Презентація "Творчі завдання на уроках природознавства в початковій школі"

Про матеріал
Презентація містить види творчих завдань,які можна використовувати на уроках природознавства у початковій школі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель ЗОШ №1 Нагорнюк Галина Михайлівна. Творчі завдання на уроках природознавства у початковій школі

Номер слайду 2

 Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий зв'язок між інтелектуальним життям особистості і проявом  її сил в активній діяльності. В. Сухомлинський   

Номер слайду 3

Шляхи формування творчої компетентності учнів:вміння бачити та сформулювати проблему;вміння знаходити нові рішення;вміння діяти в нестандартних ситуаціях;активізація творчих здібностей учнів;реалізація творчого потенціалу учнів.

Номер слайду 4

Творчі завдання сприяють збудженню інтересу у дітей до розмірковування, розумової діяльності, нестандартного мислення.

Номер слайду 5

Розвиток творчих здібностей молодших школярів в процесі формування природничих знань. В. О. Сухомлинський рекомендував вчити дітей думати, творити, фантазувати серед чудової краси природи, що є джерелом думки і слова. Важливою умовою формування творчого мислення через природу є організація спостережень. Вони розпочинаються з розвитку молодших школярів уміння бачити природу. Адже відомо, що дивитися- це не означає бачити.

Номер слайду 6

На уроках природознавства використовуються завдання творчого характеру:складання кросвордів, участь у конкурсах i олiмпiадах, дослідницька дiяльнiсть учнів; залучення учнів до реалізації творчих робіт та проектів; підготовка повідомлень за завданням вчителя.

Номер слайду 7

Передбачається складання казок, вiршiв, проведення інтелектуальних конкурсів, написання творів та переказів, розробка дiалогiв з визначеної теми, створення кросвордів, ребусів, композицій, добір музичних фрагментів до художніх картин, побудова генеалогічного дерева своєї родини, випуски стiнноi газети. Проектна діяльність. На уроках природознавства використовуються завдання творчого характеру:

Номер слайду 8

Розглянемо нові аспекти розвитку творчих здібностей учнів під час формування природничих понять. Сучасна школа ставить перед собою завдання не лише навчити учнів грамотно писати, читати, рахувати, а й вчитись самостійно працювати з додатковою літературою, реалізувати свій творчий потенціал, комунікативні можливості. Незважаючи на розуміння важливості навчання у новий спосіб, зміни у початковій школі відбуваються складно. Освітня реформа буде мати успіх, якщо кожен учитель буде реформатором власного щоденного досвіду. Чудовий перший крок на шляху до змін - це обрання тих стратегій активного навчання, які здійснити найлегше.

Номер слайду 9

Завдання творчого характеру

Номер слайду 10

Опишіть за малюнками красу природи навесні та складіть казку про весну.

Номер слайду 11

Тобі подобається світ, у якому ти живеш? Розкажи про нього або намалюй.

Номер слайду 12

Поміркуй… Влітку нам усім дошкуляють комахи. А що трапиться, якщо їх усіх знищити? Для чого звірям хвости? Лисиці Білці Бобру. Білий хвостик оленів

Номер слайду 13

Склади свою книгу рекордів Природи. Наприклад,а)Найвища гора Кримських гір _______б)Найсолоніша вода в ________ океані.в)Найбільший за площею _________ океан. г)Усі океани омивають материк - _________д)Найвища гора українських Карпат ________ж)_________________________________

Номер слайду 14

Творчі задачі щодо розвитку креативного мислення Запропонуйте, як можна зміцнити обсипання схил яру або берег, який постійно підмиває вода?Із - за чого квітковий годинник може «зламатися», почати показувати час неправильно?

Номер слайду 15

Навесні і восени часто можна бачити багаття, в яких спалюють побуріле торішнє листя рослин, суху траву. Вважається, що при цьому буде краще рости нова трава. Чи згодні ви з цим? Чому?Вам слід охолодити стакан з окропом. Як бути?Творчі задачі щодо розвитку креативного мислення

Номер слайду 16

Творчі задачі для мозкового штурму. Як уберегти пішоходів від падаючих з дахів бурульок?Як захистити басейн, з якого подається питна вода до міста, від купальників?Як обігрівати людей на вулицях в лютий мороз?Як врятувати собаку, що пливе на крижині по річці в льодохід?Що б ви запропонували зробити нестримно веселе?Як врятувати птахів у сувору зиму від нестачі кормів?Треба розмішати цукор у склянці з гарячим чаєм, коли ложечки немає. Що робити?

Номер слайду 17

Придумайте будинок майбутнього. (Сформулюйте функції будинку, поліпшите їх, змініть на зворотні, сформулюйте потреби людини, нехай будинок їх задовольняє). Що буде, якщо знищити всіх вовків?Що буде в озерах, якщо знищити всіх щук?Придумайте комаху з незвичайними властивостями. Як зробити різнокольорову крижинку? Творчі задачі для мозкового штурму

Номер слайду 18

Сім'я їде на місяць у відпустку. Треба поливати кімнатні рослини. Як бути?Можливі відповіді. Запросити сусідів приходити поливати; поставити горщики в таз з водою; наповнити пляшки водою, перевернути їх і увіткнути в землю; закопати в землю квіткового горщика гніт, а інший кінець помістити в банку з водою; віднести квіти сусідам; накрити рослини скляними банками або пластиковими мішками; роздарувати квіти. Придумайте нове небачене природне явище. Як допомогти собі фантазувати? Можлива відповідь. Підказка: назвіть, які природні явища ви знаєте? Вітер, дощ, сніг, зсуви, грози, затемнення, північні сяйва ... Зробіть їх незвичайними: підсильте, переверніть, поміняйте місцями ... Наприклад: дощ з цукерок та іграшок ... Швидке переміщення материків ... Творчі задачі для мозкового штурму

Номер слайду 19

Пізнавальні завдання - запитан­ня на вста­новлення взаємозв'язку між природ­ними об'єктами, між організмами в угрупованні. У лісі вирубали старі гіллясті дерева. Незабаром молодий ліс за­гинув. Поясніть чому. Відповідь. Відсутність місця для гнізду­вання птахів. Ліс загинув від комах-шкідників. Складіть ланцюжок харчу­вання в угрупованні лук. Поясніть, до чого може призвести порушен­ня його. Відповідь Дощові черв'яки — відмерлі частинки рослин; стебла та листки — гусениці метеликів; коники — птахи; метелики — нектар квітів; бджоли — нектар та пилок квітів. Зміна ланцюжків харчування може призвести до зміни угруповання.

Номер слайду 20

Можна використовувати на уроках природознавства таке завдання творчого характеру: Що потрібно для того, аби...створити космічну ракету, вирости здоровим, просто жити, зберегти ліси, врятувати тварин взимку, виростити дерево…

Номер слайду 21

Отже,розвиток творчих можливостей у кожного школяра потребує від учителя застосування на уроці творчих завдань, що складають систему, яка дасть можливість урізноманітнити творчу діяльність учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.

Номер слайду 22

Кожен учитель повинен пам’ятати, що творчі завдання забезпечують швидке набуття знань та вмінь, закріплення й застосування їх на практиці. А це означає, що для розвитку творчих можливостей велике значення мають пізнавальні процеси: пам’ять, увага, уява, фантазія. Саме ці якості - основа для розвитку продуктивного мислення і творчих здібностей.

Номер слайду 23

Саме творчі завдання підвищують пізнавальну активність учня – актуальну проблему, яку має розв’язати кожний вчитель, який працює над побудовою навчально-виховного процесу на основі особистісно орієнтованого підходу до молодшого школяра.

pptx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку