Групи туристичних вузлів Вузли для зв'язування мотузок різного діаметру: - брамшкотовий; - академічний. Вузли для зв'язування мотузок однакового діаметру:прямий; - зустрічна вісімка; - грепвайн. Провідники:провідник вісімка; - серединний провідник. Вузли для кріплення мотузки до опори:булінь; - удавка; - стремено; - штик. Провідники: Вузли для організації страховки: УІАА (Мунтера); - Гарда. Схоплюючі вузли:- схоплюючий (Прусіка); - схоплюючий Бахмана; - австрійський схоплюючий (Маршалла) style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type
Правильно зав'язані вузли повинні бути розправленими, затягнутими, не мати перекручень мотузок. Використання туристських засобів у процесі змагань і під час походів вимагає від туриста розвинених вмінь та навичок організації страхування. Основу вмінь організації страхування складають вміння в'язання туристських вузлів.
Прямий вузол. Техніка виконання: В кожну руку беруть по мотузці. Кінці правої і лівої мотузки переплітають 1 раз. З вільного кінця верхньої мотузки формують відкриту петлю. Кінець нижньої мотузки протягують в цю петлю, повторюючи нижнє переплетення в дзеркальному відображенні. Виходить симетрична зв’язка з 2 петель. Вузол розправляють і стягують, потягнувши мотузки в різні сторони.
« ГРЕПВАЙН»Техніка виконання:. зав'язавши два контрольні вузли однією мотузкою навколо іншої і навпаки - ми отримаємо ткацький вузол. Грейпвайн подібний до ткацького і відрізняється лише тим, що при в'язанні контрольних вузлів мотузка двічі обвиває одна одну, а не один, раз як у ткацькому, і кількість цих вузлів лише 2 style.colorfillcolorfill.type
Брам-шкотовий. Техніка виконання: З товстого каната роблять закриту петлю. У неї протягують кінець другого каната, обводять їм підставу петлі і протягують тонкий канат під себе поверх петлі. Ще раз обходять підстава петлі вільним кінцем і протягують його в прохід між петлею і тонким канатом. Вузол стягують, притримуючи товсту петлю, і розправляють. З 2-х сторін зав’язують контрольні вузли.rrrrr
«БУЛІНЬ»Техніка виконання: Роблять на кінці мотузки просту петлю або 1 разів обертають опору. Пальцями утримують місце перехрещення і протягують в петлю знизу вільний кінець мотузки. Простягають мотузку, огинають ззаду довгу частину і знову пропускають кінець маленьку петлю. Затягують вузол, потягнувши в різні боки за велику петлю і довгу частину мотузки.
Стремено. Техніка виконання. Місце, де треба зав'язати стремено, беруть обома руками на відстані 30-35 см так, щоб між руками мотузка була горизонтальна, а кінці її вільно звисали донизу. Починаємо повертати мотузку в обох руках в одну сторону (за або проти руху годинникової стрілки). Отримаємо дві петлі, створені горизонтальною частиною мотузки і звисаючими кінцями. Тепер ці петлі треба сполучити (не розвертаючи При навантаженні на петлю вона не повинна затягуватися.
Штик. Техніка виконання: Мотузку перекидають через опору і формують петлю. Протягують через петлю кінець мотузки – це перший полуштык. Коротким кінцем мотузки роблять петлю на довгому кінці і повторюють полуштык. Його в’яжуть у тому ж напрямку, як і перший. Якщо неправильно зав’язати другу частину багнета, він буде стягуватися. Вільний кінець мотузки обов’язково закріплюють контрольним вузлом.
«УДАВКА»Техніка виконання: Для зав'язування вузла "удавка" кінець мотузки обмотують навколо опори, перекидають через кінець, який будуть навантажувати, і не менше трьох разів обкручують навколо самої мотузки. Під час навантаження мотузка притягуватиметься до опори і за рахунок тертя не розпуститься. Щоб уникнути вислизання, на вільному кінці мотузки в'яжуть контрольний вузол;
«Серединний провідник»Вузол "серединний провідник" (австрійський провідник) застосовується в тому випадку, коли необхідно жорстко приєднати середню частину мотузки, яка навантажується з двох боків. Для зав'язування цього вузла необхідно петлю мотузки двічі обкрутити навколо себе. Розкладаємо на площині мотузку так, щоб отримати рисунок, що нагадує цифру "8" в стороні від кінців мотузки, що навантажуються в різні боки (рис. а). Потім кінець петлі обгортаємо навколо дальнього перехрестя і затягуємо вузол.
Отже, ми розглянули призначення та техніку в'язання основних вузлів, що застосовуються у туризмі. Звичайно, існує ще велика кількість вузлів, але за допомогою запропонованих можна виконати всі дії щодо організації страхування та самострахування туристів в процесі подолання перешкод у поході чи на змаганнях.style.colorfillcolorfill.typefill.on