Тема: Вода та її властивості. Практична робота: ознайомлення з властивостями води. (2 клас)
Мета. Дати учням уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: проектор, екран, відеоматеріали, стаканчики, сіль, цукор, камінчики, шматочки льоду, серветки, баночка, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі:
Всі готові до уроку?
Всі уважні? Молодці!
ІІ. Фенологічні спостереження «Віконечко погоди»
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Що таке природа? (Все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людини)
- Яка буває природа?(Жива і нежива)
- Що належить до неживої природи?
- З якими обʼєктами неживої природи ми познайомились на минулих уроках? (Сонце, повітря)
- Яку роль у природі виконує сонце?
Гра « Розумники»
Сигнальні картки, якщо жива природа зелена картка, не жива природа червона.
Дощ, їжачок, каміння, квітка, повітря, лисиця, сонце, дерево, вовк.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. (Зацікавлення учнів темою уроку)
— Вам цікаво що сховано в цій склянці?(Так)
1.Прослуховування аудіо запису «Звук дощу, води що ллється, звук морських хвиль»
Бува, як скло, крихка, тверда.
Звичайна, підкажіть…(вода)
(Діти відгадують. Учитель відкриває склянку, а там нічого не має. Тоді учитель пропонує поглянути у портфель, під стіл(там учні находять картинка з водою).
2. Очікування:
*Що б ви хотіли дізнатися про воду?
* Сьогодні ми поговоримо про ще одного представника неживої природи це саме вода. Ми переконаємось, що вода усюди. Так, як ми її шукали. Про її основні властивості та стани за допомогою дослідів. А головним героєм нашого уроку стане краплинка води з мультфільму Хто ж це? (Капітошка)
( Перегляд фрагменту мультфільму « Капітошка»)
Актуалізаця опорних знань
В Д О А
V. Сприймання й осмислення нового матеріалу.
1.Дослідницьке проектування: визначення властивості води.
У вас на партах знаходитися посуд з водою. Наш герой пропонує вам
самостійно дослідити , які властивості має вода за планом (мнемотехніка)
СМАК КОЛІР ЗАПАХ ФОРМА СТАН
Учні виконують завдання:
*Спробуйте воду на смак.
* Визначте колір води.
*Понюхайте воду, чи має вода запах.
*Обережно перелийте воду із склянки у інший посуд.
Спостерігайте, яку форму має вода.
*Занурте у склянку ложку і подивіться, видно її чи ні. Зробіть висновки.
Висновок. Вода не має смаку, не має кольору, без запаху, вода текуча, не має власної форми.
Творче завдання: намалюйте на аркушу паперу літеру В (рукописну велику)
Фізкультхвилинка.
Угорі пливе хмаринка.
Унизу росте травинка.
Тварина стежкою біжить,
У листі вітер шелестить.
Ми нагнулись до струмка:
- Ой, вода у нім яка!
Миєм руки, миєм личка,
Акуратність — наша звичка.
2.Інформація про воду на Землі.
Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею. У повітрі також є вода. Більшу частину нашого тіла становить вода. Вона входить до складу крові. Випаровуючись із поверхні шкіри, вода регулює температуру тіла.
Вода потрібна організму для виведення шкідливих речовин.
Велике значення має вода і для тварин. Для деяких тварин, наприклад, риб вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити рослини.
Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно поповнювати її запаси в організмі. Без води живий організм гине.
Асоціативний кущ: ВОДА – ЦЕ……(річка, іній, річка, океан, озеро, став)
3. Робота за підручником
Проблемне питання:
VІ. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота в зошитах.
3.Перегляд відео «Кругообіг води в природі»
Кейс-метод «Переказ—демонстрація» . Відтворення переглянутого сюжету у вигляді казки « Мандрівка Капітошки»
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.Гра «Підбери потрібні слова»
Вода буває у ... станах.
Коли холодно, вода ...
Сонце ... воду з калюж, річок і озер.
Вода... сіль і цукор.
Даремно не ... воду.
2. Бесіда.
Чому взимку йде сніг, а не дощ?
Як довести, що сніг і лід – це замерзла вода?
Що відбувається з бурульками в теплий сонячний день?
Чому не можна смоктати бурульки та їсти сніг?
— Наш герой Капітошка взимку перетворився на …
Я дарую вам сніжинку на згадку про наш урок.