Презентація "Тренувальні тестові завдання"

Про матеріал
На допомогу випускникам та вчителю (вчительці) української мови при підготовці до НМТ з української мови
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренувальні тестові завдання

Номер слайду 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього: (1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства. Однорідних членів немає в реченні: А першому Б третьому В четвертому Г сьомому

Номер слайду 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього: (1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства. 2. Форму однини має в тексті іменник: А джерела Б криниці В стилі Г покоління

Номер слайду 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього: (1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства. 3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні: А першому Б четвертому В п’ятому Г шостому

Номер слайду 5

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–4 до нього: (1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства. 4. Складносурядним є речення: А перше Б п’яте В шосте Г сьоме

Номер слайду 6

5. На перший склад падає наголос у слові: А зручний Б проміжок В перекис Г експерт Д фаховий

Номер слайду 7

6. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка: А д..рижабль, през..дент, п’єд..стал Б с..нус, Ват..кан, дез..нформація В Пак..стан, прив..лей, к..парис Г реч..татив, симпоз..ум, Ч..лі Д рец..див, Флор..да, кр..тичний

Номер слайду 8

7. Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка: А під..яремний, краков..як, рутв..яний Б П..ятихатки, без..язикий, брукв..яний В розіб..ється, Прип..ять, присв..ячений Г сором..язливий, Валер..ян, зап..ястя Д об..їжджати, Лук..янівка, сер..йозний

Номер слайду 9

8. Правильно написано всі слова в рядку: А скасований, розтривожений, безтурботний, припинений Б схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений В безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний Г пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений Д беспорадний, розпушений, прекумедний, сформований

Номер слайду 10

9. Правильно написано всі похідні слова в рядку: А Запоріжжя – запорізький, чех – чеський, Цюрих – цюриський Б Прага – пражський, козак – козацький, Овруч – овруцький В Буг – бузький, латиш – латиський, Париж – парижський Г Рига – ризький, узбек – узбецький, Дрогобич – дрогобицький Д Кавказ – кавказський, турок – турецький, Збараж – збаразький

Номер слайду 11

10. Прочитайте уривок тексту: (1)З/поміж українських архітекторів варто відзначити Івана Левинського. Упродовж (2)сорока/літньої діяльності ним були зведені сотні будівель (3) житлово/побутового та громадського призначення. Усе, створене ним, захоплює, бо до (4)будь/якої роботи він підходив (5)по/господарськи. Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою: А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5

Номер слайду 12

11. Потребує редагування вислів у рядку: А відхилити пропозицію Б давно знати друг друга В заповзято співпрацювати Г довгострокове планування Д віддячити за допомогу

Номер слайду 13

12. Прочитайте речення: Фігуристка, ... хворобу, блискуче виконала складний стрибок. Замість крапок у реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ: А не дивлячись на Б незважаючи на В забувши про Г подолавши Д перемігши

Номер слайду 14

13. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова: Лише частина студентів … опанувати правила вимови …, хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, … цій темі чимало часу. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків: А змогли, важкими французькими звуками, приділила Б змогла, важкими французькими звуками, приділив В змогли, важких французьких звуків, приділив Г змогли, важкими французькими звуками, приділили Д змогла, важких французьких звуків, приділила

Номер слайду 15

14. Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні: А Нарешті настали найочікуваніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень. Б Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір Лесі Українки. В До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з усіх, які були, а для бабусі – найяскравіші хризантеми. Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль. Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

Номер слайду 16

15. Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку: А людині притаманне прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд. Б досить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ. В не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків. Г зовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням. Д ми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Номер слайду 17

16. З’ясуйте значення (А – Д) кожного фразеологізму (1–4): ФРАЗЕОЛОГІЗМ:1 шапкою докинути 2 хоч греблю гати 3 до нових віників 4 як мокре горить. ЗНАЧЕННЯ: А багато Б повільно В надовго Г близько Д незручно

Номер слайду 18

17. Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4): ПРИКЛАД РЕЧЕННЯ: А Найвідоміша телефонна служба порятунку «911» з’явилася в американському місті Хейлівілі: 16 лютого 1968 року місцевий конгресмен зробив для перевірки «тривожний» дзвінок, лише привітавшись. Б Першість цього винаходу належить лондонцям, адже їхня служба почала діяти ще 1937 року, отримавши лише за тиждень 1336 дзвінків! В Для швидкого реагування в разі пожежі чи нападу, погіршення здоров’я чи стихійного лиха більшість країн нині має спеціальну службу порятунку з єдиним номером телефону. Г Це диспетчерська, що з’єднана з усіма екстреними службами, її номер завжди має три цифри, які легко запам’ятати. Д У світі завдяки Голлівуду найбільше знають саме номер «911», а в Україні та інших країнах Європи викликати таку службу можна за телефоном «112». ТИП СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ:1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 з різними видами зв’язку

Номер слайду 19

18. Доберіть приклад (А – Д) до кожного виду відокремленого члена речення (1–4): ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ЧЛЕН РЕЧЕННЯ:1 додаток 2 означення 3 обставина 4 прикладка (різновид означення)ПРИКЛАД РЕЧЕННЯ: А На вернісаж прийшли колеги пейзажиста – справжні поціновувачі образотворчого мистецтва. Б Переглянувши другий розділ книги, письменник був надзвичайно задоволений ілюстраціями. В Учасники форуму, натхненні промовою голови оргкомітету, жваво обговорювали перспективи співпраці. Г Виставка триватиме до кінця вересня й працюватиме щодня, крім останньої суботи місяця. Д Кожен митець прагне визнання або слави, тож мріє знайти стежину до людського серця.

Номер слайду 20

19. З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4): ФРАГМЕНТ РЕЧЕННЯ:1 Часто згадую той вечір, коли … 2 Коли їхали автострадою, ... 3 Із розкладу учні дізналися, коли … 4 Коли хочеш поваги до себе, ... ВИД ПІДРЯДНОЇ ЧАСТИНИ: А обставинна причини Б означальна В з’ясувальна Г обставинна умови Д обставинна часу

Номер слайду 21

20. З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово): Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим. А займенник Б прикметник В прислівник Г форма дієслова (дієприкметник) Д форма дієслова (дієприслівник)

pptx
Додано
26 березня 2023
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку