Творчість та емоції Роль емоцій в творчості
Творчість, що це і для чого
Творча людина, яка вона
Види творчої діяльності
Педагогічна діяльність як вид творчої діяльності
Творчість і емоції та їх роль
Ресурс, чи важливо контролювати
Підготувала Світлана Юрченко, методист НМЦ ПТО у Волинській області
Виконання інтерактивної вправи
«Творчість»
Висловіть свої емоції, відчуття, які прожили під час виконання вправи: хороші емоції – жовті промінчики сумні емоції – сині промінчики
1) Чи можна назвати те, чим займалися творчістю, так, ні, чому?
2) Що таке творчість?
3) Чи всі члени групи приймали участь у виконанні завдання? Чи кожній людині притаманна творчість, чи, щоб творити, потрібен талант, вроджені задатки?
ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО, письменник:
«бачити зорі….навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах», повість «Зачарована Десна»
РОЛЛО МЕЙ, психоаналітик:
«Творчість зціляє і творить наше життя», нарис психології творчості «Мужність творити»
Картинки взято з презентації Кінаш І.А., Харківська ЗОШ І-ІІІ № 139, освітня платформа «На урок»
• створення, відкриття нового
• креативне діяння
• мислення в його найвищій формі
• вищий ступінь активності особистості з метою пошуку істини
• діяльність, у процесі якої створюються матеріальні і духовні цінності, здійснюється саморозвиток, самореалізація самого суб’єкта творчості
• механізм розвитку
• необхідна для повноцінного життя людини форма її існування
1. творчість, що базується на таланті 2. творчість, що є результатом самореалізації ТВОРЧІСТЬ ПРИТАМАННА КОЖНІЙ ЛЮДИНІ!
Мислення творчої особистості:
самостійність – бачити проблему гнучкість – суперечливі точки зору аналітичність – виділяти істотне винахідливість – вихід з ситуації розсудливість – оцінити ситуацію кмітливість – зрозуміти проблему глибина думки – різносторонній підхід
Творчі люди легко адаптуються
у соціальному середовищі, життєвій і професійній ситуаціях
Творення надає людині задоволення
|
стереотипи мислення страх помилитися |
Що заважає розвитку творчих здібностей? |
страх бути в центрі уваги небажання здаватися «білою вороною» немає натхнення щоденна рутина, завантаженість |
види творчої діяльності:
наукова, технічна, художня, музична, літературна, педагогічна
потенціал (сила) людини:
неактуалізовані можливості, задатки, енергія, резерви, ціннісні орієнтації, продуктивні сили, творчі імпульси-потенціал
стаття 54 Конституції України
Кожний громадянин має право на результати своєї інтелектуальної, творчої діяльності; ніхто не може використовувати або
поширювати їх без його згоди, за винятками, встановленими законом
Педагогічна творчість – пошук і знаходження нового у сфері педагогічної діяльності.
інновації - виявлення нестандартних способів вирішення педагогічних завдань новаторство - відкриття нового, наприклад, розробка нового методу навчання, ефективного для певних умов імпровізація – знаходження несподіваного педагогічного рішення і його втілення «тут і зараз»
Рівні творчої педагогічної діяльності педагога:
Репродуктивний – працює за зразком
Раціоналізаторський – удосконалює, модернізує
Конструкторський – конструює свої варіанти
Новаторський – новизна, оригінальність, висока результативність
Педагогічна майстерність – це діяльність на рівні відомих зразків Творчий педагог може ще не стати майстром, але необхідною умовою руху до педагогічної майстерності є творчість.
Педагогічна творчість – це пошук і знаходження нового, створення нових оригінальних підходів, окремих прийомів, що переростають у педагогічний досвід
Високого рівня майстерності педагог досягає лише на основі педагогічної творчості, при накопиченні досвіду
Яка теза є правильною:
«творчість впливає на емоції»
«емоції впливають на творчість»
Виконання вправи
2 + 1 1 + 2
Емоційні стани, що виникають в процесі творчості:
Творче піднесення і натхнення: працює думка
Задоволення і радість: досягнення мети
Фрустрація – переживання,
труднощі, невдача, втрата перспективи мобілізує, підвищує силу мотиву демобілізує, розчарування
Вправи на розвиток та активізацію творчості
Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості.
Картка самооцінки творчої педагогічної діяльності, ст. 303,т.6.8 Карпенко Н.А. Психологія творчості. Навчальний посібник. Методи навчання й активізації творчості (ст 107 – 118), вправи на розвиток творчого потенціалу ососбистості (ст. 130), тренінг креативності (стор. 135)
Швидко «вигоряють»: максималісти з підвищеною відповідальністю мрійники інтроверти не отримують схвалення мають внутрішньо особистісний конфлікт трудоголіки
Творчість — це особливий зв'язок між інтелектуальним життям особистості і прояву її сил в активній діяльності. Василь Сухомлинський, педагог
|
Творчість – це здібність дивуватися і пізнавати, вміння знаходити |
Вислови про творчість |
рішення у нестандартних ситуаціях, це спрямованість на відкриття нового і здатність глибоко усвідомлювати свій досвід. Еріх Фромм, |
німецький соціальний психолог
Навчання я розглядаю як клубок: одна нитка - розум, друга нитка – почуття. І вони завжди стикаються.
Володимир Вернадський, науковець
Музикант ніяк не може схвилювати людей інакше, окрім, як будучи сам схвильований. Він обов’язково повинен уміти сам викликати в собі ті афекти, які він хотів би збудити у своїх слухачів.
Карл Філіп Емануїл Бах, син І.С.Баха
|
Щоб мати підстави для творчості, потрібно, щоб саме життя ваше |
ХХІ століття називають століттям конкуренції розумів і творчих здібностей |
було змістовним. Генріх Ібсен, норвежський драматург Я був успішним у всіх справах, за які брався, бо я цього хотів. Я ніколи не сумнівався, і це дало мені перевагу над рештою людства. |
Наполеон Бонапарт, французький імператор
Енергетичний потенціал у всіх людей однаковий. Середня людина витрачає свій потенціал на дрібниці. Я спрямовую свій лише на одне: на живопис, і приношу йому у жертву все…
Пабло Пікассо, іспанський художник
ВИСНОВОК
1.Творчість – це креативне діяння Творчість притаманна кожній людині
Творчі люди легко адаптуються Творчість буває різною, обумовлена творчим потенціалом особистості
2.Емоції впливають на творчість, творчість впливає на емоції
3. Педагогічна діяльність процес постійної творчості
4.Ресурс - це сила необхідно дбати про «підзарядку» свого ресурсу
ФІНАЛЬНА РЕФЛЕКСІЯ
Ми не вибираємо час, в якому живемо. Ми можемо лише вирішувати, як жити в час, який обрав нас.
Світ, який нас оточує, величезний. Ти можеш захистити себе стіною і замкнутися від цього світу, але самого світу Цитати дня цього: тобі не замкнути.
Тікаючи від свого страху, часто розумієш, що на насправді поспішив коротким шляхом йому назустріч.
Джон Рональд Руел Толкін,
автор «Гобіта», «Володаря перснів»