Синхронізоване календарно-тематичне планування
з історії для 9 класу
Історія України (2 години на тиждень, 70 – на рік) Підручники: Власов «Історія України. 9 клас»
Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік) Гісем, Мартинюк «Всесвітня історія. 9 клас»
Згідно оновленої програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
№ |
Іст. Укр |
Всесв. іст. |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 |
1 |
|
Повторення. Вступ. Сутність Нового часу. Новий час в історії України. “Довге ” XIX століття. |
|
|
2 |
2 |
|
Практичне заняття. Есе «Європейські зв’язки України в Ранній Новий час» зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно- територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок XIX ст. |
|
|
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
|||||
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта. |
|||||
3 |
|
1 |
Початок Великої французької революції кінця ХVIII ст. |
|
|
4 |
|
2 |
Завершення Великої французької революції кінця XVIII ст. |
|
|
5 |
|
3 |
Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта. |
|
|
6 |
|
4 |
Наполеонівські війни та їх підсумки. |
|
|
7 |
|
5 |
Практичне заняття. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона |
|
|
8 |
|
6 |
Узагальнення. |
|
|
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) Знаю:
Розумію: – поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм». Умію:
|
|||||
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
|||||
9 |
|
7 |
Початок становлення індустріального суспільства |
|
|
10 |
|
8 |
Практичне заняття. Суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення |
|
|
11 |
|
9 |
Велика Британія |
|
|
12 |
|
10 |
Франція. Бельгійська революція. |
|
|
13 |
|
11 |
Австрійська та Російська імперії. |
|
|
14 |
|
12 |
Революції 1848–1849 рр. |
|
|
15 |
|
13 |
Об’єднання Німеччини. Об’єднання Італії |
|
|
16 |
|
14 |
Сполучені Штати Америки. |
|
|
17 |
|
15 |
Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово) |
|
|
18 |
|
16 |
Узагальнення. |
|
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. |
|||||
19 |
3 |
|
Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин |
|
|
20 |
4 |
|
Наддніпрянська Україна в складі Російської імперії |
|
|
21 |
5 |
|
Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України |
|
|
22 |
6 |
|
Початок українського національного відродження |
|
|
23 |
7 |
|
Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|
24 |
8 |
|
Громадська опозиція російському царизму в Україні. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. |
|
|
25 |
9 |
|
Соціальні протести |
|
|
26 |
10 |
|
Практичне заняття. Програмові документи Кирило- Мефодіївського братства |
|
|
27 |
11 |
|
Узагальнення |
|
|
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ- у першій половині XIX ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
28 |
12 |
|
Соціально-економічне становище земель підавстрійської України. Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
|
|
29 |
13 |
|
Початок національного відродження.«Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
30 |
14 |
|
Практичне заняття. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів. |
|
|
31 |
15 |
|
Національний рух у західноукраїнських землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії. Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. |
|
|
32 |
16 |
|
Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|
33 |
17 |
|
Соціальні рухи. Скасування панщини. |
|
|
34 |
18 |
|
Узагальнення. |
|
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. Знаю:
Розумію:
|
|||||
Умію:
|
|||||
35 |
19 |
|
Освіта та наука. Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
36 |
20 |
|
Музика і театр. |
|
|
37 |
21 |
|
Розвиток української мови і літератури. Тарас Шевченко. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
|
38 |
22 |
|
Практичне заняття. Віртуальна мандрівка «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»; |
|
|
39 |
23 |
|
Практичне заняття. Історичні джерела про повсякденне життя українських селян. |
|
|
40 |
24 |
|
Архітектура та образотворче мистецтво |
|
|
41 |
25 |
|
Наш край наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ |
|
|
42 |
26 |
|
Узагальнення знань за розділом 3 «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
|
|
43 |
27 |
|
Узагальнення. |
|
|
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині XIX – на початку XX ст. Знаю: – час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій; – дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ. Розумію: – вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини; – поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм», «пробудження Азії». Умію: – показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію; – охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини; – визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США, російських реформ 1860–1870-х років, російської революції 1905–1907 рр., столипінських реформ, національних рухів слов’янських народів; – пояснити причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки, сутність революції Мейдзі, Молодотурецької й Сіньхайської революцій; – обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд |
|||||
44 |
|
17 |
Основні тенденції соціально-економічного і політичного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки. |
|
|
45 |
|
18 |
Практичне заняття: Еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності |
|
|
46 |
|
19 |
Франція. |
|
|
47 |
|
20 |
Німеччина. |
|
|
48 |
|
21 |
Велика Британія . |
|
|
49 |
|
22 |
Італія . |
|
|
50 |
|
23 |
Сполучені Штати Америки. |
|
|
51 |
|
24 |
Російська імперія. |
|
|
52 |
|
25 |
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. |
|
|
Розділ 4. Пробудження Азії. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) Знаю: – час створення Троїстого союзу і Антанти. Розумію: – поняття «геополітика», «військово-політичний союз», «мілітаризація», «метрополія». Умію: – показати на карті країни Троїстого союзу й Антанти, колоніальні володіння і сфери впливу великих держав (метрополій); – охарактеризувати основні тенденції міжнародних відносин у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.; – пояснити причини міжнародних криз і збройних конфліктів початку ХХ ст., створення військово-політичних блоків; – визначити наслідки боротьби європейських держав, США та Японії за перерозподіл світу; пояснити місце України в геополітичних стратегіях Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.. |
|||||
53 |
|
26 |
Японія. |
|
|
54 |
|
27 |
Китай. |
|
|
55 |
|
28 |
Спроби модернізації Османської імперії |
|
|
56 |
|
29 |
Практичне заняття. Британське панування в Індії. Народи Африки під владою європейських колонізаторів |
|
|
57 |
|
30 |
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. |
|
|
58 |
|
31 |
Узагальнення. |
|
|
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
59 |
28 |
|
Кримська війна 1853–1856 рр. Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр |
|
|
60 |
29 |
|
Реформи 60–70-х рр. ХІХ ст. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
61 |
30 |
|
Модернізація сільського господарства |
|
|
62 |
31 |
|
Модернізація промисловості. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
|
63 |
32 |
|
Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. ХІХ ст. Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. |
|
|
64 |
33 |
|
Національний рух і суспільно-політичне життя у 70–80-х рр. ХІХ ст. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. |
|
|
65 |
34 |
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський |
|
|
66 |
35 |
|
Практичне заняття. Історичні джерела про українофільський етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії. |
|
|
67 |
36 |
|
Узагальнення знань за розділом 4 «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
68 |
37 |
|
Узагальнення. |
|
|
Розділ 5. ЗахідноУкраїнські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
69 |
38 |
|
Соціально-економічний розвиток. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
70 |
39 |
|
Суспільно-політичне життя у 60–80-х рр. ХІХ ст. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
|
71 |
40 |
|
Культурно-освітнє товариство «Просвіта» та Літературне/Наукове товариство ім. Т. Шевченка |
|
|
72 |
41 |
|
Політизація українського національного руху в 90-ті рр. 19 ст. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. |
|
|
73 |
42 |
|
Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
74 |
43 |
|
Практичне заняття. Особливості україно-фільського та політичного етапів національного відродження. |
|
|
75 |
44 |
|
Наш край у другій половині ХІХ |
|
|
76 |
45 |
|
Узагальнення. |
|
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||||
77 |
46 |
|
Соціально-економічний розвиток в складі Російської імперії. Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
|
78 |
47 |
|
Політизація українського національного руху на території Російської імперії. Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
|
|
79 |
48 |
|
Події російської революції 1905–1907 рр. на українських землях. |
|
|
80 |
49 |
|
Діяльність українських парламентських громад у І та ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. |
|
|
81 |
50 |
|
Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
82 |
51 |
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Національний рух у 1908–1914 рр |
|
|
83 |
52 |
|
Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини. |
|
|
84 |
53 |
|
Узагальнення. |
|
|
85 |
54 |
|
Економічне та суспільно-політичне життя підавстрійської України. |
|
|
86 |
55 |
|
Піднесення українського національного руху Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. |
|
|
87 |
56 |
|
Практичне заняття. Вплив греко-католицької церкви на піднесення національної свідомості населення західноукраїнських земель. |
|
|
88 |
57 |
|
Узагальнення. |
|
|
Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) Знаю: – важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.; – найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.; – основні наукові й культурні центри Європи та США. Розумію: – тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.; – поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво». Умію: – охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті; – визначити прояви взаємодії культур народів Європи, Америки, Азії та Африки. |
|||||
89 |
|
32 |
Освіта. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. |
|
|
90 |
|
33 |
Наука і техніка XIX |
|
|
91 |
|
34 |
Література і мистецтво |
|
|
92 |
|
35 |
Узагальнення. |
|
|
Розділ 7. культура України в середи ні XIX – на початку XX ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка. |
|||||
93 |
58 |
|
Освіта та наука. Наукові товариства. Видатні вчені.. |
|
|
94 |
59 |
|
Вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя. Зміни у світовідчутті людини. Емансипація жінки. |
|
|
95 |
60 |
|
Література. Особливості розвитку культурного життя. |
|
|
96 |
61 |
|
Театр і музичне мистецтво. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика |
|
|
97 |
62 |
|
Архітектура та образотворче мистецтво. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. |
|
|
98 |
63 |
|
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
|
99 |
64 |
|
Практичне заняття. Традиції та побут української сім’ї. |
|
|
100 |
65 |
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст |
|
|
101 |
66 |
|
Наш край на початку ХХст. |
|
|
102 |
67 |
|
Узагальнення знань за розділом 7 «Повсякденне життя та культура Україні в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
103 |
68 |
|
Узагальнення. |
|
|
104105 |
69-70 |
|
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX cтоліття |
|
|