Номер слайду 12
Ведучий говорить про те, що є люди, які виявилися успішними в своєму житті. Це можуть бути як дуже відомі люди (політики, музиканти, вчені, спортсмени ...), так і ті, хто не відомий широкому загалу, але при цьому він сам і навколишні вважають його успішним (педагог, батьки учнів ...). Потім учасникам пропонується відповісти на питання: «За рахунок чого людям вдається досягати успіху в житті?» Відповіді учасників фіксуються. В одній половині кола записується те, що робить сама людина для того, щоб стати успішним (багато працює, постійно вчиться, знає, чого хоче ...). У другій половині кола - фактори, які можна назвати «щасливим випадком», удачею (багаті родичі, лотерея, опинився в потрібний час, в потрібному місці ...). Вводиться метафора «Попелюшка» і «Архітектор». Попелюшка – людина, яка чекає на успіх. Вона сподівається, що в один прекрасний день станеться диво і її життя стане прекрасним. «Архітектор» - людина, яка розуміє, чого вона хоче в цьому житті. Він сам визначає цілі і сам знаходить можливості реалізувати ці цілі. Ведучий просить учасників назвати, які якості дозволяють людині стати «архітектором» власної долі. Якості записуються на картках і прикріплюються на дошку. Далі учасники об‘єднуються в дві команди. Необхідно придумати і показати (розповісти), як поведуть себе «Попелюшки» і «Архітектори» в запропонованих ситуаціях. Кожна команда по черзі описує ситуацію як від імені «Попелюшки», так і - «Архітектора». Ситуації: 1. Закінчив навчальний заклад. 2. Втратив роботу. Вправа «Попелюшка» і «Архітектор»