніВ) обрання А. Шептицького митрополитом Української греко-католицької церкви. Г) створення бойскаутської організації «Пласт»
Установіть хронологічну послідовність подій початку ХХ ст. на західноукраїнських землях: А) масовий селянський страйк на ГаличиніБ) запровадження загального виборчого права для чоловіків в Австро-УгорщиніВ) обрання А. Шептицького митрополитом Української греко-католицької церкви. Г) створення бойскаутської організації «Пласт»1-В (1900 р.); 2-А (1902 р.); 3-Б (1907 р.); 4-Г- (1911 р.)
Установіть відповідність між поняттями, термінами та їх визначеннями: А) Одна з агресивних форм націоналізму, що проповідує національну винятковість, зверхність однієї нації над іншими, розпалює національну ворожнечу й нетерпимість. Б) Прагнення до відокремлення, відособлення від держави якої-небудь області або регіону. В) Монополістичне об’єднання, характерною рисою якого є розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація продукції через єдину систему збуту. Члени синдикату зберігають виробничу самостійність, але втрачають комерційну. Г) Сукупність дій та заходів царського уряду в Російській імперії, спрямованих на звуження й витіснення на другорядні ролі національних мов, культури, історії з одночасним висуненням на провідні позиції російської мови, культури, історіїД) Спільна назва членів крайньо правих організацій у Росії в 1905—1917 рр., які виступали під гаслами монархізму, великодержавного шовінізму та антисемітизму.1) Сепаратизм2) Чорносотенці3) Шовінізм4) Русифікація
Установіть відповідність між поняттями, термінами та їх визначеннями: А) Одна з агресивних форм націоналізму, що проповідує національну винятковість, зверхність однієї нації над іншими, розпалює національну ворожнечу й нетерпимість. Б) Прагнення до відокремлення, відособлення від держави якої-небудь області або регіону. В) Монополістичне об’єднання, характерною рисою якого є розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація продукції через єдину систему збуту. Г) Сукупність дій та заходів царського уряду в Російській імперії,спрямованих на звуження й витіснення на другорядні ролі національних мов, культури, історії з одночасним висуненням на провідні позиції російської мови, культури, історіїД) Спільна назва членів крайньо правих організацій у Росії в 1905—1917 рр., які виступали під гаслами монархізму, великодержавного шовінізму та антисемітизму.1) Сепаратизм2) Чорносотенці3) Шовінізм4) Русифікація Відповіді: 1 - Б 2 - Д 3 - А 4 - Г
Установіть відповідність між подіями і наслідками:1) Економічна криза 1900— 1903 рр.2) Революція 1905—1907 рр.3) Столипінські реформи 1906— 1916 рр.4) Перша світова війна 1914—1918 рр. А) Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція. Б) Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперіїВ) Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу. Г) Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад. Д) Скасування панщини і особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Установіть відповідність між подіями і наслідками:1) Економічна криза 1900— 1903 рр.2) Революція 1905—1907 рр.3) Столипінські реформи 1906— 1916 рр.4) Перша світова війна 1914—1918 рр. Відповіді:1- Б; 2- Г; 3 – В; 4 - А А) Повалення царизму, розпад Російської імперії, Українська революція. Б) Посилення концентрації виробництва, зростання питомої ваги України в економічному розвитку Російської імперіїВ) Руйнування селянської общини, перетворення українських земель на одного з основних експортерів хліба в Європу. Г) Скасування Емського указу, легалізація діяльності українських політичних партій, створення українських думських громад. Д) Скасування панщини і особистої залежності селян, надання селянам громадянських прав
Що визначало становище сільського господарства західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.?1) Праця закріпаченого селянства.2) Боротьба навколо проблеми сервітутів (використання лісів і пасовищ).3) Розвиток потужного цукробурякового виробництва.4) Еміграція населення в країни Західної Європи та Америки.5) Виникнення фінансово-кредитних і кооперативних установ.6) Відсутність великих поміщицьких земельних маєтків. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г) 4, 5, 6
Що визначало становище сільського господарства західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.?1) Праця закріпаченого селянства.2) Боротьба навколо проблеми сервітутів (використання лісів і пасовищ).3) Розвиток потужного цукробурякового виробництва.4) Еміграція населення в країни Західної Європи та Америки.5) Виникнення фінансово-кредитних і кооперативних установ.6) Відсутність великих поміщицьких земельних маєтків. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г) 4, 5, 6
Вкажіть особливості становища селян напередодні Першої світової війни:1) Селяни обмежені у своєму праві залишати общину;2) Посилення соціального розшарування селян;3) Розвиток хуторського господарства;4) Збереження зобов’язань перед колишніми поміщиками. А) 1, 2 Б) 1, 4 В) 2, 3 Г) 3, 5
Вкажіть особливості становища селян напередодні Першої світової війни:1) Селяни обмежені у своєму праві залишати общину;2) Посилення соціального розшарування селян;3) Розвиток хуторського господарства;4) Збереження зобов’язань перед колишніми поміщиками. А) 1, 2 Б) 1, 4 В) 2, 3 Г) 3, 5
Що характеризувало економічне життя підросійської України напередодні Першої світової війни?1 Ліквідація поміщицького землеволодіння.2 Поліпшення соціально-економічного становища робітників та селян.3 Розширення посівних площ і збільшення валових зборів сільськогосподарської продукції.4 Відсутність монополій в промисловості.5 Участь іноземного капіталу в розвитку промисловості.6 Високий рівень концентрації виробництва й робітників на великих підприємствах. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г ) 3, 5, 6
Що характеризувало економічне життя підросійської України напередодні Першої світової війни?1) Ліквідація поміщицького землеволодіння.2) Поліпшення соціально-економічного становища робітників та селян.3) Розширення посівних площ і збільшення валових зборів сільськогосподарської продукції.4) Відсутність монополій в промисловості.5) Участь іноземного капіталу в розвитку промисловості.6) Високий рівень концентрації виробництва й робітників на великих підприємствах. А) 1, 2, 5 Б) 2, 3, 6 В) 2, 4, 5 Г ) 3, 5, 6
Укажіть три події, що відбулися в Україні в 1905 р.1) «Кривава неділя».2) Повстання матросів крейсера «Очакова» на чолі з лейтенантом Петром Шмідтом.3) Створення в Києві «Клуба русских националистов».4) Повстання на панцернику «Потьомкін».5) Виступ селян у Великих Сорочинцях на Полтавщині.6) Відзначення 100-річчя від дня народження Тараса Шевченка.7) Справа Бейліса. А) 1, 2, 6 Б) 2, 3, 7 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 7
Укажіть три події, що відбулися в Україні в 1905 р.1) «Кривава неділя».2) Повстання матросів крейсера «Очакова» на чолі з лейтенантом Петром Шмідтом.3) Створення в Києві «Клуба русских националистов».4) Повстання на панцернику «Потьомкін».5) Виступ селян у Великих Сорочинцях на Полтавщині.6) Відзначення 100-річчя від дня народження Тараса Шевченка.7) Справа Бейліса. А) 1, 2, 6 Б) 2, 3, 7 В) 2, 4, 5 Г) 3, 5, 7
Які програмні положення мала українська трудова громада в ІІ Державній Думі:1) «Ми хочемо: «Єдиної, нероздільної, самостійної України від гір Карпатських аж по Кубань річку».2) «Здобуття народові землі, которою користувалися б тільки ті, що прикладають до неї свою працю…».3) «Будемо вимагати восьмигодинного робочого дня, оборони праці жінок та дітей, страховки на старість та на випадок знесилення».4) «Користуючись сим поземельним наділом, селяни за се зобов’язані виконувати на користь поміщиків визначені в «Положеннях» повинності... Селяни іменуються тимчасовозобов’язаними».5) «Переробка державного урядування на національну і територіальну (краєву) автономію країн Російської імперії».6) «Україна для українців, і доки хоч один ворог-чужинець на нашій території, ми не маємо права покласти оружжя».
Які програмні положення мала українська трудова громада в ІІ Державній Думі:«Ми хочемо: «Єдиної, нероздільної, самостійної України від гір Карпатських аж по Кубань річку».2) «Здобуття народові землі, которою користувалися б тільки ті, що прикладають до неї свою працю…».3) «Будемо вимагати восьмигодинного робочого дня, оборони праці жінок та дітей, страховки на старість та на випадок знесилення».4) «Користуючись сим поземельним наділом, селяни за се зобов’язані виконувати на користь поміщиків визначені в «Положеннях» повинності... Селяни іменуються тимчасовозобов’язаними».5) «Переробка державного урядування на національну і територіальну (краєву) автономію країн Російської імперії».6) «Україна для українців, і доки хоч один ворог-чужинець на нашій території, ми не маємо права покласти оружжя».
Що з переліченого стосується України в роки революції 1905–1907 рр.:1) Поява українських періодичних видань.2) Масові арешти очільників політичних партій.3) Звуження сфери вживання української мови.4) Впровадження на території України стану посиленої охорони.5) Створення в містах і містечках осередків «Просвіти».6) Вибори до І та ІІ Державних дум Росії.
Що з переліченого стосується України в роки революції 1905–1907 рр.:1) Поява українських періодичних видань.2) Масові арешти очільників політичних партій.3) Звуження сфери вживання української мови.4) Впровадження на території України стану посиленої охорони.5) Створення в містах і містечках осередків «Просвіти».6) Вибори до І та ІІ Державних дум Росії.
Встановіть відповідність між видами мистецтва та іменами митців, які їх розвивали наприкінці 19 – на початку 20 ст.: А) Владислав Городецький, Василь Кричевський, Іван Левинський. Б) Микола Пимоненко, Сергій Васильківський, Опанас Сластіон, Микола Самокиш. В) Марко Кропивницький, Марія Садов ська-Барілотті, Михайло Ста рицький, Ганна Затиркевич. Г) Микола Леонтович, Станіслав Людкевич, Соломія Крушельницька. Д) Панас Мирний, Володимир Винниченко, Олександр Олесь1) образотворче мистецтво2) театральне мистецтво3) архітектура4) література
Встановіть відповідність між видами мистецтва та іменами митців, які їх розвивали наприкінці 19 – на початку 20 ст.: А) Владислав Городецький, Василь Кричевський, Іван Левинський. Б) Микола Пимоненко, Сергій Васильківський, Опанас Сластіон, Микола Самокиш. В) Марко Кропивницький, Марія Садовська-Барілотті, Михайло Старицький, Ганна Затиркевич. Г) Микола Леонтович, Станіслав Людкевич, Соломія Крушельницька. Д) Панас Мирний, Володимир Винниченко, Олександр Олесь1) образотворче мистецтво2) театральне мистецтво3) архітектура4) Література. Відповіді:1 – Б2 – В3 - А4 - Д
Встановіть відповідність між характеристиками та іменами науковців другої половини 19 – початку 20 ст.:1) Фізик та електротехнік, був першим винахідником рентгенівської трубки, завдяки якій зробив фотографію скелета людини; винайшов багато електротехнічних приладів.2) Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу – явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії.3) Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми і запропонував ефективні засоби боротьби проти цієї хвороби.4) Вчений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). Його наукові праці – вагомий внесок у дослідження проблеми походження й розвитку української мови. А) Ілля Мечников. Б) Іван Пулюй. В) Дмитро Яворницький. Г) Данило Заболотний. Д )Агатангел Кримський
Встановіть відповідність між характеристиками та іменами науковців другої половини 19 – початку 20 ст.:1) Фізик та електротехнік, був першим винахідником рентгенівської трубки, завдяки якій зробив фотографію скелета людини; винайшов багато електротехнічних приладів.2) Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу – явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії.3) Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми і запропонував ефективні засоби боротьби проти цієї хвороби.4) Вчений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). Його наукові праці – вагомий внесок у дослідження проблеми походження й розвитку української мови. А) Ілля Мечников. Б) Іван Пулюй. В) Дмитро Яворницький. Г) Данило Заболотний. Д )Агатангел Кримський. Відповіді:1 – Б2 – А3 - Г4 - Д
Що з переліченого стосується основоположника української класичної музики Миколи Лисенка:1) Перші дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан. Коцький».2) Перша в Україні Музично-драматична школа.3) Перша опера — «Запорожець за Дунаєм».4) Перший український мистецтвознавчий журнал «Артистичний вісник».5) Опери «Наталка Полтавка», «Енеїда», «Тарас Бульба», «Утоплена».6) Перший український професійний театр «Руська бесіда».
Що з переліченого стосується основоположника української класичної музики Миколи Лисенка:1) Перші дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан. Коцький».2) Перша в Україні Музично-драматична школа.3) Перша опера — «Запорожець за Дунаєм».4) Перший український мистецтвознавчий журнал «Артистичний вісник».5) Опери «Наталка Полтавка», «Енеїда», «Тарас Бульба», «Утоплена».6) Перший український професійний театр «Руська бесіда».